הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קרוב ל-200 אלף מהגרים בלתי חוקיים נעצרו ביוני - הכמות הגדולה ביותר מאז אוקטובר
דו"ח של סוכנות המכס והגנת הגבולות חושף כי יותר משליש (34%) מהעצורים הם כאלה שנעצרו בעבר בעת ניסיון להסתנן לארה"ב. כמו כן, קרוב ל-100 אלף מהעצורים הוחזרו למקסיקו באופן מיידי; מנהל ה-CBP: "מהגרים רבים ננטשים ע"י מבריחים, שלא אכפת להם מחיי אדם"

מספר המהגרים הבלתי חוקיים שנעצרו בגבול ארה"ב-מקסיקו במהלך חודש יוני היה הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2020, כך עולה מדו"ח של סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סוכן של ה-CBP ממתין לחצייתם של מהגרים בלתי חוקיים, בחודש שעבר בטקסס (צילום: AP)

 

לפי ה-CBP, במהלך חודש יוני 188,829 מהגרים נעצרו במהלך ניסיון להסתנן לארה"ב באופן בלתי חוקי. 34% מתוכם, או כ-64 אלף איש, הם כאלה שנעצרו בעבר בגין ניסיון להיכנס לארה"ב וכאלה שגורשו מארה"ב.

צ'אד וולף, השר לביטחון המולדת בפועל בממשל טראמפ, ניצל את הדו"ח כדי לתקוף את הממשל החדש: "הנתונים מראים שהמשבר בגבול של לא ייפסק עד שממשל ביידן ישנה את מדיניות הגבולות הפתוחים", הוא אמר.

נתוני חודש יוני מהווים זינוק של 4.5% לעומת חודש מאי, אז נעצרו 180,641 מהגרים בלתי חוקיים. כמו כן, מדובר בעלייה של 471% לעומת חודש יוני אשתקד (עם זאת חשוב לזכור כי ביוני 2020 הגבול היה סגור לחלוטין, שכן זה היה רק בתחילת משבר הקורונה).

 

גבול ארה"ב-מקסיקו (צילום: AP)

 

ככל הנראה, המדיניות שעליה דיבר וולף היא החלטת ממשל ביידן לאפשר למשפחות עם ילדים מתחת לגיל 7 להיכנס לארה"ב ולעבור למתקני כליאה של רשויות ההגירה בטקסס.

מנתוני ה-CBP עולה כי במהלך חודש שעבר נרשמה עלייה של כ-25% במספר המשפחות שניסו להיכנס לארה"ב באופן בלתי חוקי (מ-44,746 במאי ל-55,805 ביוני).

באופן מפתיע ביותר, מספר המסתננים שהגיעו לגבול לבדם ירד ב-3% מחודש מאי לחודש יוני. לעומת זאת, כמות המסתננים מתחת לגיל 18 שהגיעו לגבול לבדם עלתה ב-5%, מ-14,137 במאי ל-15,253 ביוני.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

מתוך כ-199 אלף מהגרים שנעצרו, כ-105 אלף הוחזרו מיידית למקסיקו בהתאם למדיניות החירום של משבר הקורונה (אותה מדיניות שהחלה במהלך ממשל טראמפ).

"אנחנו נמצאים בעיצומה של עונת הקיץ, ובהתאם לכך גם מספר הפניות של מהגרים במצוקה - למשל כאלה שסובלים מבעיות רפואיות - עולה", הצהיר טרוי מילר, מנהל ה-CBP בפועל, "מרביתם ננטשו ע"י מבריחים, שלא אכפת להם מחיי אדם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE