הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשרות מתים ברחבי ארה״ב אחרי גל החום ההיסטורי. הנשיא ביידן: "שילוב מסוכן של חום קיצוני ובצורת ממושכת"
מעל 60 מתים באורגון, ולפחות 20 נוספים בוושינגטון כתוצאה מהחום. בסיאטל, פורטלנד וערים אחרות נשברו שיאי הטמפרטורות

הרשויות בארצות הברית מנו מאות קורבנות שמתו בגל החום חסר התקדים שמכה את האזור בימים האחרונים, והן נערכות לעוד אירועי מזג אוויר חריגים ושריפות יער. מדינת אורגון דיווחה על 63 מקרי מוות הקשורים לגל החום. מחוז מולטנומה, שכולל את פורטלנד, דיווח על 45 מקרים מאז יום שישי, ובמחוז ציינו כי מכת חום הייתה סיבת המוות העיקרית. לשם השוואה, בכל אורגון כולה היו 12 מקרי מוות ממכת חום בין 2017 ל-2019.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פורטלנד, אורגון

 

לפי רשויות הבריאות במדינה, בתי החולים דיווחו על מאות מטופלים בימים האחרונים שסבלו ממחלות הקשורות לגל החום. מושלת אורגון, קייט בראון, הכריזה מצב חירום בשל "איום מידי של שריפות יער", בעוד שהשירות המטאורולוגי בפורטלנד פרסם אזהרות שריפה עבור חלקים במדינה. שירותי הכיבוי של פורטלנד אסרו על זיקוקים בסוף השבוע של 4 ביולי, יום העצמאות של ארצות הברית. בסיאטל, פורטלנד וערים אחרות נשברו שיאי הטמפרטורות, ובכמה יישובים הגיעו הטמפרטורות ליותר מ-46 מעלות. במחוז קינג במדינת וושינגטון, מתו לפחות 13 איש כתוצאה מגל החום הכבד. הקורבנות מבוגרים - בני 61 עד 97. בעיר ספוקן בוושינגטון מצאו כבאים שני אנשים ללא רוח חיים בבניין דירות. השניים שנמצאו מתים סבלו מתסמינים שקשורים לחום הכבד.

וושינגטון מעריכה שיותר מ-20 איש מתו בגל החום - אך החשש הוא שהמספר גבוה יותר. בינתיים התושבים מחכים שגל החום יחלוף. רנה סווקר, בת 66, הגיעה עם הנכדים שלה למעיין בפארק ריברפרונט בספוקן. "אנחנו הולכים לכל מקום שיש בו מים", סיפרה. "אני מתפללת לגשם בכל יום".

סיאטל, וושינגטון

 

במסגרת ההתראות מפני גל החום, שירות חיזוי מזג האוויר בארה״ב הזהיר בשבוע שעבר כי גל החום עלול להיות מסוכן. הארגון ייעץ לתושבים באזור להישאר בבתיהם במהלך החלקים החמים ביותר ביום ולדאוג לילדים, למבוגרים ולבעלי חיים. שימוש מוגבר במזגנים עשוי להוביל גם להפסקות חשמל כמו אלו שאירעו בכמה מדינות בשבוע שעבר. שירות חיזוי מזג האוויר הדגיש כי התנאים הקיצוניים מגדילים את הסכנה לפריצת שריפות יער גדולות. בשנה שעברה, עלו בלהבות 17 אלף קמ"ר בקליפורניה ומאות בתים נהרסו במהלך עונת הדליקות הקשה.

ביממה האחרונה הטמפרטורות נעשו נוחות יותר במערב וושינגטון, באורגון ובקולומביה הבריטית. גל החום נע מזרחה - ובאזורים שרחוקים מקו החוף עדיין סובלים מחום כבד. גל החום ההיסטורי הוא שילוב של שני גורמים: תופעה מטאורולוגית בשם "כיפת חום", שבה אוויר חם "נכלא" תחת לחץ אוויר גבוה, וההתחממות הגלובלית – שבגללה גלי החום קשים ותכופים יותר. הנשיא ג'ו ביידן אמר כי שינויי האקלים יוצרים "שילוב מסוכן של חום קיצוני ובצורת ממושכת". הוא הזהיר כי ארצות הברית לא מוכנה לעונת השריפות הקרובה, שעשויה להיות הקשה ביותר בהיסטוריה שלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE