הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילהן עומאר מכה שוב בהצהרה אנטישמית: "היהודים לא שותפים לעשיית צדק"
הנציגה הדמוקרטית שוב מגלה כי היהודים הם ממש לא חבריה, אפילו לא אלה שנמצאים במפלגתה הדמוקרטית

אילהן עומאר התפרצה נגד עמיתיה הדמוקרטים היהודיים במהלך ראיון ב-CNN ביום שלישי וטענה כי הם "לא שותפים לצדק".

במהלך הופעתה של עומאר המארח ג'ייק טאפר הקריא כמה מהצהרותיה שהובילו להאשמות שהיא אנטישמית. טאפר ציטט במפורש ציוץ מפברואר 2019 שקבע כי הברית בין ארה"ב לישראל היא "עניין של כסף" והודעה משנת 2012 בה טענה כי ישראל "מהפנטת את העולם, אללה יעיר את העם ויעזור להם לראות את הרוע. מעשי ישראל".

"את מבינה מדוע חלק מחבריך הדמוקרטים בבית, ובמיוחד יהודים, מוצאים את השפה הזו אנטישמית?" שאל טאפר.

"קיבלתי, אתה יודע, בכל עת שהקולגות שלי ביקשו לנהל שיחה.. הם לא היו שותפים לצדק. הם לא עסקו, אתה יודע, באותה מידה בחיפוש אחר צדק ברחבי העולם, ואני חושבת, אתה יודע, אני אמשיך לעשות את זה", הוסיפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"חשוב לי, כמי שיודעת איך זה מרגיש לחוות עוול בדרכים שרבים מעמיתיי לא, להיות קול במציאת דין וחשבון, ומנגנוני צדק למי שמושמץ, מדוכא, ולמי שנגרם להם עוול".

עומאר לא הזכירה שמות בתשובתה. עם זאת, בתחילת החודש היא פוצצה קבוצה של דמוקרטים יהודייים שביקרו את טענתה כי ארה"ב, ישראל, חמאס והטאליבן ביצעו "זוועות שלא יעלה על הדעת" - ובכך השוותה בין ישראל וחמאס, ארה"ב והטליבאן.

בהצהרה שפרסם הנציג בראד שניידר (D-Ill.), עומאר נקראה "להבהיר את דבריה בעקבות ההצבה של ארה"ב וישראל באותה קטגוריה כמו חמאס והטאליבן".

"ארצות הברית וישראל אינן מושלמות וכמו כל הדמוקרטיות, לפעמים ראויות לביקורת, אך שקילות שווא נותנות כיסוי לקבוצות טרור", סיכמה ההצהרה, שנחתמה ביחד על ידי הנציגים ג'ייק אוכינקלוס ממסצ'וסטס, טד דוטש מ-פלורידה, לויס פרנקל מפלורידה, ג'וש גוטהיימר מניו ג'רזי, איליין לוריא מווירג'יניה, קתי מאנינג מצפון קרוליינה, ג'רולד נדלר מניו יורק, דין פיליפס ממינסוטה, קים שרייר מוושינגטון, בראד שרמן מקליפורניה ודבי וסרמן שולץ מפלורידה .

עומאר האשימה את עמיתיה בסחר ב"הטרדות והשתקה מתמדות".

רפובליקני הבית קראו ליו"ר ננסי פלוסי (ד-קליפורניה), להדיח את עומאר מוועדת החוץ של הבית בגלל הערותיה, ומנהיג המיעוט קווין מקארתי (ר 'קליפורניה) נשבע להוציא את עומאר מהתפקיד בשנה הבאה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE