הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחד העצורים בהתנקשות בנשיא האיטי: רופא מוכר שגר עשרות שנים בפלורידה
על פי המשטרה המקומית, כריסטיאן סנון היה ממובילי ההתנקשות בז'ונבל מואיז, כאשר מטרת התוכנית הייתה למנות את עצמו לתפקיד נשיא המדינה

רופא בולט בהאיטי בעל קשרים במשך עשרות שנים עם דרום פלורידה, היה מעורב בהתנקשות נשיא האיטי, ז'ונבל מואיז, בשבוע שעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא האיטי שנרצח, ז'ונבל מואיז (צילום: רויטרס)

 

על פי דיווח בעיתון 'מיאמי הראלד', כריסטיאן עמנואל סנון, אשר התגורר בפלורידה לסירוגין במשך למעלה מ-20 שנה, חשוד כי היה אחד ממנהיגי הקבוצה שרצחה את הנשיא.

סנון הוא העצור השלישי ממוצא האיטי הקשור לארצות הברית. השניים האחרים, ג'יימס סולאז בן ה-35 וג'וזן וינסנט בן ה-55, אמרו בחקירת המשטרה כי ההתנקשות במואיז הייתה חלק מתוכנית להפוך את סנון לנשיא האומה הקריבית.

לפי המשטרה המקומית, סולאז התחזה ל"סוכן דיפלומטי מוסמך" אשר מקים ארגון צדקה בדרום פלורידה בכדי לסייע לאנשים בעיירת החוף ג'קמל בהאיטי.

מפקד המשטרה בהאיטי, לאון צ'רלס, העניק ראיון ביום שבת ל'מיאמי הראלד', שם התייחס לסנון אך אז עוד לא פרסם את שמו. לדבריו, "הייתי אומר שהרופא ההאיטי גייס" את הגברים, אשר מצאו את קבוצת האזרחים הקולומביאניים ושלחו אותם למבצעים.

מהדיווחים עולה כי לאורך השנים סנון רשם יותר מ-12 עסקים בפלורידה, כולל שירותי רפואה, חברות אנרגיה ונדל"ן. עם זאת, רובם רשומים כיום כלא פעילים. לפי הרשומות שהושגו, סנון הגיש בקשה לפשיטת רגל בשנת 2013 בעיר טמפה, ובית שהיה ברשותו עוקל בעקבות חוב של יותר מ-400 אלף דולר. יש לציין כי סנון מזהה את עצמו כרופא, אך לא נמצאו הרשיונות הרפואיים שלו.

במסגרת חקירת ההתנקשות בנשיא האיטי, נעצרו בסך הכל 26 בני אדם שתכננו וביצעו את הפיגוע. 19 מהם נמצאים כעת במצער, והאחרים נהרגו במהלך פשיטת המשטרה.

כזכור, לפני כחמישה ימים קבוצת גברים חמושים, אשר תוארה על ידי גורמים רשמיים כ"שכירי חרב זרים" המאומנים היטב, הגיעה לביתו של הנשיא מואיז בן ה-53, טענו שהם סוכנים של מנהל אכיפת הסמים האמריקני, ואז התנקשו בחייו. הגברת הראשונה, מרטין מואיז בן ה-47, נפצעה אנושות.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE