הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גרהאם: 'נדהם עד כמה גרועה' חצי השנה הראשונה של ממשל ביידן
הסנאטור הרפובליקני טען כי הממשלה נכשלה בכל נושא, ממדיניות הגבול, החוץ והכלכלה. כמו כן הביע דאגה על המצב באפגניסטן, שעלול "לסלול דרך לעוד 9 בספטמבר"

הסנאטור לינדזי גרהאם, הידוע כאחד המבקרים הנוקשים כלפי ממשל ביידן, אמר היום (שלישי) לעיתונאים כי הוא "נדהם מכמה גרועים" היו ששת החודשים הראשונים של ממשל ביידן עבור ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסנאטור הרפובליקני, לינדזי גרהאם (צילום: איי.פי)

 

"הגבול נמצא בכאוס. אפגניסטן על הקצה. סין מרימה את הראש. האינפלציה הולכת וגוברת כי אנחנו מוציאים כל כך הרבה כסף שלא משלמים עליו", אמר גרהאם. "אתה רואה הפקרות ברחובות, השוטרים מרגישים שהם לא מגובים".

הסנאטור מדרום קרוליינה אמר כי הוא ישלח מכתב לנשיא ג'ו ביידן ולפנטגון, בו יבקש מהממשלה לבחון מחדש את מעורבות ארצות הברית באפגניסטן, מתוך החשש שאחרי הנסיגה הצבאית המלאה, שצפויה להסתיים עד ספטמבר – כוחות הטליבאן ישתלטו על המדינה.

רק לאחרונה, ארגון הטרור האפגני היה מעורב במספר התקפות אלימות, והדף כוחות צבאיים אפגניים מלפחות 50 מחוזות ברחבי המדינה, מתוך 370. אף על פי שהנסיגה האמריקנית הושלמה ביותר מ-90%, הצבא האמריקני משאיר כוחות עד ספטמבר, שיעזרו לצבא אפגניסטן בהתקפות אוויריות נגד הטליבאן.

עם זאת, גרהאם חושב שזה לא מספיק ושממל ביידן צריך להחזיק כוחות קבועים באזור שיתמכו בממשלת אפגניסטן. "זה לא האינטרס של אמריקה שהטליבאן ישתלט על אפגינסטן", אמר גרהאם, "אם הטליבאן ישתלט, אני חושש שאל-קאעידה ודאע"ש יופיעו מחדש ואנחנו נסלול דרך לעוד ה-9 בספטמבר".

גרהאם תקף את הנשיא וממשלתו ברקע המדיניות הגבולות והחוץ, ואמר כי "ממשל ביידן נמצא בהכחשה" לגבי הגבול בדרום ארצות הברית. הסנאטור הביע דאגה מ"היסוד הפלילי" שהגבול מציב עם שיטפון המהגרים, וטען כי ההפקרות בגבול והמדיניות "האנושית" יכולה לגרום לכך שמחבלים ייכנסו לשטח ארה"ב. "אני לא רואה שום מאמץ מצד מינהל ביידן להתאים את המדיניות שלהם למציאות בגבול. נראה שהם מכפילים את המדיניות הכושלת", אמר.

עם זאת, גרהאם ציין כי שיתוף הפעולה בין הרפובליקנים לדמוקרטים נמצא בעלייה, וזאת למרות הפגמים בממשל. "אני מרגיש מאמץ הולך וגדל לטפל בבעיות בארצנו. אני והסאנטור טים סקטור פועלים לרפורמה במשטרה, ולא להגן על המשטרה. אני מעורב במאמץ עם 20 רפובליקנים ודמוקרטים אחרים להעביר הצעת חוק לתשתית כבישים, גשרים ונמלים. אז באמצע כל הכאוס וכל ההתעסקות והלחימה, אנחנו למעשה מתחילים לראות סימנים של עשייה".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE