הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דעה: דמו של נשיא האיטי נשפך כתוצאה ממדיניות ממשל האריס-ביידן - אז מי הנשיא הבא על כוונת הקרטל?
נשיאי מרכז אמריקה מבקרים בפומבי את ביידן (מקסיקו, גואטמלה, אל-סלבדור) הם יודעים כי מדיניותו מסכנת את ריבונותם מבית בזמן שקמלה האריס מכניסה מצביעים לאמריקה, ומשאירה את מדינות היבשת להפוך לתרביות פשע נטולות ריבונות. ומי הראשונה לראות את התפוררות הריבונות דה-פקטו? כמובן שהמדינה השחורה העצמאית הראשונה אי פעם באמריקה שנשיא נרצח על ידי הקרטל המשתולל
מעטים ביננו שיודעים לספר אודות תולדות האיטי.
 
גם בלי לדעת דבר אודות המיתוסים המכוננים, הסיפר הלאומי, והזיכרון הקולקטיבי של בני מדינת האי דוברי הצרפתית. אף שוחר חופש לא יכול שלא לחוש צמרמורת מהולה בצער אף בכותבו על שולחן בית הקפה במדינה מערבית, כשהוא מדמיין את הסצנה המבעיתה שהתרחשה אמש בפורט-או-פראנס כשבאחת מסימטאות העיר, עשרות מבני האי גילו את השיחים בהם התחבאו שני אזרחים אמריקנים שסייעו בביצוע הרצח הנפשע של נשיא המדינה ג'ובנל מויס. הם ועוד 14 אנשי קרטל קולומביאני.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
לא רק במדינת האי הענייה והמסוכסכת מנצלים קרטלים מרכז ודרום אמריקניים את חולשת וושינגטון כדי לעשות ככל העולה על רוחם.
 
הם הורגים ועשירים יותר משדאע"ש אי פעם חלמו להיות, ובכנות? מסוכנים לא פחות מהם בשאיפותיהם לייצר הגמוניה יבשתית החותרת תחת ריבונותם של כ-12 מדינות מרכז ודרום אמריקניות בין אל-פאסו טקסס, ולימה פרו במטרה ליצור אוליגרכיית אדונים-עבדים החותרת תחת יסודות הציוויליזציה הנוצרית של היבשת - כדי ליצור מציאות שבה עוד נתגעגע לפרון ופינושה.
 
משום מה, כיבוש אזור בגודל בריטניה במזרח-תיכון בו מדינות סוניות יציבות משיבות מלחמה (או ממנות בסתר) את דאע"ש במטרה לשלוט ולנווט את האיום, זכה ליותר כותרות מאשר איום על יציבותו של חצי הכדור המערבי שעל פי הערכות גסות מגלגל בין 120 ל-200 מיליארד דולרים בשנה.
 
קרי אם עסקי הקרטל היו מדינה ריבונית הם היו המדינה השישית בעושרה באמריקה הלטינית אחרי - ברזיל, מקסיקו, ארגנטינה, צ'ילה, ופרו.
 
הנשיא טראמפ ראה לנגדו שישיה איומים מרכזיים על השלום העולמי.
 
1. סין.
2. צפון קוריאה 
3. רוסיה
4. איראן 
5. דאע"ש.
6. הקרטל.
 
מן הסתם היחיד הקשור ישירות בגיאו-פוליטיקה של פאן-אמריקה - היה הקרטל.
 
מדיניות הגבול של ממשל טראמפ לצד דיפלומטיית המקלות והגזרים של פומפיאו, על רקע מדיניות 'כבוד מתוך עוצמה' והידוק הקשרים מצד שליחי הצבא האמריקני ליבשת גרמו לקרטל המקסיקני והקולומביאני להתנדף - המהגרים והקרטלים נהנים מביידן - מדינות האם וממשלותיהם הנבחרות סובלות. אצל טראמפ היה זה הפוך כמובן.
 
למעשה ביידן עבור הקרטל הוא כמו פטנט חדש עבור מיקרוסופט - ערובה לתשואה כלכלית.
 
זו היבשת שלך מר ביידן. יבשת שלך אדם חלש, ודמנטי. מספיק, הודו נא האמפריציסטים שבשמאל - סנילי.
 
הכל יודעים את שקרה לקרטל לאחר שטרמאפ נכנס ומאז שעזב כשהחל לעשות ככל העולה על רוחו ולהכניס מיליארדים תוך ניצול גבול אמריקני פתוח ומדיניות דיפלומטית חלשה ופרוצה.
 
נשיאי מרכז אמריקה מבקרים בפומבי את ביידן (מקסיקו, גואטמלה, אל-סלבדור) הם יודעים כי מדיניותו מסכנת את ריבונותם מבית בזמן שקמלה האריס מכניסה מצביעים לאמריקה, ומשאירה את מדינות היבשת להפוך לתרביות פשע נטולות ריבונות.
 
ומי הראשונה לראות את התפוררות הריבונות דה-פקטו?
כמובן שהמדינה השחורה העצמאית הראשונה אי פעם באמריקה שנשיא נרצח על ידי הקרטל המשתולל.
 
למישהו אכפת?.
 
 
 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE