הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המאבק על הסנאט מתחמם; טראמפ תומך בהחלפת הסנטורית מורקובסקי, שהצביעה נגדו, ומעורר מחלוקת במפלגה הרפובליקנית
הסנטורית מטעם מדינת אלסקה ליסה מורקובסקי מכהנת מזה 20 שנים. המועמדת שרוצה להחליף אותה טוענת כי תוצאות בחירות 2020 נותרו ״לא ידועות״

הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, הצהיר על תמיכתו במועמדת לסנאט של מדינת אלסקה, קלי טשיבאקה, והתחייב למערכה נגד הסנאטורית הרפובליקנית המכהנת, ליסה מורקובסקי, שהצביעה להרשעתו בהסתה למרד הקטלני בגבעת קפיטול ב -6 בינואר. "ליסה מורקובסקי גרועה לאלסקה", אמר טראמפ בהצהרה. "מורקובסקי חייבת ללכת!"
מורקובסקי עוררה את זעמו של טראמפ לאחר שאמרה שהוא "לא הצליח" לקיים את שבועתו "להגן על אמריקה ועל הערכים שאנחנו מקדשים" ב-6 בינואר, כאשר תומכיו של טראמפ תקפו את גבעת הקפיטול בניסיון לעצור את אישור הקונגרס את ניצחונו של ג'ו ביידן במרוץ לנשיאות נגד טראמפ.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאבק השלטון הראשון בין השניים. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ (ימין), ומנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיטש מקונל

 

המירוץ הוא מאבק השלטון הראשון בין טראמפ, שיועציו הפוליטיים הבכירים הצטרפו לקמפיין של טשיבאקה, לבין מיטש מקונל, מנהיג המיעוט בסנאט. מקונל תומך במורקובסקי, שמכהנת בתפקיד מזה כשני עשורים. המצב החדש מציב את הסנאטורים הרפובליקנים – ובכללם גם הוועדה הסנטורית הרפובליקנית הלאומית - בעמדה מביכה, כשהם חלוקים בנוגע לתפקידו של הנשיא לשעבר במפלגה, ומנסים להתאחד לקראת בחירות 2022 כשאר שליטתם בקונגרס מונחת על כף המאזניים.

שכרה את שירותי יועציו לשעבר של טראמפ. המתמודדת לסנאט מטעם מדינת אלסקה, קלי טשיבאקה

 

טשיבאקה, לשעבר נציבת מחלקת המנהל באלסקה, הציעה את עצמה כאלטרנטיבה שמרנית לתומכי טראמפ. באפריל, כשנשאלה אם היא מסכימה עם טראמפ כי הוא ינצח בבחירות 2020, אמרה טשיבאקה "איננו יודעים את תוצאות הבחירות ב -2020." בבחירות אלו עלו שאלות בכמה מדינות, ואיננו רשאים לבדוק את השאלות והאשמות האלה כדי להבין מה קרה בפועל", הוסיפה טשיבאקה. "עדיין יש לי שאלות, ואני חושבת שכך חושבים גם מיליוני אמריקאים אחרים."

לא היו עדויות להונאה נרחבת בבחירות 2020, בהן זכה הנשיא ג'ו ביידן עם 306 קולות אלקטורליים לעומת 232, שאותם קיבל טראמפ. תביעותיהם הרבות של טראמפ ובעלי בריתו שערערו על התוצאות נדחו בבתי המשפט, כולל בפני שופטים שמרניים ובבית משפט עליון.

עוררה את זעמו של הנשיא לשעבר, לאחר שהצביעה להרשעתו בהסתה להסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר. הסנטורית הרפובליקנית ליסה מורקובסקי

 

מורקובסקי הוכיחה את יכולתה לקחת על עצמה אתגרים מימין, ואיבדה את התפקיד 2010 נגד המועמד ג'ו מילר. היא מונתה לראשונה לתפקידה בשנת 2002 על ידי אביה, מושל העבר פרנק מורקובסקי. פרשנים פוליטיים טוענים כי מורקובסקי יכולה גם להפיק תועלת מקמפיין חדש, שבו מועמדים מתמודדים יחד בפריימריז לא מפלגתיים, וארבעת המסיימים הראשונים עולים לבחירות הכלליות. אך טשיבאקה מקווה לנצל תגובה חריפה המופעלת על ידי טראמפ נגד הסנטורית המכהנת.

טשיבאקה שכרה את שירותיה של חברת ייעוץ פוליטית המנוהלת על ידי האסטרטגים המובילים של טראמפ, כולל מנהל הקמפיין של הנשיא לשעבר, ביל סטפיין, ואת טים ​​מורטו, מנהל התקשורת בקמפיין של טראמפ בשנת 2020. "קלי טשיבאקה היא המועמדת שיכולה לנצח את מורקובסקי - והיא תעשה זאת", אמר טראמפ ביום שישי. "קלי היא לוחמת שעומדת על ערכי אלסקה ואמריקה ראשנה. היא MAGA לאורך כל הדרך", הוסיף טראמפ. "יש לה את המלצתי המלאה!"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE