הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשמית: ה-FDA הוסיף אזהרה על חיסוני פייזר ומודרנה - "עלולים לגרום לדלקת לב"
עכשיו האזהרות הפכו רשמיות, מספר רב של דלקות בשרירי הלב וקרום הלב בקרב צעירים מוביל את ה-FDA לפרסם אזהרה רשמית על חיסוני פייזר ומודרנה

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) הוסיף אזהרה רשמית לגבי החיסון נגד קורונה של פייזר ומודרנה בשל חשש מהתפתחות דלקת לב בעקבות קבלתו.

ה-FDA הודיע ​​מוקדם יותר החודש כי יוסיף את האזהרה לאחר שהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) דיווח כי נמצאו מקרים של דלקת לב - שריר הלב או קרום הלב - בקרב צעירים וילדים לאחר שקיבלו את החיסונים המשתמשים בטכנולוגיית mRNA.

ב-25 ביוני הודיעה הסוכנות כי תוסיף תיקונים אודות "הסיכון המוגבר לדלקת בשריר הלב ולפריקרדיטיס (דלקת ברקמה הסובבת את הלב) בעקבות החיסון".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיסוני פייזר או מודרנה משתמשים בטכנולוגיית mRNA ודורשים שתי מנות, ואילו החיסון המיוצר על ידי ג'ונסון אנד ג'ונסון משתמש בווירוס אדנו, הדורש מנה אחת.

ובכל זאת, גורמי בריאות אמרו כי הסיכונים להתפתחות דלקת לב עולים על יתרונות החיסון.

"נראה כי הסיכון לדלקת שריר הלב ולפריקרדיטיס נמוך מאוד בהתחשב במספר מנות החיסון שניתנו", אמרה ג'נט וודקוק, הממונה על ה-FDA בפועל, בהצהרה בשבוע שעבר. "היתרונות של חיסון COVID-19 ממשיכים לעלות על הסיכונים, לאור הסיכון האפשרי מסיבוכים הקשורים ב-COVID-19 העלולים להיות חמורים".

בלשון האזהרה נכתב כי יתכנו סיכונים מוגברים "במיוחד לאחר המנה השנייה ועם הופעת הסימפטומים תוך מספר ימים לאחר החיסון".

"בנוסף, על מקבלי החיסון לפנות מיד לטיפול רפואי אם יש להם כאבים בחזה, קוצר נשימה או דופק מהיר, מרפרף לאחר החיסון", אמרו ב-FDA וב-CDC.

נכון לעתה יותר מ-1,200 מקרים של דלקת קרום הלב או שריר הלב נמצאו אצל אנשים בגילאי 30 ומטה שקיבלו את מנות החיסון, על פי ממצאי ה-CDC.

12% לא
88% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE