הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשיפה! רעידת אדמה באקדמיה הלאומית למדעים, יהודה ליבס, מחוקרי הקבלה הגדולים בעולם התפטר בעקבות מינוי דוד הראל לראש האקדמיה הלאומית - תוכן המכתב החריף נחשף כאן לראשונה באופן בלעדי
פרופ' ליבס מגדולי חוקרי מחשבת ישראל בעולם השעה את חברותו מהגוף האקדמי החשוב בישראל - "אם ייבחר... מי שכסגן נשיא האקדמיה פנה אל גויים וזרים, ביניהם שונאי ישראל מובהקים, ללחוץ על מדינת ישראל כדי שתשנה את מדיניותה ותעקור יהודים מארצם, אבקש להשעות את חברותי באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים... תיפער תהום בין האקדמיה הלאומית לבין הציבור הכללי, שיראה, ואינני בטוח שלגמרי בלי יסוד, שהאקדמיה כבר איננה לאומית, אלא מהווה כת סגורה ומתנשאת של מוסרים, אויבי עמם ומדינתם. לא יֵרד בני עמכם"

"כת סגורה של מוסרים", כך מכנה חתן פרס ישראל, ומגדולי חוקרי הקבלה בדורנו, פרופ' יהודה ליבס את האקדמיה הישראלית למדעים לאחר שהודיע על השעייתו העצמית מחברותו בה בעקבות הבחירה בפרופ' דוד הראל ממכון ויצמן לעמוד בראש הגוף הלאומי.

תכתובות פנימיות מגלות כי הפצצה הוטלה בזמן התכנסותה של ישיבת הנהלת האקדמיה בירושלים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פרופ' הראל, נשיא האקדמיה החדש הוא מומחה עולמי בתחום הלוגיקה הדינמית, אשר קיבל דוקטורט מאוניברסיטת MIT, וזכה בפרס ישראל גם כן.

פרופ' הראל חתם לאחרונה על מכתב הקורא לפרלמנט הגרמני לבטל הגבלות ועונשים שהוטלו על פעילי BDS בשטח גרמניה.

בתגובה לבחירה בהראל, פרופסור ליבס, בנו של מתרגם כתבי אפלטון יוסף גרהרד ליבס ז"ל, ופרופסור אמירטוס באוניברסיטה העברית בירושלים, הודיע על הצעד הדרמטי בישיבת ההנהלה.

תלמידו של גרשום שלום, ומחברם של מאות מחקרים בקבלה ובמחשבת ישראל, התייעץ עם רעייתו, והחליט כי יקריא מכתב מיוחד שנועד לחברי האקדמיה בלבד, ושבה יודיע בפורום הפנימי על השעייתו העצמית.

המכתב הגיע לידי כתבנו יאיר קליינבאום, באמצעות מקור בכיר באקדמיה הישראלית, וזה לשונו:

"הנני מודיע בזאת, שאם ייבחר כנשיא האקדמיה, מי שכסגן נשיא האקדמיה פנה אל גויים וזרים, ביניהם שונאי ישראל מובהקים, ללחוץ על מדינת ישראל כדי שתשנה את מדיניותה ותעקור יהודים מארצם, אבקש להשעות את חברותי באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.
החלטה זו אף התחזקה בלבי לאור התגובות שהופצו במייל, שלפיהן פעילות מסוג זה כאילו אינה רלוונטית כלל לתפקיד נשיא האקדמיה (כאילו נשיאות האקדמיה הלאומית זו פונקציה מדעית, טכנית-אדמיניסטרטיבית גרידא, בלא מימד רשמי וייצוגי), או אפילו שפעילותו זו היתה לטובת מדינת ישראל, כי כביכול מי שאמון על טובתה, זה לא היא עצמה ואזרחיה, אלא חבורות של אנטישמים ברחבי העולם.
אם חלילה ייבחר אותו מועמד, ויסתבר שרוב חברי האקדמיה אינם מוצאים בכך פסול, תיפער תהום בין האקדמיה הלאומית לבין הציבור הכללי, שיראה, ואינני בטוח שלגמרי בלי יסוד, שהאקדמיה כבר איננה לאומית, אלא מהווה כת סגורה ומתנשאת של מוסרים, אויבי עמם ומדינתם. לא יֵרד בני עמכם.
 
בכבוד רב
יהודה ליבס".
 
ליבס, בן ה-74 מתגורר בירושלים עם רעייתו אסתר. הוא סיפר לכתב היברו-ניוז כי בתחילה רצה לבצע את הצעד בלא הודעה כלשהי, אך החליט להודיע בפורום הפנימי והעליון של הנהלת האקדמיה.
 
ליבס הביע פליאה שתוכן המכתב הגיע לידינו, אך אמר כי "אם זה המצב, אזי אין בעיה לפרסם את דבריי".

כמו כן הוסיף בנימת אופטימיות כי "הארץ היא לא קטנה ודי גדולה, ודי מגוונת, אפשר להסתכל, ויש גם דברים טובים". 

האקדמיה הלאומית למדעים הינה הגוף הייצוגי הבכיר ביותר של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל ומשכנה ממוקם בצמידות למשכן הנשיא.
נכון לשעה זו לא התקבלה תגובה מהאקדמיה.
 
במידה ותתקבל, זו תפורסם במלואה.
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE