הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדיילי מייל: "חברת סייבר ישראלית ריגלה אחר עיתונאים של הניו יורק טיימס, CNN בעבור משפחות מלוכה ודיקטטורים"
הצהובון הבריטי חושף בתחקיר מיוחד את פעילותה של חברת הסייבר המצליחה, כולל קישור בינה ובין העיתונאי הסעודי-אמריקני שרציחתו יצרה משבר דיפלומטי ג'אמל חשוגי

פעילים, עיתונאים, ופוליטיקאים ברחבי העולם רוגלו על ידי תוכנה זדוניות לטלפונים סלולריים שפותחו על ידי חברה ישראלית פרטית.

השימוש בתוכנה, המכונה פגסוס פותחה על ידי קבוצת ה-NSO בישראל, כך מדווח על ידי וושינגטון פוסט, הגרדיאן, לה מונד וכלי חדשות אחרים ששיתפו פעולה בחקירת דליפת נתונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בדליפה הייתה של רשימה של 50,000 מספרי טלפון אחריהם ביקשו לרגל לקוחות NSO מאז 2016 כך לפי המייל הבריטי.

אחת המוקדים היתה חנן אלטר, אשתו של עיתונאי הוושינגטון פוסט, יליד סעודיה, ג'מאל חשוגי, שנרצח על ידי חוליית פגע סעודית בשנת 2018. הטלפון שלה - כמו גם של מקורבה שנייה - צוטט לכאורה לפני מותו.

תוכנת פגסוס נמכרה על ידי חברת NSO הישראלית ללקוחות שהשתמשו בה כדי לפרוץ טלפונים של עיתונאים, פעילים ופוליטיקאים.

לא כל המספרים הללו ברשימה נפרצו, וגופי החדשות עם גישה לדליפה אמרו כי פרטים נוספים על אלה שנפגעו ישוחררו בימים הקרובים. בין המספרים ברשימה ניתן למנות עיתונאים של ארגוני תקשורת ברחבי העולם, ביניהם אג'נס פראנס-פרס, וול סטריט ג'ורנל, CNN, הניו יורק טיימס, אל ג'זירה, צרפת 24, רדיו אירופה החופשית, אל פייס, סוכנות הידיעות AP, לה מונד, בלומברג, האקונומיסט, רויטרס, וקול אמריקה, אמר הגרדיאן.

השימוש בתוכנה לפריצה לטלפונים של כתבי אל-ג'זירה ועיתונאי מרוקאי דווח בעבר על ידי סיטיז-מעבדה, מרכז מחקר באוניברסיטת טורונטו, ואמנסטי אינטרנשיונל, ואנו דיווחנו על כך גם בהיברו-ניוז.

הרשימה כללה גם את מספרו של עיתונאי עצמאי מקסיקני שנרצח מאוחר יותר בשטיפת רכב.

הטלפון שלו מעולם לא נמצא ולא היה ברור אם הוא נפרץ.

בוושינגטון פוסט נמסר כי המספרים ברשימה שייכים גם לראשי מדינות וראשי ממשלה, לבני משפחות מלוכה ערביות, דיפלומטים ופוליטיקאים, כמו גם פעילים ומנהלים עסקיים.

הרשימה לא זיהתה אילו לקוחות הזינו את המספרים אך הדיווחים אמרו כי רבים מקובצים ב-10 מדינות - אזרבייג'ן, בחריין, הונגריה, הודו, קזחסטן, מקסיקו, מרוקו, רואנדה, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות.

ב"גרדיאן "נכתב כי החקירה מצביעה על 'התעללות נרחבת ומתמשכת' בפגסוס, שלדברי NSO מיועד לשימוש נגד עבריינים וטרוריסטים.

אמנסטי אינטרנשיונל דיווחה ביוני אשתקד כי רשויות מרוקו השתמשו בתוכנת פגסוס של NSO כדי להכניס תוכנות ריגול לטלפון הנייד של עומר ראדי, עיתונאי שהורשע בגין פוסט ברשתות החברתיות.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE