הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מנהיג חמאס: השיחות עם האו"ם על המצב ההומניטרי בעזה "היו גרועות"
יחיא סנוואר תקף את המשלחת המיוחדת של האו"ם, שהגיעה לרצועה לסדרת פגישות, בטענה ש"אין אינדיקציה שבכוונותיה לפתור את המשבר ההומניטרי"

משלחת מיוחדת של האו"ם הגיעה לעזה במטרה לדון על המצב ההומניטרי ברצועה, אך לפי מנהיג חמאס, יחיא סנוואר, השיחות בין הצדדים נכשלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סנוואר (צילום: רויטרס)

 

"זו הייתה פגישה גרועה ושלילית לחלוטין", אמר סנוואר אתמול (שני). "הפגישה עם משלחת האו"ם הייתה יסודית והם הקשיבו לנו. אך למרבה הצער, אין שום אינדיקציות לכוונות של האו"ם לפתור את המשבר ההומניטרי ברצועת עזה.

נוסף לכך, מנהיג חמאס ברצועת עזה ומייסד הזרוע הצבאית של האגון, האשים את ישראל בכך שהיא "סוחטת את הפלגים הפלסטינים, כולל חמאס" בכול הנוגע למציאת פתרון למצב ההומניטרי הקשה. את הדברים אמר במהלך תדרוך לעיתונאים בתום הפגישה עם משלחת האו"ם, שכללה בין היתר את טור וונסלסד, השליח למזרח התיכון.

כלי תקשורת בישראל דיווחו כי סנוואר איים שיסלים את המצב הביטחוני עם ישראל, אם היא לא תאפשר לקטאר להעביר 30 מיליון דולר לרצועת עזה.

בשנים האחרונות, קטאר העבירה מאות מיליוני דולרים במזומן כדי לאפשר לחמאס לשלם משכורות לעובדי מדינה, להעניק סיוע לעשרות אלפי משפחות עניות ולשלם עבור דלק לתחנות כוח ברצועה. מוקדם יותר החודש, שר החוץ הקטארי טען כי מדינתו השקיעה בעזה 1.4 מיליארד דולר מאז שנת 2012.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE