הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת חזרה לשגרה בבתי הספר: "תלמידים ומורים מחוסנים לא צריכים מסכות בכיתות"
דווקא כאשר וריאנט דלתא הופך לזן השכיח ביותר של קורונה בארה"ב, ב-CDC פרסמו הנחייה חדשה לפיה תלמידים ומורים שהספיקו להתחסן אינם נדרשים לחבוש מסכות בשטח בתי הספר, כולל בתוך הכיתות. השינוי אינו רלוונטי לצעירים מתחת לגיל 12, שכן הם אינם יכולים להתחסן

תלמידים ומורים לא נדרשים לחבוש מסכות בשטח בית הספר, גם בתוך כיתות הלימוד עצמן, במידה שהם קיבלו חיסון לקורונה. כך עולה מהודעת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) שפורסמה הבוקר (שישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

הנחיית ה-CDC החדשה מגיעה כחודשיים בלבד לאחר שרשויות הבריאות הפדרליות אישרו את השימוש בחיסון של פייזר (אחד משלושה שמאושרים לשימושים בארצות הברית, ביחד עם מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון) בקרב בני 12 ו-15. 

למעשה, כבר לפני חודשיים הסבירו ב-CDC כי המטרה היא לחסן כמה שיותר בני נוער לפני פתיחת שנת הלימודים הבאה (2021-2022). עם זאת, כבר עתה ברור שכל התלמידים והמורים לא יספיקו להתחסן לפני החזרה לכיתות בעוד כחודש וחצי, כך שמי שאינו מחוסן יידרש להמשיך ולחבוש מסכה בשטח בית הספר.

 

 

ב-CDC הדגישו כי חובת המסכות חשובה ביותר כאשר נמצאים בחללים סגורים, בייחוד במקומות צפופים שבהם קשה לשמור על ריחוק חברתי, למשל בתוך כיתות.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

עוד אמרו ב-CDC כי מומלץ לוודא שהשולחנות נמצאים במרחק של לפחות 3 רגל (0.9 מ') אחד מהשני, תוך כדי שכל מי שאינו מחוסן ממשיך לחבוש מסכה: "כאשר לא מתאפשר לשמור על מרחק של לפחות 3 רגל בין השולחנות, למשל כאשר המהלך יביא לכך שבית הספר אינו יכול להיפתח לכלל התלמידים, חשוב עוד יותר לשים דגש על עניין המסכות בחללים סגורים".

חשוב לזכור כי מכיוון שרק בני 12 ומעלה יכולים להתחסן בארה"ב, הנחיית ה-CDC אינה רלוונטית לבתי הספר היסודיים.

הנחיית ה-CDC החדשה מפורסמת כיום, כאשר מרבית המדינות בארה"ב כבר ביטלו את חובת המסכות (ושאר מגבלות הקורונה) בזכות ההתקדמות המרשימה במבצע החיסונים הלאומי.

בחודש מאי האחרון, בסמוך למועד שבו החיסון של פייזר אושר לשימוש בקרב בני 12 עד 15, ב-CDC פרסמה הנחייה מעודכנת לפיה אמריקאים מחוסנים אינם צריכים לחבוש מסכה ברוב המקומות (הן בחללים סגורים והן בחללים פתוחים). למעשה, דרישת המסכות קיימת כיום במספר מצומצם של מקומות, למשל בתחבורה הציבורית, נמלי תעופה ומטוסים.

הנחייה זו צפויה להסתיים ב-13 בספטמבר, אלא כן ב-CDC יחליטו להאריך אותה בשנית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE