הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הישראלי נגד הנשיא: ביידן טען באופן מוזר כי - 'פייסבוק הורגת אנשים", הסמנכ"ל הישראלי הדף את המתקפה
לאחר שטען כי פייסבוק לא עושה מספיק כדי להפריך מידע שגוי לגבי החיסונים, גיא רוזן מבכירי החברה הפריך את טענותיו. "הנתונים מספרים סיפור שונה לחלוטין לזה שקידם הממשל"

הכל בסדר אדוני הנשיא? בהתבטאות מוזרה במהלך יום שישי תקף הנשיא ביידן את הרשת החברתית וטען שהיא "הורגת אנשים", כלשונו, בכך שהיא לא פוגעת בלהט מספיק באנשים אשר מביעים דעות לא מקובלות על החיסון. אך גיא רוזן, אחד מבכירי פייסבוק טען בתגובה כי היא דווקא מעודדת קבלת חיסון בקרב משתמשיה בארה"ב, וציינה עלייה של 10-15% מאז ינואר במתחסנים תוך שהיא מבטלת את טענתו של הנשיא ג'ו ביידן.

"הנתונים מראים כי 85% ממשתמשי פייסבוק בארה"ב חוסנו או רוצים להתחסן כנגד COVID-19", אמר סמנכ"ל ההגינות של פייסבוק גיא רוזן בפוסט שפירסם בבלוג ביום שבת, ודחה את האשמה של ביידן כי התקשורת החברתית אשמה בחוסר ההתלהבות בקרב אמריקנים כלפי חיסוני קוביד 19.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביום שישי התפרץ ביידן על פלטפורמות המדיה חברתית כמו פייסבוק, והאשים אותן ב"הרג אנשים" בכך שהן לא פוגעת מספיק בדעות לא קונבנציונליות לגבי החיסון.

"הם הורגים אנשים ... תראה, המגיפה היחידה שיש לנו היא בין הלא מחוסנים. והם הורגים אנשים", אמר נשיא ארה"ב בצורה מעט תמוהה.

אך רוזן האשים את ביידן בכך שהפך את פייסבוק למעשה לשעיר לעזאזל על כישלון הממשל בהשגת מטרתו להביא 70% מהאמריקנים להתחסן עד ה-4 ביולי.

"מטרתו של הנשיא ביידן הייתה כי 70% מהאמריקנים יחוסנו עד ה-4 ביולי. פייסבוק אינה הסיבה שהמטרה הזו הוחמצה", אמר רוזן וטען כי הנתונים "מספרים סיפור שונה לחלוטין לזה שקידם הממשל". עוד טען רוזן כי פייסבוק ראתה עלייה דרמטית באמון בחיסוני קוביד 19 בקרב המשתמשים האמריקאיים שלה בחצי השנה האחרונה. "מאז ינואר, קבלת החיסון מצד משתמשי פייסבוק בארה"ב גדלה ב-10-15 נקודות אחוז (70% → 80-85%)", כתב רוזן, כשהוא מצטט סקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת קרנגי-מלון.

הוא הוסיף כי חוסר האמון בקרב מיעוטים גזעיים ואתניים "הצטמצם במידה ניכרת", וכי פייסבוק הפעילה "משאבים חסרי תקדים" במאבקה נגד המגפה, כגון "הפניית אנשים למידע אמין".

בברכתה את עצמה כמצליחה בחיסול "מידע שגוי" של קוביד 19, אמרה פייסבוק כי היא אוסרת על "כ-167 מיליון פוסטים שהכילו תוכן שגוי" בנוסף למחיקת 18 מיליון "מקרים של מידע שגוי בנוגע לקוביד 19”. רוזן ציין כי גם בקנדה ובריטניה פייסבוק השתמשה ב"טקטיקות דומות", ושם כבר הגיעו לאבן הדרך של 70% חיסונים עם המינון הראשון.

כ-68% מהמבוגרים האמריקאים קיבלו לפחות זריקה אחת. נכון לעתה, ביום שישי קנדה עקפה גם את ארה"ב במספר המתחסנים במלואם לאחר שכ-48.45% מהקנדים הזכאים קיבלו את המנה השנייה שלהם לעומת 48.05% מהאמריקאים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE