הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קליפורניה מבצעת לגליזציה לפסיכדלים": LSD, MDMA, קטמין, פטריות-קסם, ו-DMT יהפכו מותרים לכל בני ה-21 ומעלה
היסטוריה במדינת קליפורניה, במטרה להתמודד עם ריבוי של מחלות נפשיות בעיקר מסוג PTSD וחרדה, החליט הסנטור היהודי סקוט וינר להעלות הצעת חוק שמבצעת לגליזציה בשורה ארוכה של חומרים פסיכדלים

מוקדם יותר השנה, סנטור מדינת קליפורניה סקוט וינר מסן פרנסיסקו, הציג הצעת חוק להפסיק את הסנקציות על החזקתם האישית של כמה תרופות פסיכדליות.

הצעת חוק 519 של הסנאט תהפוך פסילוציבין (פטריות קסם), 3,4-מתילנד-דיאוקסימתאמפטמין (MDMA), חומצה ליזרגית דיאתילאמיד (LSD), דימתיל-טריפטמין (DMT), איבוגאין, ומסקלין, למעט פיוטה, לחוקיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההצעה עברה לאחרונה ע"י הסנאט הממלכתי. "הצעת חוק זו תהפוך את החזקה לשימוש אישי, כמתואר, ולשיתוף חברתי, כהגדרתו, של פסילוציבין, פסילוצין, דימתיל טריפטמין (DMT), איבוגאין, מסקלין, דיאתילאמיד (LSD), קטמין לחוקיים.

אחת הסיבות היא הטענה כי סמים אלא עוזרים בטיפול בהפרעות נפשיות של פוסט טראומה וחרדה דיכאון או התמכרות.

"אני רוצה לומר שהיה הרבה מידע מוטעה מכוון לגבי הצעת החוק הזו," אמר וינר. "אנחנו צריכים להיות מאוד מאוד ברורים. הצעת החוק הזו לא נוגעת לילדים, מדובר באנשים בני 21 ומעלה".

וינר אמר כי התמיכה בלגליזציה של פסיכדלים, כמו פטריות קסם, היא כדי לעזור לוותיקים צבאיים הסובלים ממגוון רחב של בעיות בריאות הנפש, כולל PTSD ודיכאון, ול"סיים את המלחמה הכושלת בסמים".

"המלחמה הגזענית בסמים, שקרעה קהילות, במיוחד קהילות צבעוניות, אך לא הפכה אותנו לבטוחים יותר, המלחמה בסמים צריכה להסתיים", אמר הסנטור.

"אנשים משתמשים כרגע בסמים, ואנחנו רוצים שהם יוכלו להשתמש בסמים בצורה בטוחה במקום שיהיו בצללים".

"פניתי לפסיכדלים כמאמץ אחרון לשרוד. ולמרבה המזל זה עבד בצורה מדהימה", ג'סי גולד, לשעבר סייר בצבא אמר.  "אני אגיד שהפסיכדלים האלה הצילו חיי ותיקי מלחמה רבים".

מנגד ישנם המתנגדים: "אנו מקדישים יותר מדי זמן לכתיבת מדיניות עצלה ששמה פלסטר על שימוש בסמים, בניגוד לכתיבת מדיניות המסייעת לנושאים בריאותיים התנהגותיים, כמו תזונה, גישה למשאבי עבודה, גישה לטיפול משפחתי", אמר טק אלן נשיא הקואליציה הבינלאומית מבוססת האמונה והקונגרס לשוויון בין הגזעים, המתנגד להצעת החוק - 519.

"אני לא צריכה מדע שיגיד לי שמדובר בחקיקה טיפשית ומסוכנת", הוסיפה מתנגדת אחרת, נינה סלארנו-בסלמן, מקואליציית קורבנות הפשע המאוחדת מקליפורניה.  "חוק 519 דומה לתיקון הבעיה של יותר מדי נורות אדומות ברחובות שלנו, על ידי הסרתם כליל."

התעשייה הפסיכדלית העתיקה עשויה להיות בשלבי התחייה הראשונים.

אולי הרפואה המערבית יכולה ללמוד מאם הטבע במקום לאמץ כימיקלים סינתטיים לטיפול בבעיות נפשיות מורכבות שאולי לא תמיד עובדות.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE