הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רעידת-אדמה עולמית: סגן שר-הפנים הסיני שאחראי לריגול-הנגדי ערק לארצות-הברית עם ערמות מידע על הנגיף, מוחזק בידי ה-DIA
מידע יוצא מגדר הרגיל, קונספיל היה ראשון לדווח על כך בעברית, ועתה גם אנו, מתברר כי העריק הבכיר בתולדות סין נמצא בידי האמריקאים - יש לו את כל המידע על הנגיף והוא מוחזק בידי אנשים שטראמפ מינה

ערוץ החדשות Redstate פרסם כי בידי ארה"ב סגן שר הפנים הסיני שערק לארה"ב והביא עימו "טרה-בייטים של מידע נפיץ במיוחד".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דיווחים על כך הגיעו לפני דקות אחדות לראשונה באמצעות אחד מכתבי ערוץ הטלגרם קונספיל המדווח:

"רעידת אדמה בביג'ינג ובקהילת המודיעין האמריקאית, דיווחים ראשוניים מאשרים שדונג ג'ינגווי, סגן שר הפנים הסיני והאיש שמופקד על הריגול הנגדי במדינה ערק לארה"ב סביב חודש פברואר והביא עימו "טרה-בייטים של מידע נפיץ במיוחד".

דונג ערק באמצע פברואר, כשטס מהונג קונג לארצות הברית עם בתו, דונג יאנג.

אם הידיעות נכונות, מדובר בעריק הבכיר ביותר בהיסטוריה של הרפובליקה העממית של סין. 

הדיווח הראשון הגיע מאדם האוזלי מרשת פוקס והוא היה לקוני, האוזלי ציין שעריק בכיר נמצא בידי הביון האמריקאי והוא מחזיק מידע נפיץ על המעבדה הוירולוגית בווהאן וכן שבתגובה לעריקה, הסינים החלו בבקרת נזקים בהולה - הנדסת זנים חדשים של הוירוס הסיני שיראו כאילו הוא הגיע במקור מעטלפים בצורה טבעית ולא מהמעבדה.

לאחר הדיווח הראשון אתר redstate שידוע בתחקיריו החל להרחיב בנושא ומנגד הבלוג spy talk שנוטה לטייח את מעללי ה-cia ניסה לצנן ולטייח את הפרשה.

המקורות של redstate אישרו שהעריק הוא אכן דונג, שהרקע שלו אותנטי ושהוא טס לארצות הברית באמצע פברואר, לכאורה לבקר את בתו באוניברסיטה בקליפורניה. כאשר דונג נחת בקליפורניה הוא יצר קשר עם פקידי ה-DIA וסיפר להם על תוכניותיו לערוק ועל המידע שהוא הביא איתו. דונג "התחבא במקום גלוי" במשך כשבועיים לפני שנעלם למשמורת של ה-DIA.

על פי spy talk, שמו של דונג עלה במהלך הפסגה הסינו-אמריקאית שהתקיימה באלסקה במרץ 2021:

"בציוץ ביום רביעי, האן [ד "ר האן ליאנצ'או, עריק סיני], בצטטו מקור אנונימי, טען כי שר החוץ הסיני וואנג יי והבוס לענייני חוץ של המפלגה הקומוניסטית יאנג ג'יצ'י דרשו שהאמריקאים יחזירו את דונג ומזכיר המדינה של ביידן אנתוני בלינקן סרב".

המקורות של redstate טוענים כי פקידים סיניים אכן דרשו שארצות הברית תחזיר את דונג, אך בלינקן לא בדיוק סירב; באותו זמן בלינקן לא היה מודע לכך שדונג מתואם עם ממשלת ארה"ב, כך אומרים המקורות, ואמר לסין שלארה"ב אין מושג איפה נמצא דונג.

ה- DIA במפגן של מידור חסר תקדים:

רק בשלושת השבועות האחרונים המידע על העריק יצא מחוץ ל-DIA, על פי המקורות של RedState. לפני כן סוכנות הביון של הצבא בדקה את המידע שסופק ועימתה את פקידי ה-CIA עם מה שהם למדו מבלי לחשוף את המקור.

חשוב לציין שראש המודיעין הצבאי (DIA) סקוט ברייר הוא מינוי מיוני 2020, כלומר של ממשל טראמפ.

כצפוי "מומחים" טענו במאמר של הבלוג Spy Talk שהעריקה היא רק שמועה ושמועות קורות כל הזמן, ואם זה נכון זה עניין גדול אך כזה ש"לא משנה את כללי המשחק."

מערכת redstate חולקת על כך.

בהתבסס על שיחות עם מקורות שמכירים את המידע שדונג כבר סיפק ולאור רמת אמינותו, זה פשוט לא המקרה.

לדונג יש לא רק מידע מפורט על מערכות הנשק המיוחדות של סין, על פעולתו של הצבא הסיני במכון הווירולוגי של ווהאן, על מקורותיו של נגיף הקורונה, ועל נכסיה ומקורותיה של ממשלת סין בתוך ארצות הברית; לדונג יש מידע מביך ומזיק ביותר על קהילת המודיעין האמריקנית ועל פקידי הממשל, הכל מרוכז ב"טרה-בייטים של נתונים" שהוא סיפק ל-DIA.

חלק מהמידע שנמסר על ידי דונג דווח על ידי ה washington free beacon מוקדם יותר השבוע:

"מאות אזרחים סיניים עומדים במרכזה של בדיקה פדרלית לאחר שפקידי אכיפת החוק סימנו את נסיעתם בתחילת מגפת הקורונה. אזרחי סין חזרו לארצות הברית מוקדם מהצפוי בינואר 2020, לעיתים קרובות תוך שינוי את תוכניות הנסיעה שלהם".

הנושא מתועד בדו"ח פנימי שהופץ בין סוכנויות הביטחון הלאומי ואכיפת החוק ב-3 ביוני. דו"ח זה משער כי הסטודנטים הסינים חזרו לארצות הברית מוקדם מהצפוי על מנת להמנע ממגבלות נסיעה עתידיות הנגרמות בגלל מגפת הקורונה.

סטודנטים או מרגלים?

ה-free beacon מדווח כי פקידי המודיעין של ארה"ב לא הגיעו למסקנה האם הסטודנטים הנחקרים היו מרגלים או לא, אבל נאמר לרדסטייט שבין אם נקרא להם מרגלים או לא, הסטודנטים האלה נשלחו בחזרה לארצות הברית עם הנחיות ספציפיות לאסוף מידע במטרה לעזור לבייג'ינג להבין את תגובת ממשלת ארה"ב למגפה ברמה הרבה יותר עמוקה ממה שהם יכולים באמצעות מסמכים הזמינים לציבור. סטודנטים אלה (מרגלים) הואשמו בדיווח לרשויות בסין על שינויים במדיניות ציבורית האמריקנית, תגובה כלכלית ונזק, השפעות על מערכת הבריאות (מחסור בציוד/מיטת בית חולים, וכו'), השפעות על שרשרת האספקה (כולל כמה זמן לקח דברים כמו מוליכים למחצה מסין להגיע לארצות הברית), תסיסה אזרחית, ועוד.

בנוסף, דונג סיפק ל-DIA את המידע הבא:

1. מחקרים פתוגניים מוקדמים של הנגיף שאנו מכירים כיום כסארס-CoV-2.

2. מודלים של הקורונה שחזו התפשטות של הנגיף ונזק לארה"ב ולעולם. 

3. רישומים פיננסיים המפרטים אילו ארגונים וממשלות בדיוק מימנו את המחקר על סארס-CoV-2 ומחקר לוחמה ביולוגית אחר.

4. שמות של אזרחי ארה"ב המספקים מודיעין לסין, שמות של מרגלים סינים העובדים בארה"ב או לומדים באוניברסיטאות בארה"ב.

5. רשומות פיננסיות שמראות לנו אנשי עסקים ופקידי ציבור שקיבלו כסף מהממשלה הסינית, פרטים על פגישות סין פקידי ממשל אמריקאים (לא בהכרח ממניע של בגידה) עם מרגלים סיניים ושירות הביון הרוסי SVR וכיצד הממשלה הסינית קיבלה גישה למערכת התקשורת של ה-CIA, מה שהוביל למותם של עשרות אנשים סינים שעבדו עם ה-CIA.

דונג גם סיפק ל-DIA עותקים של תוכן הכונן הקשיח במחשב הנייד של האנטר ביידן, שמראה את המידע שיש לממשלת סין על בעיית הפורנוגרפיה של האנטר ועל העסקים שלו (ושל ג'ו) עם ישויות סיניות.

שוב, על פי המקורות, דונג אמר לאנשי ה- DIA שלפחות שליש מהתלמידים הסיניים הלומדים באוניברסיטאות בארה"ב הם נכסים של הצבא הסיני או חלק מתוכנית "אלף הכישרונות" ושרבים מהתלמידים נמצאים כאן תחת שמות בדויים. סיבה אחת לשימוש בשמות בדויים היא שרבים מהסטודנטים האלה הם ילדיהם של מנהיגים צבאיים ומפלגתיים בכירים.

מערכת redstate מסכמת בכך של- dia יש אמון רב באמיתות טענותיו של דונג. העובדה כי מאז הדו"ח המקורי של redstate, הניו יורק טיימס פרסם ראיון נדיר ומלטף עם ד"ר שי ז'נגלי (אשת העטלף מווהאן) ורשת ABC החלה "חקירה" למקורות הוירוס והעובדה שכעת השם האמיתי של העריק מתפרסם בבלוג spy talk שהוא אנטי-טראמפ וידידותי ל CIA, מדגים מה מקורות בקהילת המודיעין אמרו היום "העריק הזה מפחיד את כל קהילת המודיעין האמריקנית והם "scared shitless.”

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE