הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה״ב תוקפת באפגניסטן מהאוויר, בזמן שנסיגתה מהיבשה נכנסת להילוך מהיר. נשיא אפגניסטן יבקר היום בבית הלבן
גובר החשש כי הבירה קאבול תיפול לידי ארגון הטרור בשבועות הקרובים. כוחות ארה״ב ממשיכים את נסיגתם הקרקרעית מהמדינה לאחר 20 שנות מלחמה

צבא ארה"ב פתח בשתי תקיפות מזל"ט נגד עמדות הטליבאן בצפון אפגניסטן, כך מסר היום גורם במשרד הגנה האמריקני לתקשורת האמריקנית. התקיפות הגיעו שעות לפני שנשיא אפגניסטן אשרף גאני אמור לפגוש את הנשיא ג׳ו ביידן בבית הלבן, אחר הצהריים ביום שישי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שעות לפני ביקור הנשיא האפגני בבית הלבן: תקיפות אמריקניות באפגניסטן

 

מספר לא ידוע של לוחמי טליבאן נהרגו במחוזות בגלאן וקונדוז, שם אירעו התקיפות. שלושה מחוזות נוספים נפלו לידי הטליבאן בן לילה, כך נמסר לרשת פוקס ניוז. בינתיים, הכוחות האפגניים החזירו לשליטתם שישה מחוזות אחרים במקומות אחרים במדינה, במהלך 24 השעות האחרונות, על פי הדיווחים בקאבול. ההערכה גובשה אחרי שצבא ארצות הברית אמר כי 50% מהנסיגה מאפגניסטן הושלמה, בהמשך לתאריך היעד שהציב הנשיא ג'ו ביידן לעזיבת כל הכוחות עד 11 בספטמבר. ביידן אמור להיפגש מחר עם נשיא אפגניסטן אשרף גאני בבית הלבן כדי לדון במצב.

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן (ימין), ונשיא אפגניסטן, אשרף גאני

 

הערכות בקרב גומרים מסוימים בארצות הברית אומרות שקאבול עלולה ליפול לידי הטאליבן בתוך חודשים ספורים לאחר נסיגת הכוחות האמריקאים. צבא ארה"ב מתכונן למשוך את מרבית כוחותיו הנותרים מאפגניסטן בשבועות הקרובים, הרבה לפני המועד האחרון, ה-11 בספטמבר, עליו הכריז הנשיא ביידן. ממשלת ארה"ב מתאמצת כעת לפנות אלפי מתורגמנים אפגנים ומשפחותיהם "לפני שנשלים את המשימה הצבאית שלנו", אמר ביום חמישי גורם בכיר בממשל. דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר כי הפרטים סביב הפינוי והמעבר אינם סופיים עדיין. "אנחנו פשוט לא יודעים, זה ייעשה על בסיס כל מקרה לגופו", אמר בתשובה לשאלה לאן יישלחו בעלי הברית האפגניים. קירבי אמר כי משרד החוץ קיבל עליו את האחריות בנוגע להעברת מתרגמים ואפגנים בבטחה, לאחר שסייעו לארה"ב במהלך המלחמה בת 20 השנים במזרח התיכון.

על פי הערכות בארה״ב, קאבול עלולה ליפול לידי הטאלביאן בשבועות הקרובים. לוחמי הטאליבאן בבירת אפגניסטאן

 

"נדרש מאמץ שלם בין-סוכנויות בכדי לעשות זאת", אמר דובר הפנטגון והוסיף כי מחלקות ההגנה וביטחון הפנים ימלאו תפקיד בסיוע לפינוי המוני. אולם המחוקקים טוענים כי הזמן אוזל להשלים את הפינוי. ראש הרפובליקנים בוועדה לענייני חוץ, מייקל מק'קול, אמר כי "אנחנו הולכים לראות משבר פליטים הומניטרי גדול".

בשבוע החולף, הכוחות האפגניים נכנעו בכמה מוקדים, לעתים ללא קרב, בתום משא ומתן בתיווך גורמים מקומיים ומנהיגי שבטים. טליבאן, בתמורה, זוכה לכלי נשק וציוד צבאי אמריקני, כולל ארטילריה ומכונות ירייה וג'יפים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE