הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ישראל תעביר לרשות הפלסטינית כמיליון מנות חיסון – אשר תוקפן יפוג בקרוב
משרדי רה"מ, הבריאות והביטחון אישרו להעביר חיסונים של פייזר הנמצאים בידי ישראל אל הגדה המערבית. עזה, עם זאת, לא תכלל בהסכם

ישראל תעביר בין 1-1.4 מיליון מנות חיסון נגד הקורונה של חברת פייזר, אשר תוקפן יפוג בקרוב, לידי הרשות הפלסטינית. רצועת עזה, עם זאת, לא נכללה בהסכם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד הביטחון הודיעו על כך היום (שישי). בתמורה להעברת החיסונים לרשות הפלסטינית, ישראל תקבל כמות זהה של מנות חיסון חדשות מחברת פייזר במהלך חודשים ספטמבר ואוקטובר, וזאת, על פי הדיווחים, על חשבון המשלוח המיועד לפלסטינים.

בהודעה משותפת של המשרדים, הוסבר כי המתווה אושר לאור העובדה שמלאי החיסונים שבידי ישראל עונה על כל הצרכים כיום. "בהתאם להמלצת הגופים הרלוונטיים, לאחר עבודת מטה וקבלת כלל האישורים הנדרשים, סוכם כי ישראל תעביר לרשות הפלסטינית 1-1.4 מיליון מנות חיסון נגד הקורונה של חברת פייזר, הנמצאות בישראל".

על פי דיווחים בכלי התקשורת, המהלך שסוכם התחיל עוד בתקופת ממשלתו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ונוהל על ידי מנכ"ל משרד הבריאות וראש האגף הבינלאומי במשרד, וזאת מול פרוייקטור הקורונה של הרשות הפלסטינית. המשא ומתן התנהל בתיאום המטה לביטחון לאומי.

במהלך פגישתם הראשונה של מנכ"ל משרד הבריאות עם שר הבריאות החדש, ניצן הורוביץ, האחרון ביקש לדחוף את המהלך ולהביא אותו לידי אישור הגורמים הרלוונטיים, בהם ראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט. כמו כן, על מנת לאשר את המהלך היה צריך לקבל את אישור חברת פייזר. לבסוף, כל הגורמים הסכימו להעביר את מנות החיסון לרשות.

באיגוד רופאי בריאות הציבור בירכו על ההחלטה: "הפערים העצומים בזמינות חיסונים בין מדינות גורמים לאובדן חיים מיותר ולנזק גלובלי. המהלך הנוכחי נכון גם מבחינת הזכות לבריאות וגם כאינטרס ישראלי שכן אנחנו בסופו של דבר יחידה אפידמיולוגית אחת. אנו מקווים שהחלטה זאת, יחד עם קריאת הכיוון של שר הבריאות החדש לחשיבות תחום בריאות הציבור והרפואה המונעת, יביאו לשינוי מבורך בסדרי עדיפות ולקידום בריאות מתוך תפיסה ערכית של הזכות לבריאות". 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE