הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: ריבוי מדאיג במקרים מאומתים של ווריאנט הדלתא; ״בקרוב יעקוף את הווריאנט המקורי במספר הנדבקים״
וריאנט הדלתא, שהחריב תחילה את הודו לפני שהתפשט ברחבי העולם, מהווה 26% מהדגימות שנבדקו ברחבי העיר בארבעת השבועות האחרונים

וריאנט הדלתא המדבק במיוחד של נגיף הקורונה, כעת אחראי לכמות זהה של מקרים בניו יורק כנו נגיף האלפא (הווריאנט הראשוני), והוא נמצא ביותר מרבע מהדגימות החיוביות שנמצאו בשבוע האחרון, על פי נתוני בריאות חדשים שנערכו ביום שישי. החל מיום שישי, וריאנט הדלתא - שהחריב תחילה את הודו לפני שהתפשט ברחבי העולם, ונחשב עד 60% מדבק יותר מאשר וריאנט האלפא הראשון שנמצא במעקב נרחב - מהווה 26% מהדגימות ברחבי העיר שנבדקו בארבעת השבועות האחרונים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

זו עלייה מ-17.1% שפורסמו בדו"ח העירוני לפני שבוע, קפיצה של 4.9% בתוך כחודש, המשקפת את המגמה הלאומית שראתה את דלתא מתגלה כוורינאט הקורונה הדומיננטי ביותר באמריקה בתחילת השבוע.

דלתא ואלפא מייצגים כל אחד 26% מהדגימות החיוביות שנבדקו בעיר. בשבוע שעבר הדלתא עקף שני זנים אחרים שהיו נפוצים יותר ממנו בניו יורק שבוע לפני כן.. סביר להניח שהוא יעקוף את וריאנט האלפא עד לשבוע הבא. גרסת הדלתא מדבקת מאוד ונמצאת כיום בלפחות 98 מדינות. ביום שבת הזהיר מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גריבריסוס, כי זמינות החיסונים ברחבי העולם "נמוכה יותר מקצב ההתפשטות של הווריאנט.״

כשנשאל אם מדובר בווריאנט קטלני יותר מגרסאות קודמות, ואם הוא חושש כי וריאנט הדלתא עלול לגרום לזינוק באחוזי ההידבקות בזמן שהעסקים והשירותים נפתחים, ענה ד״ר אנתוני פאוצ׳י, יועצו הרפואי הראשי של הנשיא ג׳ו ביידן: ״אני לא חושב שנראה משהו כזה בפריסה ארצית, כי למרבה המזל אנחנו יש חלק ניכר מהאוכלוסייה שכבר מחוסן. אז זה הולך להיות אזורי. "

במסגרת מבצע החיסונים של ניו יורק נרשמה הצלחה גדולה באזורים שסביב העיר ניו יורק ובצפון המדינה, עם רוד איילנד ומחוז קפיטל שסביב לעיר אולבני, שרשמו את שיעורי החיסון הגבוהים ביותר. לפני שלושה שבועות, הודיע מושל המדינה, אדרו קואומו, כי כל מגבלות הקורונה יוסרו ברגע ש-70% מתושבי המדינה יקבלו את מנת החיסון הראשונה.  קואומו הדגיש כי מחוזות ויישובים יוכלו עדיין להטיל מגבלות משלהם, וניו יורק תמשיך להישמע להנחיות המרכז למניעת מחלות. בתי עסק יוכלו גם כן לקבוע חובת עטיית מסכות בתחומיהם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE