הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"סין הורגת את הביטקוין": מעצרים המוניים, סגירת מפעלי כרייה, וכתבי אישום ברחבי סין שוחקים את ערך המטבע
ברית לא צפויה בין אנשים כאילון מאסק המדבר על נזקים סביבתיים, וממשלת סין וארה"ב החוששות להיעדר יכולתן לבצע רגולציה למטבע, משפיעות לרעה על המטבע היקר בעולם הממשיך לספוג מירידה תלולה בערכו

מחיר הביטקוין צנח ביום שני לאור דיווחים לפיהם סין מרחיבה את פעולות האכיפה הקשה נגד כריית מטבעות קריפטוגרפיים בשטחה, כאשר בחלק מהפעולות מתבצעים מעצרים. המטבע נסחר בבוקר יום שני נמוך בכ-9 אחוזים פחות מהיום למחרת, לפני שהתאושש מעט בשעות אחה"צ.

בשעות הבוקר המטבע נסחר בכ-32,300 דולר (שעון ניו יורק) והתאושש רק מעט אל ה-32,550 בשעות אחה"צ שעון מזרחי. נכון לעתה, על פי נתוני Coinbase, מדובר בירירה של 17 אחוזים מהשבוע שעבר, כשבמקביל מטבעות אחרים, כולל את'ריום ודוג'קוין, נסחרים גם הם ביום שני במחירים נמוכים מאמש - ובאופן כללי בירידה כוללת מהשיאים שנרשמו בחודשים מאי-אפריל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הירידות מגיעות לאחר שהעיתון "גלובל טיימס" הנתמך על ידי הממשלה הסינית, דיווח כי מכרות ביטקוין רבים במחוז סצ'ואן ובמקומות אחרים נסגרו ביום ראשון ויישארו סגורים "לפחות לטווח הקצר".

ידיעה זו באה לאחר שבשבוע שעבר עצרה ממשלת סין כ-1,000 בני אדם באשמת "הלבנת הון", באמצעות שימוש במטבע.

הגלובל טיימס העריך כי יותר מ-90% מכושר כריית הביטקוין בסין מושבת כעת.

כרייה היא התהליך עתיר האנרגיה המייצר ביטקוינים חדשים תוך עיבוד עסקאות שבוצעו למול ההיצע הקיים.

כך בשבועות האחרונים, באמצעות ברית לא סבירה של גופים ממשלתיים שונים, וכמה חובבי הצפנה כמו מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, שמתח ביקורת על תהליך כריית הביטקוין שגובה מחיר גדול בסביבה, מצא עצמו המטבע היקר בעולם חווה תהליך של ירידה עזה.

סין הייתה הבסיס העיקרי עד לא מזמן של מרבית פעילות הכרייה העולמית, אך נראה כי הפעילות האחרונה היא רק יריית פתיחה או המשך אם תרצו, לפעילות האגרסיבית ביותר שנוקטת ממשלת סין הקומוניסטית שעשויה לחפש להגביל או להסדיר יותר את פעילות הכרייה במדינה.

בחודש שעבר הודיעו הרשויות באזור מונגוליה הפנימית בסין, ובפרובינציית יונאן, על מגבלות קשות על כריית הביטקוין באזוריהם.

בינתיים, בכירים בבייג'ינג קראו בחודש שעבר לנקוט בסנקציות נגד סחר וכריית מטבעות קריפטוגרפיים, תוך שהם מציינים את השפעתו על הסביבה ואת הסיכון בו לאנשים פרטיים (ולא ממשלות... נכון?).

נראה כי הבנק העולמי שותף לחששותיה של סין, ואפילו ממשלת ארה"ב הודיעה עד לא מזמן על תכנית חדשה לרגולציה של המטבע.

בינתיים ב-32,000 דולר לחתיכה, נראה כי המטבע לא אמר את מילתו האחרונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE