הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יום הזכרון ההיסטורי הפך לזירת רצח: אדם נהרג בתקרית ירי באירוע לציון יום שחרור העבדים בקליפורניה
ממשטרת אוקלנד נמסר כי הקשר בין הירי לאירוע נבדק, אך טרם נקבע המניע. פצוע אחד לפחות פונה לקבלת טיפול רפואי

צעיר בן 22 נהרג וחמישה נוספים נפצעו בתקרית ירי באוקלנד, סמוך לחגיגות Juneteenth לציון יום שחרור העבדים, אם כי לא ידוע אם האלימות קשורה לאירוע, כך נמסר מהמשטרה.

זהותו של האדם שמותו נקבע בבית חולים עדיין אינה ידועה. כוחות הבטחון חוקרים כרגע את תקרת הירי שפרצה בערב שבת ליד אגם מריט, אמרה שוטרת משטרת אוקלנד ג'וננה ווטסון. לדבריה, חמשת הקורבנות האחרים, גברים בגילאים 16 עד 27 ואישה בשנות ה -20 לחייה, אושפזו במצב יציב.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

החוקרים אמרו כי הם מנסים לקבוע מניע לירי ולזהות את החשודים. המשטרה מסרה כי שני גברים שברחו מהמקום עם אקדחים נעצרו, אך לא ברור אם הם אחראים לירי. הירי התרחש מעט לפני השעה 18:30 צפונית לאמפיתיאטרון אגם מריט, שם התאספו מאות אנשים במהלך היום להנצחת 19 ביוני 1865, כשחיילי האיחוד הביאו את בשורת החופש לעבדים שחורים בגלווסטון, טקסס, חודשיים לאחר כניעת הקונפדרציה.

אנדרו סימפסון רץ ליד האגם כששמע יריות. ״בזווית העין ראיתי בחור עם אקדח שמצביע על מכונית. כולם התחילו לרוץ ולצרוח," אמר סימפסון לערוץ חדשות מקומי. עדי ראייה סיפרו כי אנשים מסוימים רצו למים כשהיריות נשמעו.

"הלילה אירוע משמח באגם מריט שלנו נפגע מאקט אלימות חסר הבחנה," אמרה ראש עיריית אוקלנד, ליבי שאף, בהצהרה. לא ידוע כרגע אם קיים קשר כלשהו בין הירי לאירועי שצוין באותו מקום.

הארכיון לתקריות ירי אלימות בארצות הברית מצא גם תקריות הירי ההמוני עלו בשנת 2020, גבוה יותר מאשר בשש השנים הקודמות. רבים קיוו כי העלייה בתקריות הירי ובמקרי הרצח בארה"ב בשנה שעברה היא סטייה שנגרמה בגלל לחץ הקשור למגיפה, בנוסף לעלייה באחוזי בעלי הנשקים והוויכוח המתמשך בארה״ב על אלימות משטרתית. אך המספרים הנוכחיים עדיין גבוהים מאלה שלפני המגיפה, כולל בערים שסירבו לקצץ בהוצאות המשטרה בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, ואלה שביצעו קיצוצים צנועים. סוגים רבים של פשיעה אכן התמעטו בשנת 2020 ונשארו נמוכים יותר השנה. בסך הכל, על פי הנתונים של הארכיון, יותר מ -8,700 בני אדם מתו בתקריות אלימות בנשק חם בארה"ב השנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE