הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם תמונה משנת 1988 מראה את פוטין מרגל אחר הנשיא רייגן?
צלם הבית הלבן פרסם השבוע תמונה שצילם בכיכר האדומה במהלך פסגת רייגן-גורבצ'וב, כשברקע עומד אדם הדומה לפוטין – אשר באותה תקופה שירת כסוכן ק.ג.ב בגרמניה

האם נשיא ארצות הברית לשעבר, רונלד רייגן, נתקל במקרה בנשיא רוסיה העתידי, ולדימיר פוטין, לפני יותר מ-30 שנה? צלם הבית הלבן לשעבר, פיט סוזה, נתן לעוקבים שלו באינסטגרם לשפוט בעצמם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: אינסטגרם, חשבונו של פיט סוזה)

 

מוקדם יותר השבוע, לקראת פסגת ביידן-פוטין, סוזה פרסם תצלום מפסגת מנהיגים אחרת, שנערכה בשנת 1988, בין רייגן למנהיג הסובייטי דאז, מיכאיל גורבצ'וב. בתמונה נראה רייגן בכיכר האדומה במוסקבה, מושיט את ידו לילד צעיר אשר ליווה את גורבצ'וב. מאחורי הילד עומד גבר בלונדיני, לבוש בבגדי יום יום עם מצלמה סביב צווארו, ועם דמיון מאוד גדול לפוטין הצעיר.

סוזה, שעבד כצלם הרשמי של הבית הלבן משנת 1983 ועד סוף כהונת רייגן, אהב את התמונה והכניס אותה לספר התמונות של הנשיא ה-40, תחת הכותרת "רגעים שלא נשמרים".

"כעבור כעשר שנים", כתב סוזה באינסטגרם, "קיבלתי מכתב בדואר ממישהו ששאל אותי אם אני יודע שצילמתי תמונה של רייגן ופוטין. נדהמתי". לדבריו של הצלם, הוא יצר קשר עם הספרייה הנשיאותית של רייגן בקליפורניה, וכן עם פקיד המועצה לביטחון לאומי של הנשיא ג'ורג' וו. בוש, בניסיון לאשר את זהותו של הגבר הבלונדיני, אך ללא הצלחה.

על פי הדיווחים הקיימים, פוטין היה סוכן ק.ג.ב בדרזדן, מזרח גרמניה, בסוף שנות ה-80. לא ברור מדוע הוא הגיע למוסקבה, אפילו לאירוע גדול כמו פסגת רייגן-גורבצ'וב, כאשר ככל הנראה היו מספיק סוכני ק.ג.ב במוסקבה.

בשנת 2009, זמן קצר אחרי שסוזה התחיל לעבוד כצלם הראשי של הבית הלבן, בתקופתו של ברק אובמה, הוא אמר לרדיו הציבורי הלאומי: "ברגע שאתה רואה את התמונה אתה אומר, 'הו, אלוהים, זה באמת הוא".

"זו הייתה טעות גדולה", כתב סוזה השבוע באינסטגרם, "מעולם לא הייתי צריך לומר זאת. כי למעשה זה מעולם לא אומת". הגרדיאן דיווח אז כי דוברו של הנשיא פוטין הכחיש בבוטות שהמנהיג הרוסי מופיע בתצלום, ואמר לעיתונאים: "זה לא הוא".

כחודש לאחר שסוזה אמר את הדברים לרדיו הציבורי, הסיפור קיבל תפנית נוספת, כאשר הצלם קיבל גלויה עם התצלום של רייגן אל כתובת מגוריו. באינסטגרם, סוזה כתב כי "הכפיל" של פוטין הוקף בעיגול אדום, וליד היה כתוב את המילה "מרגל". הצלם סיפר כי העביר את הגלויה לשירות החשאי, אך לא שמע מהם דבר נוסף.

כמו כן, סוזה סיפר כי אז, כשעמד בכיכר האדומה וצילם את התמונה, התיירים שאלו לכאורה את רייגן שאלות על ארצות הברית. סוזה נזכר כי הוא פנה לסוכן השירות החשאי הסמוך אליו ואמר: אני לא מאמין שהתיירים האלה בבריה"מ שואלים את השאלות הנוקבות האלה". "אה", אמר הסוכן, "כל אלה זה משפחת הק.ג.ב".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE