הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אימה באלסקה: בן 18 השתלט על מטוס נוסעים והחל לצלול לקרקע
חקירת ראשונית של הרשויות במדינה מעלה כי הנער סובל מדיכאון וביקש לשים קץ לחייו. למרבה המזל, נוסעים אחרים ששהו במטוס הצליחו להשתלט עליו עד הנחיתה, והטייס השיג שליטה על המטוס והצליח לנחות בשלום

תקרית חריגה ביותר אירעה מוקדם יותר השבוע במהלך טיסה מסחרית באלסקה, כאשר נוסע בן 18 נכנס לתא הטייס, השתלט על הגה טיסה וגרם למטוס לצנוח אל הקרקע. למרבה המזל, הטייס הצליח להשתלט מחדש על המטוס ולמנוע את האסון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ססנה סיטיישן, המטוס שעליו התרחשה התקרית

 

האירוע התרחש ביום רביעי האחרון, בטיסה מהעיר בת'אל (Bethel, כ-650 ק"מ מערבית מהעיר אנקורג') לעבר אניאק (Aniak), עיר ובה 500 תושבים הנמצאת כ-150 ק"מ צפון-מזרחית מבת'אל.

לפי הודעת משטרת מדינת אלסקה, הנוסע - ג'יידן לייק קמרהוף בן ה-18 - קם ממושבו במהלך הטיסה ואף הצליח לגרום למטוס לצלול את הקרקע. כאמור, למרבה המזל נוסעים אחרים הצליחו להשתלט עליו, והטייס הצליח למנוע את ההתרסקות.

"החשוד סיפר בחקירתו שהוא פעל בצורה הזו במטרה לגרום להתרסקות", סיפרו במשטרה, "הוא סיפר כיצד שוחח עם אנשים אחרים על הקשיים שהוא עובר, אך הוא לא הרגיש שקיבל סיוע".

 

נמל התעופה באניאק, בו הנער נעצר

 

במטוס הססנה היו שישה אנשים - חמישה נוסעים והטייס - ובסופו של דבר המטוס הצליח לנחות בשלום באניאק, שם הנער נעצר.

"החשוד ביקש מהטייס להטיס את המטוס במשך כמה דקות, ותחילה הוא אף ביקש לשבת במושב הפנוי שליד הטייס", סיפר אוסטין מק'דניאל, דובר משטרת מדינת אלסקה, "שתי הבקשות הללו נענו בשלילה ע"י הטייס".

עוד הסביר מק'דניאל כי לא הייתה דלת או הפרדה אחרת בין הנוסעים לתא הטייס, במקובל במטוסים מסוג זה באלסקה: "למרבה המזל המטוס היה כ-8 ק"מ מנמל התעופה כאשר התקרית אירעה, כך שבתוך דקות הטייס נחת והנוסע נעצר. הנוסעים סייעו והחזיקו את הנוסע עד שהמשטרה הגיעה למטוס".

היות שמדובר בטיסה מסחרית, הנער מואשם בעבירות פדרליות. במשרד התביעה הפדרלית של אלסקה אישרו כי מתקיימת חקירה, אך בשלב זה טרם הוחלט במה להאשים את החשוד.

 

תא הטייס של הססנה סיטיישן

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE