הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דעה: יאיר לפיד סיכן אינטרסים ביטחוניים חיוניים של מדינת ישראל
לפני חמישה ימים ביקשתי לתת צ'אנס לממשלה, סברתי שבתחום המסתננים, ואולי המשילות הכללית יש סיכוי שאישים כגדעון סער ואיילת שקד יוכלו לבצע מהלכים חיוביים, לא שיערתי שאתחרט על כך כה מוקדם
כשמדובר באיראן, טרם נפחדתי.
 
לא אכחש כי מפעם לפעם בחלומותיי הבליחה פטריית עשן חרישית ממזרח אשר כיסתה את האופק הישראלי בדממה.
 
על-אף חוסר-הפחד, מתברר כי בתת-מודע, האישי ולבטח הקולקטיבי, אולי יש מקום לאימה.

האיראנים עובדים על יפצצה מ-1983, ובאחרונה, התחלתי להתבדח עם ידידיי על פקיעת סבלנותי ביחס לקצב התקדמותם.

"כמה זמן לוקח למדינה בת 80 מיליון בני-אדם, עם תל"ג מהגבוהים בעולם, לייצר פצצת אחת כשלפני 55 שנה עם 1.9 מיליון אזרחים, בשיא מיתון, עשינו את זה, נמאס לחכות".

צחוק בצד, במידה ודבריו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מוקדם יותר היום מדויקים. ואין סיבה לחשוב שלא. ואכן, שר החוץ, וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד סיכם עם מקבילו האמריקני אנת'וני בלינקן, על מדיניות "בלי הפתעות", ביחס לפעילות ישראלית באיראן - אזי מדובר במפנה אסטרטגי שהפך את הממשלה הנכנסת למסוכנת עבור תושבי מדינת ישראל.

נתניהו צדק.מלבד בזמן שמיר (מלחמת המפרץ) כשכופפנו צורך ביטחוני לטובת תכתיב אמריקאי, קשה לזכור מדיניות דומה שננקטה בפומבי.

רק שעתה לא מדובר בסקאדים של סאדאם, אלא בגרעין של האייתולות.

בהינתן ולא מדובר בטעות דיפלומטית מביכה ביותר, אין מנוסה מן ההכרה כי ממשלה זו, שרק לפני מספר ימים קראתי לתת לה שאנס, הביאה את מדינת ישראל לנקודת קצה מסוכנת.

יכולתו של מנהיג ישראלי לומר "לא", לאמריקאים. היא אכן סגולה בה נתברכו כל ראשי ממשלת ישראל מראשית הקמת המדינה כשנגעו הדברים באינטרסים האקזיסטנציאלים של ביטחון ישראל.. 

באין צורך להיות מומחה לצנטריפוגות או למים כבדים, רצון איראן בפצצה, לא נוגע רק לשרידות המשטר ולקעקוע ההגמוניה הסונית במזה"ת. אלא אכן, יש וכדאי, לקחת איומיה על השמדת מדינת היהודים ברצינות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

לא ברור כיצד דבריי לפיד לבלינקן מסתדרים עם נאומו של בנט בכנסת בו דיבר על המשך מדיניות ה"לא יהיה נשק גרעיני לאיראן", או שמא מדיניות זו מסוגלת להתממש גם כש"אין הפתעות"?.

למדינת טרור השולחת טלפיים מחומשות לכל עבר המזה"ת אין לאפשר נשק גרעיני וישראל זקוקה לעצמאות מוחלטת בכל הנוגע לפעולות הנוגעות לביטחונה. 

אם אכן מה לפיד אמר את שאמר אזי לא רק שמדובר בטירון דיפלומטי, אלא באדם מסוכן לביטחון ישראל.

יש לקוות כי דבריו סיפקו עילה למבוכה כפולה. 

בירושלים, כשנודע הדבר לבנט, ובוושינגטון כשיגלו כי לא מדובר במדיניות ישראלית.

אחרת? מדובר פשיטת רגל אסטרטגית.

כשביקשתי לתת סיכוי לממשלה זו לא שיערתי שכה מוקדם אתחרט על כך.

בנימין נתניהו אמנם סיכן את קיום ישראל כמדינה יהודית במספר אופנים הנוגעים לדמוגרפיה ומשילות, אך בענייני איראן, טרם ויתר על חופש התמרון הישראלי.

עכשיו גם זה חלף.

נפתלי בנט, זה נעשה בידיעתך?.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE