הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"להשקיע בבריאות ולא בניסויים בבני אדם": חברת קונגרס רפובליקנית הושעתה מהטוויטר עקב 'מידע מוטעה' על החיסונים
חשבונה האישי של מרג'ורי טיילור גרין, אשר מבקרת רבות את מדיניות הממשל במאבק בקורונה, הועבר למצב 'קריאה בלבד' בעקבות ציוצים שפרסמה

טוויטר השעתה את חברת הקונגרס הרפובליקנית ממחוז ג'ורג'יה, מרג'ורי טיילור גרין, בגין, לדבריהם, הפרת מדיניות נגד פרסום "מידע מוטעה" הקשור לקורונה ולחיסונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת הקונגרס הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין (צילום: רויטרס)

 

דובר טוויטר אישר את ההשעיה של חשבונה האישי, ומסר כי הוא יהיה 'במצב קריאה בלבד' למשל 12 שעות.

הרשת החברתית החליטה להשעות את החשבון בעקבות תגובה של גרין לפוסט של המנתח ד"ר דייוויד סמדי, אודות אשפוזים בבריטניה על רקע וירוס הקורונה. "בבריטניה, 47% ממקרי הקורונה החדשים הם אנשים שהתחסנו", צייץ סמדי.

בתגובה, גרין כתבה: "זו הסיבה ששום גורם לא צריך לכפות על חיסונים או מסכות שלא אושרו על ידי ה-FDA. במקום זאת, תעזרו לאנשים להגן על בריאותם על ידי מיגור השמנת היתר, למשל, שתגן עליהם מפני סיבוכים ומוות מהקורונה, ועוד בעיות בריאותיות רבות ואחרות. עלינו להשקיע בבריאות, לא בניסויים בבני אדם".

בציוץ אחר, שפורסם ביום שני בבוקר, גרין כתבה: "אין לכפות על הצבא שלנו את החיסונים נגד הקורונה השנויים במחלוקת, בגלל נגיף שאינו מסוכן לאנשים שאינם שמנים ואנשים שמתחת לגיל 65. בעוד דווח על 6,000 מקרי מוות הקשורים לחיסונים, והרבה תופעות לוואי מדאיגות הנוגעות לכך, החיסון צריך להיות בחירה ולא חובה לכולם".

שני הציוצים הללו זוהו על ידי טוויטר כציוצים "מטעים", וצורפה אליהן הודעה המזמינה את הקוראים לגשת למידע אודות בטיחות החיסונים.

כאמור, על פי מדיניות החברה מחודש מארס, מי שמפר את ההנחיות בפעם הראשונה מקבל אזהרה, בפעם השנייה והשלישית מושעה ל-12 שעות ובפעם הרביעית מושעה לשבוע. אם אדם מפרסם מידע הנוגד את מדיניות החברה בפעם החמישית, הוא נחסם מהפלטפורמה.

גרין ידועה בתור מי שמבקרת את המדיניות לחייב אנשים לעטות מסכות, לעשות חיסונים והשימוש בתו הירוק. בחודש מאי האחרון, גרין הכעיסה את הדמוקרטים והרפובליקנים, כאשר מתחה ביקורת על השלטון. היא השוותה את המדיניות "לתקופה בהיסטורה שבה נאמר לאנשים ללבוש כוכב זהב, והם בהחלט התייחסו אליהם כאזרחים סוג ב', עד כדי גך שהם הוכנסו לרכבות ולתאי גזים בגרמניה הנאצית"

גרין חיזקה את הטענה שלה כאשר נתנה דוגמה על מכולת בטנסי שהוסיפה סימון בתג השם של עובדים שהתחסנו. "עובדים מחוסנים מקבלים סימון בדיוק כמו שהנאצים הכריחו את היהודים ללבוש טלאי צהוב. דרכונים לחיסונים ודרישה לעטות מסכה יוצרים אפליה נגד אנשים שלא התחסנו ושסומכים על מערכת החיסון שלהם מפני הווירוס, שניתן לשרוד אותו ב-99%".

גרין התנצלה על דבריה במסיבת עיתונאים שערכה במוזיאון השואה בוושינגטון. "אין שום השוואה לשואה, אבל יש מילים שאמרתי והערות שהעלתי, שאני יודעת שהם פוגעניים ואני רוצה להתנצל על כך".

ההשעיה של גרין מגיעה ברקע גינוי ממשל ביידן את פייסבוק, לאחר שדוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, הודתה כי הם 'מסמנים הודעות בעייתיות' בנושא חיסונים נגד הקורונה.

"הם הורגים אנשים", אמר הנשיא ג'ו ביידן ביום שישי, כשנשאל על המסר שלו לרשתות המדיה החברתיות. "המגפה היחידה שיש לנו היא בקרב הלא מחוסנים. והם הורגים אנשים".

דובר פייסבוק לא נשאר אדיש, וכתב כי "יותר מ-2 מיליארד אנשים צפו במידע סמכותי אודות הקורונה והחיסונים בפייסבוק, שזה יותר מכל מקום אחר באינטרנט. יותר מ-3.3 מיליון אמריקנים גם השתמשו בכלי איתור החיסונים שלנו כדי לברר היכן וכיצד ניתן להשיג חיסונים. העובדות מראות שפייסבוק עוזרת להציל חיים".

ביידן חזר בדבריו ביום שני, ואמר כי בעוד "אני מתכוון בדיוק למה שאמרתי... פייסבוק לא הורגת אנשים. 12 אנשים שנמצאים בפייסבוק מספקים מידע מוטעה כל מי שמקשיב להם נפגע מכך והורג אנשים. זה מידע רע".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE