הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עד 500 אלף דולר ליצירה: האם האנטר ביידן מנצל את תואר הנשיאות של אביו כדי למכור את האמנות שלו?
הרפובליקנים חושדים בהלבנת כספים, בעיקר בעקבות תערוכת אמנות של בנו של הנשיא, כאשר מחירי היצירות הן מאוד גבוהות ביחס לעובדה שאין לו היסטוריה כאמן

12 חברי קונגרס רפובליקנים דורשים מהבית הלבן למסור מידע הקשור לאינטרסים עסקיים של משפחת הנשיא ג'ו ביידן, "כדי להבין את היקף השימוש של משפחת ביידן בתואר הנשיאות כדי להעשיר את עצמה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האנטר וג'ו ביידן (צילום: AP)

 

המכתב נשלח היום (רביעי) לדנה רמוס, מחברי הוועדה לפיקוח על הבית הלבן, והוא מבקש לקבל מידע על טיולים לסין בשנת 2013 ומקסיקו בשנת 2016 שביידן, אז סגן הנשיא, לקח את הבן שלו האנטר. כמו כן, במכתב עולה דרישה לקבל רשימה של "כל האינטרסים העסקיים בעבר ובהווה וכל היחסים הזרים בעבר ובהווה של בני משפחת ביידן".

התמריץ למכתב הזה הוא תערוכה קרובה של 15 מציוריו של האנטר ביידן בגלריות בלוס אנגג'לס ובניו יורק שייערכו בהמשך השנה, כאשר מחירי היצירות ינועו בין 75,000 דולר ל-500,000 דולר. לכן, עוד עולה במכתב כי הרפובליקנים מבקשים לקבל את "כל המסמכים וההתקשרויות הנוגעיות ליצירות האמנות של האנטר ביידן".

בחודש שעבר דיווח ה'וושינגטון פוסט' כי בכירים בבית הלבן סייעו לקדם הסכם לשמירת סודיות של זהות הקונים. ההסכם עורר זעם בקרב הרפובליקנים, וזה לביקורת על ידי משרד האתיקה הממשלתית.

"כל העניין הוא רעיון גרוע", אמר לשעבר עורך הדין לאתיקה בבית הלבן ריצ'רג פיינטר, "התגובה הראשונית אצל הרבה אנשים הולכת להיות שהוא מנצל את היותו בנו של נשיא והוא רוצה שאנשים יתנו לו הרבה כסף. כלומר, אלה מחירים מאוד גבוהים".

וולטר שאוב, שהוביל את משרד האתיקה הממשלתית בתקופת הנשיא אובמה, הסכים עם פיינטר ואמר: "מה שהאנשים האלה משלמים עליו זה שם המשפחה של האנטר ביידן".

במכתב ששלחו 12 הרפובליקנים נטען כי "המחירים עבור הציורים האלה – על ידי מישהו ללא הכשרה פורמלית או היסטוריה כאמן – מעלים שאלות האם האמנות מוצעת בזכותה או שהיא קשורה לבית הלבן. האופי הנסתר של רוכשי האמנות והשאלה הקשה של תמחור האמנות הפכו אותה לכלי ידוע להלבנת הון ופעילויות אסורות אחרות".

הרפובליקנים ביקשו מהבית הלבן למסור "רשימה של כל ההופעות בפרסומות של בני משפחת ביידן, כל האירועים הציבוריים בהם היו, או בכל מקרה בו נעשה שימוש בשם ביידן כדי לעשות עסקים, השקעות או ליצור עניין ומודעות בעסקים, קמפיינים או ארגונים מכל סוג שהם". כמו כן, "רשימה של מדיניות ונהלים הקיימים כדי להבטיח שמשפחת ביידן לא תרוויח על גבי הנשיאות".

"לציבור יש זכות לדעת כיצד הנשיא ביידן ובנו מתכוונים לשמור על הפרדת האינטרסים של העם האמריקני מהכנסות בני משפחתו", נכתב במכתב, שתיאר את האינטרסים השונים של משפחת ביידן כ"דפוס... שנראה שהוא לא פחות מניסיון להרוויח כסף".

המחוקקים נתנו לביידן עד ה-28 ביולי להגיב. בינתיים, הוא הכחיש שוב ושוב כי הוא דן עם בנו על האינטרסים העסקיים שלו, בעוד האנטר עצמו הודה כבר בחודש דצמבר כי הוא נחקר על הונאת מס אפשרית. עם זאת, מכיוון שהרפובליקנים הם מיעוט בבית הלבן, אין להם יכולת להנפיק צווים בשביל הבקשות שלהם ללא תמיכת הדמוקרטים – מה שלא צפוי לקרות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE