הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״מקום שקט 2״: סרט האימה המותח ביותר שנעשה בשנים האחרונות
נקודת החוזקה של הסרט החדש של הבמאי והתסריטאי ג'ון קרסינסקי היא בגיבוריה: שני ילדים תמימים שנקלעים לסיטואציה מסכנת חיים. הבחירה הזו מצליחה להפוך את מקום שקט לפנינה של ממש בז׳אנר

במרכז הסרט הראשון, ״מקום שקט״ עומדת משפחה, בת ארבע נפשות, אשר נאלצת להסתתר על מנת להינצל ממוות. כעת, הסרט החדש, שולח את הגיבורים למסע, במהלכו הם מגלים שורדים נוספים ונקלעים לכמה סיטואציות לא נעימות במיוחד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסרט מזכיר לצופים איך הכל התחיל, פלישה של חייזרים, כמובן, כאשר סצנת הפתיחה, כמקובל בז׳אנר הינה שגרתית במיוחד: משפחה צופה במשחק בייסבול. ואז, למרבה ההפתעה, אנו קופצים למקום בו הסרט הקודם הסתיים.

לאחר שהמשפחה איבדה את מקום המגורים שלה בסרט הקודם, כעת הם יוצאים למסע לנסות ולמצוא בית חדש. די מהר הם מוצאים מחסה במפעל נטוש, שם הם פוגשים גבר נוסף שמסתתר שם, שמקבל אותם לא ברצון רב. בשלב מסוים, הבת למשפחה, מקבלת מסר מסתורי, והיא מחליטה לצאת למסע בעקבותיו.

במהלך אותו מסע היא נאלצת להתמודד עם מצבים מסכני חיים, מפלצות, ואיומים שונים. כל סצנה במהלך הסרט עשויה היטב, ומציגה הן צילום מרשים והן עבודת מחשב מעוררת התפעלות, מה שמצליח להוסיף לנרטיב מתח מתבקש.

עם זאת, קשה לערער על העובדה כי נקודת החוזקה של הסרט היא דווקא בבחירה לתת לילדים להוביל את העלילה. במילים אחרות, הסרט הראשון עסק בהורות, ואילו הסרט החדש, הנוכחי, עוסק בהווה, בדור העתיד. 

הסרט השני, מספק גם סט דמויות רחב וצבעוני יותר, מה שמצליח להוכיח כי כמו בסרט הראשון, גם כעת קרסינסקי מוכיח כי הוא יודע כיצד לשלוט על המתח, הקצב, והעלילה ביד מקצועית ובניסיון רב. ללא ספק קרסינסקי מצליח להפגין וירטואוזיות מרשימה, שנראה כי הולכת ומשתכללת מסרט לסרט.

השימוש בצילום ייחודי (פילם), מצליח להעצים את הרגש על פני השחקנים, או במילים אחרות, מצליח לרתק את הצופה לכיסא, מתחילת הסרט ועד סיומו, בין אם אתם חובבי הז'אנר ובין אם לא.כמובן שכל זה לא היה מתקיים ללא סט מוכשר במיוחד של שחקנים.

״מקום שקט 2״ היה אמור לצאת באביב של שנה שעברה, אך כמו סרטים רבים אחרים, נדחה בעקבות נגיף הקורונה. האולפנים סירבו להוציא את הסרט בשירותי הסטרימינג, והיו מוכנים לחכות עד אשר יהיה אפשר להציג אותו באולמות הקולנוע בארצות הברית וברחבי העולם. 

אין ספק כי זו בחירה מוצלחת במיוחד של קרסינסקי ושל האולפנים, מכיוון ש״מקום שקט 2״ הוא בהחלט סרט קולנוע חוויתי, כזה שרצוי לצפות בו בקולנוע, עם סאונד מעולה, מסך גדול, וחוויה קולנועית כפי שהיא צריכה להיות. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE