הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתאמנים? הנה כל מה שחשוב שתדעו על אבקות חלבון
אבקת חלבון היא מנת חלקם של כל מי שמתאמן באופן קבוע, ותפקידה העיקרי היא לבנות שריר בצורה בריאה וחזקה. כמה חלבון צריך לצרוך? כיצד לבחור את האבקה המתאימה ביותר? ומתי זה הזמן המושלם לצרוך אותה? ריכזנו עבורכם את כל הפרטים הכי חשובים

החלבון הינה למעשה מולקולה אשר מורכבת משרשרת של מולקולרים אשר מוכרים לכולנו בתור חומצות אמינו. הגוף שלנו עושה שימוש בעשרים חומצות על מנת ליצור חלבון. החלבונים מבצעים תפקידים חיוניים וחשובים, בעיקר כאשר אנו מתאמנים ועושים ספורט על בסיס קבוע.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בנוסף, חלבונים מרכיבים גם רקמות, סיבי שריר, אנזימים, הורמונים, ועוד. במידה ואין לכם מספיק חלבון בגוף יכולים להיווצר מצבים לא נעימים כגון פירוק שרירי, וכדומה. מחקרים אשר נעשו בתחום חושפים כי מתאמנים רבים לא יודעים כמה חלבון עליהם לצרוך, מאיזה סוג, ומתי. 

ראשית, הכמות המדויקת ביותר לאדם, זאת לפי ההמלצה של ה-FNB, היא 0.8 גרם חלבון לכל קילוגרם של משקל גוף. כך למשל במידה ואתם שוקלים שבעים, עליכם לצרוך כמות חלבון של 56 גרם ביום. כיום, ניתן לראות כי יותר ויותר אנשים צורכים אבקת חלבון, הן על מנת לבנות שריר, והן על מנת לשמור על משקל תקין, או להוריד במשקל, מהסיבה כי חלבון תורם לתחושת שובע לאורך זמן. 

צריכה נכונה של חלבון הינה מהותית וחשובה במיוחד בקרב מי שמתאמן על בסיס קבוע, זאת על מנת לבנות מסת שריר בריאה וחזקה. כאמור, אבקות חלבון בעלות תרומה רבה גם למי שמעוניין לרדת במשקל, כיוון שהן מוותות את רמת השובע, ואף נוטות לדכא תיאבון למתוקים ופחמימות. 

חשוב לדעת כי מומלץ לצרוך את מנת החלבון בארבע עד שש פעימות במהלך היום, בעיקר בשעות של לפני ואחרי האימון. במילים אחרות, הגורם החשוב ביותר בצריכת חלבון הוא העיתוי. כמו כן, קיימים חלבונים אשר נספגים מהר וטוב יותר, כמו חלבון מי גבינה.

קיימים גם חלבונים אחרים, אשר נספגים לאט יותר, והם מתאימים במיוחד לצריכה ביום בו לא מתאמנים. בין אם אתם מתאמנים שעות ארוכות בכל יום, וכל המטרה שלכם היא להגדיל את מסת השריר, ובין אם אתם מעוניינים לרדת במשקל, חשוב כי תתייעצו עם דיאטנית קלינית, או רופא, על מנת להבטיח כי תצטרכו את הכמות המתאימה ביותר, ואת סוג החלבון המתאים ביותר עבורכם. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE