הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דו"ח סיני עם הכותרת "עטלפים ככלי ליצור וירוס SARS חדש" פורסם, פאוצ'י ידע והמשיך לתת כסף אמריקני
בלתי יאמן: סדרת גילויים חדשה מראה שד"ר פאוצ'י ועוזריו עמדו בקשר עם אשת העטלף, מימנו את מחקריהם, וידעו כי מדובר במחקר מסוכן של נגיפי עטלף שאמורים להפוך לנגיף חדש

פאזל נוסף בשאלה המגיפה מתחבר למקומו לאחר שהוסתר על ידי אנשי מכון ווהאן לווירולוגיה (WIV).

הפעם מדובר בחשיפתה של נטלי ווינטרס מה-National Pulse שמצאה דו"ח מנובמבר 2017 שכותרתו: "עטלפים בסין נושאים את כל המרכיבים לייצור נגיף SARS חדש", המתאר כיצד חוקרים ב-WIV זיהו את כל הגנים לייצור נגיף SARS הדומה לזן המגיפה, באמצעות 11 זנים חדשים של נגיפים שנאספו מעטלפים.

"לאחר חמש שנים של סקירת עטלפים במערה בדרום מחוז יונאן בסין, גילו ג'נגלי שי (אשת העטלף) ועמיתיה 11 זנים חדשים של נגיפים הקשורים ל-SARS ב"עטלפי פרסה" (במיוחד ב-Rhinolophus sinicus), בתוך הזנים החוקרים מצאו את כל הגנים המייצרים נגיף קורונה מסוג SARS אומרת שי, וירולוגית במכון ווהאן לווירולוגיה וחברה באקדמיה הסינית למדעים.

זנים חדשים אלה דומים יותר לגירסה האנושית של SARS מאשר נגיפי העטלפים שזוהו בעבר, אומר מתיו פרימן, וירולוג מאוניברסיטת מרילנד בבולטימור.

המאמר, שנמחק לאחרונה מאתר מכון ווהאן לווירולוגיה, מציין גם כי שי ועמיתיה מצאו כי "כמה מהזנים" יכולים לצמוח בתאים אנושיים.

"על ידי ניתוח ההרכב הגנטי המלא של הנגיפים החדשים, שי ועמיתיה חזרו על הצעדים שעשויים להוליד את נגיף ה-SARS המקורי. כמה נקודות בדנ"א של הנגיפים נראים מתאימים במיוחד לסידור מחדש. המחקר מציע כי רקומבינציה בין וירוסים עיצבה את התפתחות SARS".

כמה מהזנים כבר יכלו לצמוח בתאים אנושיים, כך מצא הצוות של שי.

זה מצביע על "סיכוי שהווירוסים שקיימים בעטלפים האלה יכולים לקפוץ לאנשים", אומר פרימן. "אם הם ירצו ואם לא, זה ניחוש של מישהו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עוד בשנת 2017, תת-סוכנות של המכון הלאומי לבריאות (NIH) - בראשותו של ד"ר אנתוני פאוצ'י - חידשה את המימון של מענק שנוי במחלוקת לשינוי גנטי של קורונאווירוסים של עטלפים בווהאן סין ללא אישור של גוף פיקוח ממשלתי, כך לפי ה"Daily Caller".

הידוש הגיע לאחר השעיה זמנית של המימון הפדרלי בשנת 2014 למחקר רווחי-תפקוד שבאמצעותם בוצעו מניפולציות גנטית על עטלפי COVID כדי להעבירם לבני אדם בקלות יתר.

ארבעה חודשים לפני החלטה זו העביר ה-NIH את המענק למעשה למכון ווהאן לווירולוגיה (WIV) באמצעות מענק אמצע של קבוצת EcoHealth Alliance שבראשה פיטר דזאק.

יש לציין כי ה- WIV "השתתף בגלוי במחקר רווחי תפקיד בשותפות עם אוניברסיטאות ומוסדות בארה"ב" בהנהגת של ד"ר שי ג'נגלי (אשת העטלף), על פי ג'וש רוגין מהוושינגטון פוסט.

עם זאת, בשנת 2017, "מסגרת הפיקוח על הפטוגנים הפוטנציאליים (P3CO)" הוקמה במסגרת משרד הבריאות והשירותים האנושיים (HHS) האמריקנים. על המסגרת הוטל לבצע הערכת סיכונים הכרוכה במניפולציות על פתוגנים מסוכנים, כמו גם האם יש אמצעי הגנה ראויים לפני שניתן להעניק מענק אמריקאי למחקרי 'רווח תפקוד' או מחקר מסוכן דומה. המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות של פאוצי (NIAID) שמימן את EcoHealth - לא חשב שהמענק זקוק לבדיקה, וחידש את הקשר מבלי לסמן אותו עבור וועדת P3CO, אמר דובר ה-NIH ל-DAILY Caller.

או שפשוט עטלף אקראי הדביק מינים של חיות ביניים, שאיש לא הצליח לזהות אחרי 18 חודשי חיפוש, שדבק אז בבני אדם בוואהאן - במקביל במקומה של המעבדה לנגיף הקורונה, לפני כל מקום אחר בעולם.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE