הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה״ב עוצרת נשימה לקראת הקלה מידתית בגל החום ההיסטורי, לאחר שביומיים האחרונים נרשמו עשרות מתים נוספים
מאות מקרי מוות נבדקים בהקשר לגל החום במדינות אורגון, וושינגטון ובקולומביה הבריטית. החום המסוכן החל ב-25 ביוני וגבה מאות נפגעים

קורבנות נוספים נרשמו בארה״ב בעקבות גל החום שצרב את צפון מערב האוקיאנוס השקט. צוותי רפואה ברחבי ארה״ב שטיפלו באנשים שסבלו ממכות חום קשות, אמרו כי מספר הנפגעים הסופי מגל החם אינו ידוע עדיין.

מאות מקרי מוות נבדקים בהקשר לגל החום במדינת אורגון, מדינת וושינגטון ובקולומביה הבריטית. החום המסוכן ושובר השיאים החל ב-25 ביוני, ושכך מעט באזורים מסוימים ביום שלישי. מספר ההרוגים באורגון הגיע לפחות ל-95, כך אמר ביום שישי הפתולוג הראשי במדינה, כאשר רובם התרחשו במחוז מולטנומה, המקיף את פורטלנד. מקרי המוות כוללים מהגר מגואטמלה, שהתמוטט כשעבד במשתלה בעיירה כפרית באורגון במהלך החום הגואה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שירות הכבאות וההצלה של מדינת וושינגטון מגיש עזרה ראשונה לנפגע ממכת חום בפארק ציבורי בספוקן

 

לשם השוואה, בכל אורגון היו 12 מקרי מוות ממכת חום בין 2017 ל-2019. לפי רשויות הבריאות במדינה שבצפון-מערב ארצות הברית, בתי החולים דיווחו על מאות מטופלים בימים האחרונים שסבלו ממחלות הקשורות לגל החום. מושלת אורגון, קייט בראון, הכריזה מצב חירום בשל "איום מידי של שריפות יער", בעוד שהשירות המטאורולוגי בפורטלנד פרסם אזהרות שריפה עבור חלקים במדינה. שירותי הכיבוי של פורטלנד אסרו על זיקוקים בסוף השבוע של 4 ביולי, יום העצמאות של ארצות הברית.

הפתולוגית הראשית של קולומביה הבריטית, ליסה לפואנט, אמרה ביום שישי כי 719 מקרי מוות פתאומיים ובלתי צפויים דווחו במחוז במהלך גל החום, מספר חסר תקדים. היא הוסיפה כי מספר מקרי המוות גדול פי שלושה מהסטטיסטיקה המוכרת בתקופה כזו.

הרשויות במדינת וושינגטון דיווחו על כ-30 מקרי מוות הקשורים לחום הקיצוני. בסיאטל, פורטלנד וערים אחרות נשברו שיאי הטמפרטורות, ובכמה יישובים הגיעו הטמפרטורות ליותר מ-46 מעלות.

ניו יורק: משפחות מצטננות מהחום הכבד ברחצה במזרקה

 

במסגרת ההתראות מפני גל החום, שירות חיזוי מזג האוויר בארה״ב הזהיר בשבוע שעבר כי גל החום עלול להיות מסוכן. הארגון ייעץ לתושבים באזור להישאר בבתיהם במהלך החלקים החמים ביותר ביום ולדאוג לילדים, למבוגרים ולבעלי חיים. שימוש מוגבר במזגנים עשוי להוביל גם להפסקות חשמל כמו אלו שאירעו בכמה מדינות בשבוע שעבר. שירות חיזוי מזג האוויר הדגיש כי התנאים הקיצוניים מגדילים את הסכנה לפריצת שריפות יער גדולות. בשנה שעברה, עלו בלהבות 17 אלף קמ"ר בקליפורניה ומאות בתים נהרסו במהלך עונת הדליקות הקשה.

גל החום ההיסטורי הוא שילוב של שני גורמים: תופעה מטאורולוגית בשם "כיפת חום", שבה אוויר חם "נכלא" תחת לחץ אוויר גבוה, וההתחממות הגלובלית – שבגללה גלי החום קשים ותכופים יותר. הנשיא ג'ו ביידן אמר כי שינויי האקלים יוצרים "שילוב מסוכן של חום קיצוני ובצורת ממושכת", והזהיר כי ארצות הברית לא מוכנה לעונת השריפות הקרובה, שעשויה להיות הקשה ביותר בהיסטוריה שלה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE