הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בושה וחרפה: השפים הישראליים סולקו מיריד האוכל הפופולרי בפילדלפיה
יריד האוכל "Eat up the Borders" המתקיים בפילדפליה מתיימר להעניק "אווירה פתוחה ומכילה לכל הגזעים והמגדרים", אך ככל הנראה לא לישראלים וליהודים, כל הפרטים בכתבה

מסעדנים ישראליים סולק מאירוע/יריד מזון פופולרי וטרנדי בפילדלפיה, מה שגרם לטענות כי המארגנים נהגו באנטישמיות - והוביל לבסוף להחלטה לבטל את האירוע כולו - אך הסערה לא שכחה.


משאית המזון "מושבה" (Moshava) המופעלת ומנוהלת בידי ישראלים מסרה כי הזמנתה לאירוע "טעם הבית" שתוכנן ליום-האב בוטלה מכיוון שהמארגנים חששו מהפגנות נגד ישראל. "אנו עצובים מאוד מכך", הודיעו אנשי מושבה באינסטגרם ביום שבת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מארגני האירוע שמעו שמועות על מחאה והחליטו לבטל את הזמנתנו מחשש שהמפגינים ינהגו בתוקפנות ויאיימו על האירוע שלהם".

החברה שיתפה צילום מסך של הצהרה של אחד משני מארגני האירוע 'Eat up the Borders', בה נמסרה ההודעה על ההחלטה לבטל את השתתפות משאית המזון הישראלית.

ממושבה נמסר כי הם מקווים שבעתיד המארגנים יהיו נאמנים לדבריהם על סביבה בטוחה "לכל הדתות והלאומים - גם לישראלים ויהודים"...

יריד האוכל הודיע בצורה לקונית כי הוא כאן "כדי לשרת בצורה הטובה ביותר את האורחים שלנו ולתת לספקים מכל הלאומים פלטפורמה להציג את כישרונותיהם ולספק חוויה מדהימה לכל", כאמו מלבד ישראלים.

בינתיים בעקבות הסערה שקמה, מארגן האירוע הודיע ​​דקות לפני תחילתו ביום ראשון כי החגיגות בוטלו.

 

צמד המארגנים "הליברליים", כריס קופלן, וסינדי נגו (צילום: הניו יורק פוסט)

 

"בגלל המצב המתמשך עם אחד השותפים שלנו לאירוע @eatuptheborder ו-@moshava_philly עלינו להחליט לבטל את האירוע היום", נאמר בהודעתם.

"אנו חלק מארגון ללא כוונת רווח שנוצר כדי לקרב את הקהילה שלנו באמצעות אמנות, מוסיקה וקיימות. אנו נמשיך לארח אירועים עם אנשים מכל הגזעים, הלאומים והנטיות המיניות המתאימים למשימה שלנו".

אך בפילדפליה לא קונים את ההסברים.

"אם ההסבר של המארגנים כי ההזמנה של מושבה בוטלה עקב איום של הפגנות ואלימות נכון, אני סבור כי איומים כאלה צריכים להיחקר על ידי רשויות החוק, מכיוון שאף אדם או ארגון לא צריך להיות כפוי או לאיים על ידי הסיכוי להפחדה. או אלימות", אמר חבר הקונגרס מפילדפליה ברנדן בויל.

הליגה נגד השמצה בעיר החמישית בגודלה בארה"ב הודיעה בטוויטר כי היא "מוטרדת עמוקות" מהאירועים, כמו גם הפדרציה היהודית של פילדלפיה והמועצת הקהילה היהודית בעיר.

"שוחחנו עם מארגני האירוע והבענו כי אנו חולקים באופן חד משמעי עם החלטתם", אמרו ב-ADC.

"אנו מבינים כי האיומים על המארגנים הושמעו, ואנו מבינים את הפחד והבלבול שמופיעים כאשר הקהילה שלך מתמודדת עם ההפחדות האלה".

"עם זאת, ההחלטה להתכופף להפחדה אנטישמית זו על ידי ביטול המושבה הייתה שגויה", נמשכה ההצהרה.

"בימים הקרובים ניפגש עם המארגנים כדי לדון במה שקרה, לספק חינוך בנושא אנטישמיות ולחלוק את מקורות הביטחון הקהילתיים".

מושבה פרסמה ביום ראשון תמונה של מפעילי המשאית ואישרה כי היא עובדת עם המארגנים "לנסות ולחנך ולצמוח יחד במרחב בטוח" לכולם.

"למרות שהתאכזבנו מאיך שהמצב טופל מאוד, אנחנו לא מאמינים שכוונת המארגנים באה ממקום אנטישמי, אך האיומים שהם קיבלו על האירוע שלהם הם שהניעו להחלטה", אמר מושובה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE