הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשת בן אנד ג'ריס הודיעה: מפסיקים למכור גלידות ב"שטחים הפלסטינים הכבושים"
החברה הודיעה שלא תחדש את ההסכם עם הזכיין הישראלי, ובכך היא תפסיק למכור את מוצריה ביישובים הישראלים באיו"ש ומזרח ירושלים. "נישאר בישראל במסגרת הסכם אחר", הסבירו בתאגיד העולמי; הזכיין הישראלי: "קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים לא לאפשר להחרים את ישראל"

יצרנית הגלידות הבינלאומית בן אנד ג'ריס הודיעה הבוקר (שני) כי בכוונתה להפסיק למכור את מוצריה ביישובים הישראלים באיו"ש, אותם היא מכנה "השטחים הפלסטינים הכבושים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הודעת הרשת שפורסמה הבוקר (צילום מתוך טוויטר / Shutterstock)

 

ההחלטה של בן אנד ג'ריס, חברה המשתייכת לתאגיד הבינלאומי יוניליוור, תחול על כלל היישובים הישראלים ביהודה ושומרון, ושכונות יהודיות במזרח ירושלים.

"אנו מאמינים שמכירת גלידה של 'בן אנד ג'ריס' בשטחים הפלסטינים הכבושים אינה עקבית עם הערכים שלנו", כתבו בחברה והמשיכו, "אנו קשובים לחששות שחלקו איתנו הלקוחות שלנו והשותפים שלנו בנושא זה".

"יש לנו שותפות ארוכת שנים עם משווק מקומי שמייצר ומפיץ גלידת בן אנד ג'ריס בישראל ובאזור. הודענו לו שלא נחדש את ההסכם עמו כאשר ההסכם הנוכחי יסתיים בשנה הבאה", הסבירו בחברה, "על אף שמוצרי בן אנד ג'ריס לא יימכרו בשטחים הפלסטינים הכבושים, נישאר בישראל במסגרת הסכם אחר".

 

 

הזכיין הישראלי של בן אנד ג'ריס, שהוזכר בהודעת הרשת העולמית, הגיב להחלטה ואמר: "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו שלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי לאור סירובנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים לא לאפשר להחרים את ישראל. זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יוניליוור - הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באזור הדרום".

 

מפעלי בן אנד ג'ריס בקרית מלאכי

 

שרת הפנים איילת שקד הגיבה להחלטה ופרסמה תגובה בטוויטר: "והגלידה שלכם לא עולה בקנה אחד עם הטעם שלנו. נסתדר בלעדיכם", היא כתבה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE