הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפישלו שרוולים: פייזר מודיעה כי ״יש צורך״ במנת ״דחף״ לחיסון נגד הקורונה
החברה טוענת כי רמת הנוגדנים בגוף האדם קופצת פי 10-5 לאחר מנה שלישית, וכי המנה הנוספת חשובה במיוחד לאוכלוסיות בסיכון

בכיר בחברת התרופות "פייזר" הודיע ביום שישי כי החברה תבקש ממנהל התרופות והמזון האמריקאי אישור חירום עבור מנת הדחף של החיסון לקורונה שפיתחה כבר בחודש הקרוב, במטרה להעניק הגנה חיסונית טובה יותר מפני זן הדלתא. על רקע הנתונים מישראל ובשל החשש מירידה ביעילותו של החיסון, פייזר הצהירה ש"מתן זריקה נוספת (שלישית) בתוך 12 חודשים עשוי להגביר באופן דרמטי את החסינות ואף לסייע בחיסול המוטציה המדאיגה האחרונה".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת התרופות תפנה למנהל התרופות והמזון האמריקני כבר בחודש הקרוב כדי לקבל אישור למנת חיסון שלישית נגד נגיף הקורונה

 

על פי ד"ר מיקאל דולסטן, המדען הראשי של פייזר, מנתונים מוקדמים ממחקר שביצעה החברה עולה כי רמת הנוגדנים בגוף האדם קופצת פי 10-5 לאחר מנה שלישית, וזאת בהשוואה לרמת הנוגדנים בגוף שנמצאו לאחר מתן החיסון השני. לדבריו, מספר מדינות באירופה ובמקומות אחרים כבר פנו לפייזר בכדי לדון בחיסוני הדחף, וציין כי חלקן עשויות להתחיל לחסן במנה השלישית עוד לפני אישור אמריקאי פוטנציאלי. הוא הוסיף כי הוא מעריך שמנת הבוסטר חשובה במיוחד בקבוצות גיל מבוגרות.

במקביל, חוקרים ממכון פסטר בצרפת דיווחו על ראיות חדשות לכך ששתי מנות חיסון הן קריטיות. בבדיקות מעבדה, בהן נלקחו מנות דם מכמה עשרות אנשים לאחר מנת החיסון הראשונה שלהם, נראה כי החיסון "כמעט ולא עיכב" את זן ה"דלתא" - כך דווח בכתב העת הבריטי "Nature". אולם כמה שבועות לאחר שקיבלו את המנה השנייה, זן ה"דלתא" נוטרל אצל מרבית המחוסנים.

נתונים חדשים מישראל מראים ירידה ביעילות החיסון בהשוואה לנתונים הראשוניים

 

בינתיים בישראל, תחילת השבוע הבהיר משרד הבריאות כי אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. "יצוין כי אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגלוטוריות. משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל", נמסר.

בארה״ב, 66.8% מהמבוגרים קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון נכון ל-1 ביולי,  ו-54.6% מכלל האמריקנים קיבלו מנה אחת או יותר. אך על רקע התנגדות עזה לחיסונים במדינות המנוהלות על ידי הרפובליקנים, הבית הלבן צפוי להחמיץ את יעדו הרשמי, של 70% מחוסנים בקרב מבוגרים מעל גיל 18, עד הרביעי ביולי. יותר מ- 605,000 איש מתו עד כה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה בארה"ב.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE