הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כ-80 יום אחרי שמונתה לטפל במשבר ההגירה, סגנית הנשיא קמלה האריס מואשמת בכישלון
סגנית הנשיא קמלה האריס קראה למהגרים שלא להגיע לגבול ארה״ב, אך 50 מחוקקים מאשימים אותה ב״חוסר מעש״ וקוראים להעברתה מהתפקיד

למעלה מ -50 חברי קונגרס רפובליקנים קוראים לנשיא ביידן להסיר את סגנית הנשיא קמלה האריס מתפקידה בהתמודדות עם משבר המהגרים, שהכריע את הגבול הדרומי בחודשים האחרונים - ומאשימים אותה ב"חוסר מעש" עקב הימנעותה מביקור בגבול. "למרות היותנו בעיצומו של משבר גבולות שהמדינה לא ראתה זה שני עשורים, סגנית הנשיא האריס טרם קיבלה את ההחלטה לבדוק את הנושא במו עיניה," אמרו 56 המחוקקים, בראשות הנשיא גלן גרוטמן. "ב-85 הימים שחלפו מאז שהוטל על סגנית הנשיא לפתור את המשבר הזה, היא טרם ביקרה בגבול ונפגשה עם סוכני משמר הגבול, גורמי הגירה ואכיפת המכס (ICE) וגורמי אכיפת החוק המקומיים."

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קראה למבקרים שלא להגיע לגבול ארה״ב. סגנית הנשיא קמלה האריס במהלך הביקור בגוואטמלה

 

האריס מונה לפני יותר מ-80 יום להוביל שיחות דיפלומטיות לפתרון "גורמי השורש" של משבר המהגרים - כמו עוני, שינויי אקלים ואלימות במרכז אמריקה.האריס ביקרה לאחרונה בגואטמלה ובמקסיקו כחלק מתפקידה, נפגשה עם מנהיגים והודיעה ​​על מספר השקעות בשתי המדינות כדי להתמודד עם גורמי שורש אלה - תוך שהיא קוראת למהגרים לא להגיע לגבול. האריס תיארה את נסיעתה כהצלחה, אף על פי שעלו שאלות רבות בנוגע להחלטתה שלא לבקר בגבול. 

הבית הלבן והממשל ביקשו להבהיר כי האריס אינה אחראי על הגבול כשלעצמו ובמקום זאת תתמקד בשיחות דיפלומטיות, אך הרפובליקנים טוענים כי עדיין חשוב שהיא תבקר בגבול כדי להבין באמת את המשבר. המחוקקים שכתבו לביידן השבוע אמרו כי גם אם גורמי השורש הם האשמים, "ההתמקדות הבלעדית במדינות מרכז אמריקה מתעלמת מהעובדה שאנו רואים מהגרים רבים המנסים לחצות באופן בלתי חוקי את הגבול הדרומי שלנו ממדינות בכל רחבי העולם, כולל רוסיה, ברזיל, קובה והאיטי. " "אנו מודעים גם לשינויים דרמטיים במדינות מרכז אמריקה בחודשים האחרונים שלא יביאו לפער כה גדול של מפגשים בגבול הדרומי בהשוואה לשנה שעברה", הם אומרים.

המכתב ששלחו המחוקקים הרפובליקנים לנשיא ג׳ו ביידן

 

"המדינה הזו לא יכולה להרשות לעצמה עוד דקה של חוסר מעש מצד סגן הנשיא האריס," אומרים המחוקקים לביידן כשהם קוראים לו להחליף את האריס כאיש הנקודה למשבר. "אמנם הגנת בפומבי על סגן הנשיא, אבל אתה חייב להיות מיואש מחוסר המעש שלה." ממשל ביידן הגן השבוע על התמודדותו עם המשבר, כאשר השר לביטחון פנים אלחנדרו מאיורקאס אמר כי האסטרטגיה שלו פועלת. "יש לנו אסטרטגיה," אמר מיורקה. "אנו מבצעים את האסטרטגיה הזו, אני בטוח באסטרטגיה ואני בטוח בהצעה שהגשנו לקונגרס הזה כדי למצות את האסטרטגיה הטובה ביותר."

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE