הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסנאטור גרהאם: "מעולם לא דאגתי ממלחמה בין איראן לישראל – כמו עכשיו"
הסנאטור הרפובליקני אמר שהנשיא ביידן לא מבין את גודל האיום מהרפובליקה האסלאמית, אשר ממשיכה עם תוכנית הגרעין "שיחזיק את העולם כבן ערובה ויחריב את ישראל"

הסנאטור הרפובליקני לינזדי גרהאם אמר כי חושש לביטחונה של ישראל, תיאר את מדיניות ממשל ביידן כלפי איראן כרופסת, וטען כי המנהיג העליון עלי חמינאי הוא "נאצי דתי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בראיון שהעניק לתוכנית "האניטי" בפוקס ניוז, גרהאם אמר כי האייתוללה של איראן הוא "נאצי דתי". "היטלר רצה גזע עליון. האייתוללה רוצה דת עליונה. הם מנסים לגרש אותנו מסוריה ועיראק כדי שיוכלו לשלוט באזור. הם מנסים לבנות נשק גרעיני שיחזיק את העולם כבן ערובה, ויום אחד יחריב את ישראל".

גרהאם לא נשמע אופטימי: "הם בדרך להשיג את כל זה, אלא אם כן נעשה תיקון עכשיו. מעולם לא דאגתי כמו עכשיו ממלחמה בין איראן לישראל".

"מדינת ישראל נמצאת במקום רע כאן", אמר הסנאטור הרפובליקני. "כמה זמן הם ממתינים לפני שהם יכולים לפעול נגד איראן? אני לא חושב שתוכלו לסמוך על ארצות הברית עם ביטחונה של ישראל". גרהאם המשיך וטען כי מנהיגי איראן "מבינים שביידן חלש, ובכל הוא הופך את העולם למקום מסוכן בהרבה על ידי הפגנת החולשה".

"לאייתוללה יש תוכנית משחק שאינה כוללת נוצרים, יהודים או מוסלמים מתונים. אז, זה האירוע החשוב ביותר מאז שנות ה-30. יש לנו סיכוי לקשור את איראן בחבל, להחזיק אותם בתוך קופסה, אבל כל יום הם מתחזקים כי ביידן לא מבין את מהות האיום".

גרהאם אמר את הדברים שעות לאחר שמיליציות פרו איראניות תקפו כוחות אמריקנים במזרח סוריה, לא דווח על נפגעים אך נגרם נזק. זאת, יממה לאחר שצבא ארצות הברית ביצע תקיפה אווירית על ידי מטוסי קרב סמוך לגבול עיראק-סוריה, כאשר לפני הפנטגון, מדובר במטרות שיגור ומתקנים ששימשו את המיליציות הנתמכות על ידי איראן.

באותו יום לתקיפה בסוריה, הנשיא ביידן נפגש עם הנשיא הישראלי היוצא, ראובן (רובי) ריבלין, והבטיח לו כי "איראן לעולם לא תקבל נשק גרעיני במשמרת שלי". את הדברים אמר בתגובה לחשש בירושלים על רקע המאמצים של וושינגטון לחזור להסכם הגרעין האיראני משנת 2015.

סוכנות הידיעות איי.פי דיווחה ביום שני כי היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ייק סאליבן, וגורמים אמריקנים נוספים נפגשו בשבוע שעבר עם הרמטכ"ל אביב כוכבי. באותה פגישה, כוכבי חזר על התנגדותה של ישראל למאמצים של ארה"ב לחזור להסכם. עם זאת, על פי דיווחים, בכירים בבית הלבן אמרו לכוכבי ולחברי הממשלה הישראלית החדשה שכדאי לתת ניסיון נוסף לדיפלומטיה במטרה לעצור את טהראן מהשגת נשק גרעיני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE