הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל ביידן מתחייב לתת מיליוני חיסונים נגד קורונה למדינות ברחבי העולם, בנוסף ל-80 מיליון מנות שכבר הוקצו
הבית הלבן: ״כשם שעבודתנו לחיסון אמריקנים אינה נפסקת ברביעי ביולי, עבודתנו לסייע לחיסון אוכלוסיית העולם אינה נעצרת ב-80 מיליון חיסונים"

ממשל ביידן יחלוק עם מדינות העולם עשרות מיליוני חיסונים נגד נגיף הקורונה, זאת בנוסף לכ-80 מיליון שהממשלה כבר הקצתה, כך הודיע ביום חמישי מנהל קבינט הקורונה בבית הלבן, ג'ף זינטס. ״כשם שעבודתנו לחיסון אמריקנים אינה נפסקת ברביעי ביולי, עבודתנו לסייע לחיסון העולם אינה נעצרת ב-80 מיליון חיסונים," אמר זינטס לעיתונאים בתדרוך של הבית הלבן. "אנו נמשיך לחלוק עוד עשרות מיליוני מנות אמריקאיות של החיסון במהלך חודשי הקיץ, ולעזור להוביל את המאבק לסיום המגיפה ברחבי העולם.״

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

המהלך הוא חלק ממאמציו של הנשיא ג'ו ביידן למצב מחדש את הנהגת ארה"ב על הבמה העולמית ולסייע למדינות ברחבי העולם הנאבקות עם התפרצויות של המגפה. צעד זה גם נועד לשמש כתגובת נגד למאמצים של רוסיה וסין להשתמש בחיסונים במימון המדינות שלהם בכדי להרחיב את השפעתם העולמית. זינטס הוסיף כי בסוף השבוע ארה"ב תשלח כ-40 מיליון מנות חיסון לקוריאה, מקסיקו, קנדה, ברזיל, טייוואן, קולומביה, פקיסטן, פרו, אקוודור, מלזיה, בנגלדש ומדינות אחרות. יתר 80 מיליון המנות יישלח בשבועות הקרובים, לדבריו. החיסונים הנשלחים הם של שלושת החברות שאושרו לשימוש בארה"ב: פייזר, מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון.

שלושת החיסונים המאושרים לשימוש בארה״ב: של החברות פייזר, מודרנה, וג׳ונסון אנד ג׳ונסון

 

בנוסף לאותם 80 מיליון מנות, הנשיא התחייב בחודש שעבר לתרום 500 מיליון מנות פייזר למדינות נוספות ברחבי העולם. ״זו ללא ספק התרומה הגדולה ביותר אי פעם של מדינה אחת של חיסונים נגד נגיף הקורונה,״ אמר זינטס ביום חמישי. מוקדם יותר השנה, הנשיא ביידן אמר כי תרומה של 2 מיליארד דולר תועבר ליוזמה העולמית להנגשה של החיסון נגד הוירוס, COVAX. הוא גם התחייב למימון נוסף של שני מיליארד דולר בהתאם לתרומות של מדינות אחרות ועמידה ביעדי אספקת החיסונים.

ההודעה ביום חמישי מגיעה על רקע חששות בקרב גומרים פדרליים לגבי התפשטות וריאנטים בארה"ב, ובזמן שהממשל משקיע מאמצים רבים על מנת לחסן את שאר אוכלוסיית ארה"ב.

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן במעמד קבלת החיסון

 

הבית הלבן הודה לאחרונה כי ארה"ב לא תעמוד ביעדיו של ביידן לפיהם 70% מהאמריקאים הבוגרים יחוסנו במנה אחת לפחות של חיסון נגד הקורונה עד ה-4 ביולי. זינטס הוסיף בהודעתו ביום חמישי כי ארה״ב נדרשת להשקיע מאמצים רבים נוספים כדי לחסן את האמריקאים הצעירים יותר, וכי הוא מצפה כי ארה"ב תגיע למטרות אלה שבועות לאחר תאריך היעד הראשוני. למעלה מ-154 מיליון אמריקאים חוסנו לחלוטין נכון ליום חמישי בבוקר, על פי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, ויותר מ-57% מהאמריקאים בני 18 ומעלה חוסנו לחלוטין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE