הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טסלה? "פורד ו-GM מכריזות מלחמה": מחפשות עובדים למפעלים חדשים באמריקה, ומשקיעות עשרות מיליארדים בפיתוח סוללות
נראה כי אילון מאסק לא יימצא לבד בפסגת ה-EV לאורך זמן, פורד ו-GM הודיעו על הקצאות של עשרות מיליארדים להקמת מפעלי סוללות ולפיתוח טכנולוגיות חדישות - "נייצר מספיק עבור הביקוש הגדול", האם אילון מאסק צריך להתחיל לפחד?

ג'נרל מוטורס הודיעה השבוע כי היא הולכת להגדיל את ההוצאות העולמיות על רכבים חשמליים ל-35 מיליארד דולר עד 2025, עלייה של 30% לעומת התחזית הקודמת של יצרנית הרכבים כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

ההודעה של GM מגיעה פחות מחודש לאחר שפורד הודיעה כי היא הולכת להגדיל את הוצאותיה ביותר מ-33% ליותר מ-30 מיליארד דולר עד 2030. על רקע ההשקעה המוגברת, GM הולכת לבנות צמד מפעלים חדשים לסוללות חשמליות בארה"ב בנוסף לפיזור השקעות מתמשך ברכבים חשמליים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המנכל"ית מרי בארה נפגשה השבוע עם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ודמוקרטים אחרים בחיפוש אחר מקורות מימון ודרכים חדשות לעבוד עם וושינגטון. ממשל ביידן "הציע 174 מיליארד דולר להגברת השימוש בחשמליות כחלק מתוכנית התשתית שלו, כולל 100 מיליארד דולר בהנחות חדשות על רכבים חשמליים", תקציב שאנו בטוחים ש-GM תבקש לשים עליו את ידה.

מנהל הכספים הראשי של GM, פול ג'ייקובסון, אמר ל-NYT ביום רביעי: "רכבים חשמליים מאומצים יותר ומגיעים לנקודת שיפוע, ואנחנו רוצים להיות מוכנים לייצר את היכולת שאנחנו צריכים כדי לענות על הביקוש לאורך זמן. אנו יודעים שנזדקק למפעלי הסוללה האלה כדי לקדם את יעדינו". בתחילת יוני ציינו כי גם GM וגם פורד החלו בהכנות לקראת שילוב מואץ יותר של ליין חשמליות חדישות.

"כתוצאה מהמאמצים המתמשכים של GM לתעדף את השימוש במוליכים למחצה, ולהביא פתרונות הנדסיים להצלחה מקסימאלית תוך ניצול משבר השבבים בתעשיית הרכב, החברה מצפה כעת לדו"ח הכספי של המחצית הראשונה של 2021".

בהודעה לעיתונות נמסר כי החברה נוקטת בצעדים "להגדיל את המשלוחים לסוחרים וללקוחות בארצות הברית ובקנדה בכדי לענות על ביקוש צרכני חזק לשברולט, ביואיק, GMC וקדילק".

למרות התייחסות למחסור בשבבים וקביעה כי המצב "נותר מורכב ונזיל מאוד", מסרו ב-GM כי הם מצאו "דרכים יצירתיות לספק את הלקוחות". פיל קינל, סגן נשיא GM, במחלקת צפון אמריקה, בתחום ייצור ויחסי עבודה אמר: "הביקוש של הלקוחות ממשיך להיות חזק מאוד, וצוותי ההנדסה, שרשרת האספקה ​​והייצור של GM ביצעו עבודה יוצאת מן הכלל בייצורם של כלי רכב".

על פי הדיווחים החברה מתקשה מאוד למצוא עובדי קיץ זמניים במפעל המייצר את שברולט סילברדו, כך נכתב בדו"ח.

GM מבקשת להעסיק 450 עובדים זמניים זמניים בפלינט ו-275 בפורט וויין.

עם זאת איגוד עובדי הרכב האמריקני סבור כי "בדיקות החברה לשימוש במריחואנה מגבילות ומרתיעות עובדים פוטנציאליים".

למרות ששימוש רפואי ושימוש לפנאי במריחואנה כבר חוקי במישיגן זה לא מנע מ-GM להמשיך להשתמש בבדיקות מריחואנה.

"זה יכול להרתיע מועמדים צעירים יותר שלא מופיעים לראיון", אמר אריק וולטר.

כאשר ההוספה לקושי ההעסקה היא שכר התחלתי של 16.67 דולר לשעה ומעמד "זמני" המוקצה לעובדים.

המחסור בעובדים מגיע בתקופה בה GM, כמו חברות רכב רבות אחרות, ממשיכה להתמודד עם המאבק של מחסור במוליכים-למחצה עולמי.

"צוות שרשרת האספקה ​​שלנו עובד בשיתוף פעולה הדוק עם בסיס האספקה ​​שלנו כדי למצוא פתרונות לדרישות המוליכים למחצה של הספקים שלנו וכדי להפחית את ההשפעות על GM. למרות מאמצי ההקלה שלנו, המחסור במוליכים למחצה ישפיע על ייצור GM בשנת 2021", אמרה מרי ברה מוקדם יותר השנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE