הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפו: המשלחת הישראלית עזבה את זירת האסון בסרפסייד בטקס מרגש עד דמעות
17 חברי המשלחת צעדו עם דגל ישראל כאשר עשרות בני אדם, כוחות הצלה מקומיים ומשפחות הקורבנות, מחאו כפיים, הריעו והתחבקו, כהוקרת תודה על העזרה

המשלחת הישראלית של פיקוד העורף, שהגיעה לסרפסייד כדי לעזור באיתור הנעדרים תחת הריסות הבניין שקרס, עזבה היום (ראשון) בחזרה לישראל ונפרדו מעמיתיהם האמריקנים בטקס מרגש עד דמעות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

ביום שבת, המשלחת הישראלית הוזמנה לטקס כבוד בהשתתפות ראש עיריית מיאמי-דייד, דניאלה לווין קאווה, אשר העניקה להם את 'מפתח העיר' עם מדליה, כהוקרה והערכה על פעילותם בזירת האסון.

עשרות הגיעו כדי להביע את הערכתם לכוחות הישראלים. על רקע ההריסות, 17 חברי המשלחת, הכוללים מחלצים ומומחים להנדסה ומודיעין אוכלוסייה, צעדו עם דגל ישראל, בעוד כוחות של רשות האש וההצלה המקומיים, משפחות הקורבנות ושכנים, מחאו כפיים, לחצו ידיים והריעו לעברם, כאשר ברקע נשמעה שירת "אני מאמין".

 

היום, כאשר המטוס עם חברי המשלחת החל את נסיעתו על מסלול ההמראה, זרנוקי מים הופעלו לעבר המטוס כאות הוכרה. רשות האש וההצלה של מיאמי-דייד צייצו בטוויטר את סרטון העזיבה, וכתבו: "אנו מאחלים להם טיסה בטוחה בחזרה לביתם".

על פי הרשויות המקומיות בסרפסייד, מספר ההרוגים בקריסת הבניין עלה ל-90, כאשר 31 בני אדם נוספים מוגדרים כנעדרים. כוחות ההצלה של מיאמי-דייד אמרו שהחיפושים יימשכו עד שכל הגופות יימצאו.

 

(צילום: AFP)

 

(צילום: AFP)

 

(צילום: Getty Images)

 

החוקרים עדיין לא הגיעו למסקנה מה הוביל לקריסת המבנה בן ה-40 השנים בשעות המוקדמות של יום חמישי שעבר. עם זאת, דוח מ-2018 שגובש על ידי מהנדס לקראת תהליך אשרור הבטיחות של המבנה מצא נזקים מבניים משמעותיים במתחם בן 12 הקומות הכולל 136 יחידות דיור. בינתיים הושלמה הריסת המבנה שנותר לאחר הקריסה. בימים האחרונים לפני ההריסה, עלו חששות כי המבנה עלול לקרוס מעצמו ובך לסכן את צוותי ההצלה ולעכב את החיפוש אחר הקורבנות.

הרשויות המקומיות בפלורידה מסרו כי הן מסייעות לדיירים, והעמידו לרשותם 120 דירות זמניות. במקביל ארגונים רבים בארה"ב מציעים סיוע לנפגעי האסון. בכירה במחוז מיאמי-דייד אמרה במסיבת עיתונאים הערב כי 30 משפחות מקבלות כעת מזון, סיוע כלכלי ושירותי לינה במרכז משפחתי באזור. כחצי מהתושבים בסרפסייד, עיירה בת 5,700 תושבים, הם יהודים אורתודוקסים, ורבים מהם אנשי חב"ד. יש בה בתי כנסת רבים, וגורמים בקהילה המקומית אומדים את מספר הנעדרים היהודים בכ-20. בבניין שקרס, בן 12 קומות, היו כנראה בעיקר אזרחים ותיקים ומשפחות צעירות.

 

(צילום: AFP)

 

(צילום: AFP)

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE