הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחלה מסתורית או מתקפה זדונית? דיפלומטים אמריקנים בווינה חלו ב"תסמונת הוואנה"
מקרים חדשים של התסמונת, אשר פוגעת בתפקוד המוחי, מדאיגה את הפנטגון בעקבות החשש שמדובר בניסיון מכוון לפגוע בגורמים אמריקנים רשמיים

אוסטריה וארצות הברית פתחו בחקירה בעקבות דיווחים לפיהם דיפלומטים אמריקנים הנמצאים בווינה, חוו תסמינים של מחלה מסתורית, המכונה "תסמונת הוואנה", העשויה להיות מתקפה מכוונת כלפי גורמים אמריקנים רשמיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שגרירות ארצות הברית בווינה, אוסטריה

 

התסמונת הופיעה לראשונה בשנת 2016 בקובה, מכאן שם התסמונת, ולאחר מכן גם בסין, רוסיה ומדינות נוספות, כאשר רוב הנפגעים היו דיפלומטים ופקידים אמריקנים.

החוקרים הפדרליים בארצות הברית התקשו לקבוע מה, או מי, גורם לתסמינים המסתוריים, ועד היום הגורמים הרפואיים בעולם לא הצליחו להגיע למסקנות אחידות.

עם זאת, לא פעם החשדות הופנו כלפי מוסקבה, אם כי טרם נקבע האם לרוסים יש קשר לכך. לפני כשנה פורסם דו"ח אמריקני של האקדמיה הלאומית למדעים, הטוען כי התסמונת מקורה באנרגיית גלי רדיו, וציינו כי התקפות כאלה בוצעו על ידי ברית המועצות לפני יותר מ-50 שנה.

ביום ראשון, המשרד הפדרלי לעניינים אירופים ובינלאומיים באוסטריה מסר כי: "אנו מתייחסים לדיווחים האלה ברצינות רבה, ומתוך תפקידנו כמדינה המאחרת, אנו עובדים עם הרשויות בארצות הברית על פיתרון משותף. ביטחונם של הדיפלומטים הנשלחים לאוסטריה ובני משפחותיהם הוא בעדיפות עליונה ביותר עבורנו".

דובר משרד החוץ האמריקני אמר ביום שבת כי "בתיאום עם השותפים שלנו ברחבי ממשלת ארה"ב, אנו חוקרים במרץ דיווחים על אירועי בריאות בלתי מוסברים אפשריים בקרב קהילת וינה בשגרירות ארצות הברית, או בכל מקום שבו הם מדווחים".

מי שנפגע מתסמונת הוואנה, דיווח על מערכת משתנה של תסמינים ותחושות גופניות, כולל סחרחורות פתאומיות, בחילות, כאבי ראש ולחץ בראש, לעיתים מלווה ב"רעש". חלקן דיווחו כי הם מסוגלים "להיכנס ולצאת" מהתחושות האלה, וזאת על ידי הזזת גופם למקום אחר. חלק מהמאובחנים סבלו מפגיעות מוח, וממשיכים לסבול מכאבי ראש מתישים ובעיות בריאות אחרות כעבור שנים.

בחודש אפריל, רשת סי.אן.אן דיווחה על שתי תקריות נפרדות שהתרחשו בסמוך לבית הלבן בסוף השנה שעברה, כאשר תסמינים אלו נמצאו אצל עובדי המועצה לביטחון לאומי.

בעקבות מקרים חדשים שהתגלו, שני גורמי ביטחון אמרו בחודש מאי כי הפנטגון מכין תזכיר לכלל אנשי הצבא האמריקני וכח העבודה האזרחי, המבקש מהם לדווח על כל מה שמכונה 'תסמינים בריאותיים חריגים' העשויים להצביע על כך שהם היו קורבנות לתסמונת הוואנה, אשר פגעה בדיפלומטים אמריקנים, מרגלים ואנשי צבא ברחבי העולם בשנים האחרונות.

עם זאת, לא התקבלה החלטה סופית אם להוציא את התזכיר, אך העובדה שהוא נכתב מדגישה את החשש הגובר בדרגים הבכירים של הפנטגון. כעת, ארה"ב הקימה צוות מומחים רפואיים, שיפעלו על מנת "להגן טוב יותר מאי פעם מפני אירועים כאלה בעתיד".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE