הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ענף הקמעונאות בסן פרנסיסקו סופג הפסדים כבדים בגלל גניבות מאורגנות. ואיפה מדורגת ניו יורק ברשימת הפשיעה?
בעלי עסקים קטנים וגדולים מתלוננים על מכת גניבות חסרת תקדים, ואכיפה מקלה של החוקים. לוס אנג׳לס מדורגת במקום הראשון בפשיעה

מגפת גניבה מחנויות הולכת ומתגברת במספר ערים מרכזיות באמריקה. סרטון ויראלי מתחילת השבוע שהופץ ברשת, הציף את הבעיה גם בתקשורת. אישה שביקרה בסניף של ״וולגרינס״ תיעדה גבר שרוכב על אופניים דרך החנות בסן פרנסיסקו, וממלא סחורה גנובה לתוך שקית ניילון, ואז ממשיך בדרכו לנגד עיני הקונים האחרים, כולל מאבטח שצילם את האירוע בטלפון הנייד שלו, לפני שעזב את המקום. הסרטון צולם על ידי כתבת בתחנת טלוויזיה מקומית, ליאן מלנדז, וזכה לאלפי שיתופים ותגובות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום מסך מתוך הסרטון המתעד את הגניבה בוולגרינס

 

בדצמבר, התאחדות הקמעונאות הלאומית (NRF) זיהתה רשימה של ערים מובילות שנפגעו מפשע קמעונאי מאורגן, כאשר לוס אנג'לס מדורגת במקום הראשון. שיקגו נמצאה השנייה בתדירות הפשעים, ואחריה מיאמי, ניו יורק ואחר כך סן פרנסיסקו. פשע קמעונאי מאורגן הוא ביטוי המשמש לתיאור גניבה מחנויות שמבוצעת על ידי קבוצה של פושעים, הגונבים בדרך כלל סחורה ממקומות רבים במאמץ מאורגן.

הסרטון שצילמה כתבת החדשות המקומיות, ליאן מלנדז

 

״פשע קמעונאי מאורגן משפיע על 97% מהקמעונאים בג'ורג'יה - 97%. פעילות עבריינית זו חושפת את כוח העמידה של ג'ורג'יה במפגשים שעלולים להיות מסוכנים, מעמידה את הצרכנים בסכנה שירכשו סחורות שפג תוקפן מבלי לדעת, ומאיימת על בריאותם וצמיחתם של עסקים מקומיים״, אמר התובע הכללי במדינה כריסטופר מ. קאר ותיאר את הפשע הקמעונאי המאורגן כ״בעיה הולכת וגוברת.״

בסן פרנסיסקו, הצעה מספר 47 של פרקליטת המחוז, צ'סה ביודין, הגדירה כל גניבה לא אלימה של פריטים בשווי כולל של 950 דולר כעוון בלבד, ובכך הפחיתה את העונשים על פשעים כאלה. דובר של אחת החברות הקמעונאיות הגדולות בארה״ב אמר בראיון לפוקס ניוז, בלי להזדהות בשמו, כי החברה "ראתה עלייה דרמטית בתקריות גניבה מחנויות ובהפסדים כתוצאה מפשיעה, מאז שדיני גזר הדין בקליפורניה השתנו בשנת 2014 והפכו את כל הגניבות מתחת ל -950 דולר לעוון, כשבעבר הן הוגדרו כפשע, או עבירה המבוססת על שיקול דעתה של התביעה."

גניבה מחנויות מהווה כבר מזמן בעיה גם בניו יורק. תושבת העיר דיאן קראפורד שיתפה בטוויטר שהיא גנב בבית מרקחת בעיר מתחיל ״לזרוק הכל לתרמיל שלו, עובר ממדף למדף״. אבל כשדיווחה לאחת העובדות בחנות על הגניבה, היא ענתה:  ״נאמר לנו שאנחנו לא רשאים לעצור אותם״.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE