הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר מדעי בבריטניה טוען: "הנגיף התפזר לפני שהגיע לשוק הרטוב, בדיוק באותו היום שבו עובדי המעבדה חלו"
כמות העדויות ההולכת ונערמת המצביעה על תיאוריית דליפת המעבדה קיבלה חיזוק משמעותי על ידי חוקרי אוניברסיטת קנט בבריטניה, במקביל מחקר אוסטרלי טוען כי בנגיף רצפים "שאינם מופיעים בטבע"

מדענים מאוניברסיטת קנט בבריטניה פרסמו מחקר חדש שמגיע למסקנה כי ככל הנראה הנגיף שגורם ל-Covid-19 הסתובב בווהאן בנובמבר 2019, או אפילו באוקטובר, לפני כל המקרים הקשורים לשוק הרטוב שהחלו בדצמבר 2019.

המחקר, שהשתמש בשיטות ממדעי השימור, מגלה שהתאריך הסביר ביותר להופעת הנגיף היה 17 בנובמבר 2019.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



הדו"ח מציין כי SARS-CoV-2 יכול היה להופיע לראשונה בתחילת אוקטובר ומגיע למסקנה שהוא כבר הקיף את העולם עד ינואר 2020.

הממצאים מתואמים בדיוק עם המודיעין האמריקני שלפחות שלושה חוקרים העובדים במכון ווהאן לוויראולוגיה, שם נערכו ניסויים בנגיף, אושפזו באמצע נובמבר 2019 עם תסמינים התואמים ל-COVID. המסקנה משתלבת עם טענות שטרם אושרו על ידי 'דרום סין מורנינג פוסט' לפיה קיימים נתונים של ממשלת סין המתעדים מקרים ראשוניים ל-17 בנובמבר 2019, באותו היום שבו הדו"ח החדש מציין את הזמן הסביר ביותר להופעת הוירוס.

במקביל, מדען במרכז הסרטן פרד האצ'ינסון בסיאטל, טוען כי איתר רצפים גנטיים ממקרי וירוס מוקדמים בסין שנמחקו ממאגרי המידע האמריקניים והסיניים. הרצפים מראים כי הנגיף הסתובב בווהאן לפני מקרים שנקשרו לשוק הרטוב הידוע לשמצה. בהתייחסו למחיקת הנתונים ממאגרי המידע הסיניים ד"ר ג'סי בלום, ציין כי נראה ש"הרצפים נמחקו כדי לטשטש את קיומם".

אלינה צ'אן, חוקרת במכון של הרווארד צייצה בטוויטר "מדוע מדענים יבקשו ממאגרי מידע בינלאומיים למחוק נתוני מפתח שמיידעים אותנו כיצד התחיל קוביד-19 בוווהאן?"

מחקר נוסף פורסם גם ביום חמישי בכתב העת Scientific Reports, שמסקנתו כי SARS-CoV-2 נקשר לקולטנים אנושיים בצורה הרבה יותר יעילה מזנים אחרים, מה שמרמז כי הנגיף כבר הותאם לבני האדם כשהוא הופיע לראשונה. צוות המדענים האוסטרלים שערך את המחקר אמר כי למרות שהוא אינו מוכיח את השערת דליפת המעבדה, הוא מוכיח שאי אפשר לשלול את התיאוריה.

מחקרים קודמים ציינו כי הרצף הגנטי של הנגיף, 'CGG-CGG', אינו מופיע בשום מקום בטבע, אולם זהו השילוב המדויק הנפוץ במחקר 'רווח תפקוד', אשר ידוע כי נעשה בו שימוש עם קורונווירוסים. במכון ווהאן לווירולוגיה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE