הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שטפונות ונזקים רבים באריזונה, יוטה, מישיגן וערים רבות נוספות - הגשם הכבד צפוי להימשך
שירות מזג האוויר הלאומי אמר כי אזורים רבים במדינה ספגו יותר גשם בחודש האחרון מאשר בכל עונת המונסונים של 2020

בזמן ששריפות ענק משתוללות ברחבי מערב ארה״ב מוכה הבצורת, סערות קשות ממשיכות לאיים על אזורים אחרים. באריזונה, גשמים עזים גרמו לשיטפונות שהובילו לניתוקים רבים בתשתיות, סגרו כבישים והובילו למותה של אישה בפארק הלאומי גרנד קניון, כך אמרו גורמים רשמיים. רבקה קופלנד, בת 29 מאן ארבור שבמישיגן, נמצאה בנהר קולורדו ביום חמישי לאחר שנקלעה לשיטפון במהלך טיול רפטינג. העיר פלגסטאף ומחוז קוקונינו פתחו מרכז פעולות חירום משותף והמושל דאג דוסי הכריז ביום שישי על צו חירום באזור. "שיטפון קשה לאחר שריפה יוצר אתגרים מסוכנים עבור הקהילות בצפון אריזונה," אמר. "ההצפה גורמת לסגירת כבישים, לפגיעה ברכוש ולסיכון ביטחונם של התושבים."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סופת ההוריקן הארווי, שהיכתה בטקסס לפני כארבע שנים, כפי שתועדה מתחנת החלל הבינלאומית (צילום: Shutterstock)

חלק מהשיטפונות אירעו בשכונות שהושפעו בעבר משריפת המוזיאונים של 2019. שירות מזג האוויר הלאומי אמר כי אזורים רבים במדינה ספגו יותר גשם בחודש האחרון מאשר בכל עונת המונסונים של 2020. ביוטה הסמוכה, שיטפונות גרמו לירידת רכבת מהפסים ביום חמישי. ההתרסקות אירעה ליד לונד ופצעה שלושה עובדים, אם כי לא קשה. עונת המונסונים פגעה גם בניו מקסיקו. כביש 70 ליד רכס ווייט סנדס, נפתח מחדש לאחר שגשמים היכו באזור והותירו מטרים של בוץ לאורך יותר משבעה קילומטרים. הכבישים הסלולים נהרסו כאשר סנטימטר וחצי של גשם ירדו בפחות מ -15 דקות ביום ראשון האחרון.  בקולורדו דיווח "אספן טיימס" ביום שישי כי מפולות בוץ ואזהרות שיטפונות הובילו גם לסגירה מתמשכת של הכביש המהיר 70 בקניון גלנווד.

מדינות המערב התיכון הושפעו מאד בימים האחרונים על ידי שיטפונות וסופות רעמים. במזרח ויסקונסין, מי שיטפונות מגשם כבד הגבילו את הנסיעה בכבישים, סגרו כבישים ומילאו מרתפים במים. דטרויט ספגה גשמים רבים ביום שישי, בכמויות ששטפו כבישים מהירים ופרברים שלושה שבועות בלבד לאחר שסופה הרסה אלפי מרתפים. שוטר ממלכתי השתמש בסירה כדי להציל אדם שנתקע במרכז העיר על גבי מכוניתו השקועה. אתר  Cincinnati.com דיווח ביום שישי כי אלפי תושבי אוהיו היו ללא חשמל בליל שישי כשגשם כבד וסופות רעמים עברו באזור. 

 

שירות חיזוי האוויר אמר ביום שבת כי צפויים משקעים וסופות רעמים נוספים בצפון מזרח המדינה, עם אזורים נמוכים מאוד בסיכון גבוה לשיטפונות. הסוכנות הזהירה מפני "גשמים מוגזמים" בחלקים של צפון מזרח וניו אינגלנד, והזהירה מפני הפוטנציאל לסופות טורנדו מבודדות ולמשבי רוח בין מערב קונטיקט וצפון מזרח מרילנד. ברחבי דרום המזרח, עמק מיסיסיפי התחתון ומישורי הדרום, גשמים מבודדים ושיטפונות נותרים אפשריים. הסוכנות אמרה כי המונסון הדרום-מערבי יכול להמשיך לייצר איום של מבול מבודד, עם צפי לגשמים נוספים וסופות רעמים במהלך סוף השבוע. אזהרות נוספות הונפקו גם ברחבי מונטנה ומערב אינטרמונטן, והמישור הצפוני ואגן הגדול יכולים לצפות לראות שוב טמפרטורות מעל הממוצע.   החום יחמיר את הבצורת באזור ויגדיל את הסכנה לשריפות קוצים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE