הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסנאטור ראנד פול: מדענים חוששים להתבטא נגד עמדתו של פאוצ'י מהפחד שלא יקבלו משכורת
חבר המפלגה הרפובליקנית, מהמבקרים החריפים של הד"ר, התעמת איתו שוב ואמר: "מעולם לא התייחסת לעובדות שהצבנו". פאוצ'י: "אתה לא יודע על מה אתה מדבר"

מדענים עם ספקות בדבר עמדתו של אנתוני פאוצ' בנוגע למגפת הקורונה, אינם רוצים להביע את דעתם מאחר שהם חוששים כי המשכורת שלהם תיפגע. כך טען היום (שלישי) הסנאטור הרפובליקני מקנטקי, ראנד פול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ד"ר אנתוני פאוצ'י (צילום: AP)

 

"הוא היה שם 40 שנה, כנראה 39 שנים יותר מדי, אבל הוא שולט בכל הכספים, כך שאנשים מפחדים ממנו פחד מוות", אמר פול ל'פוקס ניוז' על פאוצ'י, האחראי בבית הלבן על המאבק בקורונה.

"אני כל הזמן מקבל מכתבים ממדענים. אתה יכול למצוא אותם. הם לא עומדים מאחורי מה שפאוצ'י אומר", הוסיף פול. "הם לא חושבים שהוא הגיוני. הם לא חושבים שהוא קורא את המדע בצורה מדויקת, אבל הם חוששים להתבטא מכיוון שרבים מהם הם מדענים מטעם אוניברסיטאות, והם תלויים בקרנות NIH (המכון הלאומי לבריאות), ולהתנגד אומר שזה הכסף האחרון שאתה אי פעם תקבל".

המכון הלאומי לבריאות, ה-NIH, הוא סוכנות ממשלתית אמריקנית האחראית, בין היתר, למימון מחקר ביו-רפואי.

פול הוא בין המבקרים החריפים ביותר של פאוצ'י, ומוקדם יותר היום השניים שוב התעמתו בסוגיה האם NIH מימן מחקר 'רווח-תפקוד' (טכניקת מחקר של וירוסים) במכון ווהאן בסין.

"ד"ר פאוצ'י, בידיעה שזה פשע לשקר לקונגרס, האם ברצונך לחזור בהצהרתך מיום ה-11 במאי, שם טענת כי ה-NIH מעולם לא מימן מחקר כזה?", שאל פול.

"סנאטור פול, מעולם לא שיקרתי בפני הקונגרס, ואינני חוזר בי מההצהרה הזו", הגיב פאוצ'י.

פול טען כי מאמר משנת 2015 אודות קורונה מעטלפים שחיבר הד"ר שי ז'נגלי, חוקרת מכון ווהאן לוויראולוגיה, המכונה "אשת העטלף" בעקבות העבודה שלה בנושא, מהווה הוכחה לכך שהמכון הלאומי לבריאות מימן מחקר על הגברת ההדבקה והמסוכנות של הנגיף. פאוצ'י הכחיש אז את הטענות, ועשה זאת שוב היום.

"המאמר הזה שאתה מתייחס אליו נבדק על ידי צוות מוסמך, מלמעלה ולמטה בשרשרת, כלא מחקר 'רווח-תפקוד'", התעקש פאוצ'י.

פול אמר בתגובה: "מחקרי 'רווח-תפקוד' הם מוגדרים על ידי ה-NIH. נקראה את ההגדרה של זה".

"זה כאשר אתה לוקח נגיף מהחי, ואתה הופך אותו למדבק או מסוכן יותר, או ליותר סביר שיגרום למחלה אצל בני אדם", המשיך פול. "אז הצגנו מאמר ממכון ווהאן, מאת ד"ר שי, שבו היא לקחה וירוסים, שילבה שני נגיפים שלא הועברו לבני אדם, וגרמו לבני אדם להידבק בו... וכל מה שד"ר פאוצ'י יכול היה לעשות זה לזלזל, לקרוא לי שקרן, אבל הוא מעולם, בשום נקודת זמן, לא התייחס לעובדות שהצבנו – שהכסף שהוא נותן לווהאן אכן נועד לשם מחקר 'רווח-תפקוד'".

בשלב מסוים במהלך הדיון, אמר פאוצ'י, שניכר עליו כי הוא עצבני, לסנאטור הרפובליקני כי "אתה לא יודע על מה אתה מדבר, בכנות, ואני רוצה לומר זאת באופן רשמי". פול, מצידו, האשים את פאוצ'י כי הוא "מנסה לטשטש אחריות על 4 מיליון אנשים שמתו ברחבי העולם בגלל המגפה".

"אם המחלה הזו הגיעה מהמעבדה והם מימנו מחקר 'רווח-תפקוד', נחשו מה? יש אשם מוסרית לתחילת המגפה", אמר פול ל'פוקס ניוז'. "אבל אם נחזור להצהרות של פאוצ'י בשנת 2012, הוא אמר שהמחקר שווה את זה, גם אם אמורה להתרחש מגפה, גם אם תהיה דליפה ממעבדה, המחקר יהיה שווה את זה. זה, בעיניי, מראה שיפוטיות גרועה להפליא".

התיאוריה, לפיה וירוס הקורונה דלף ממכון ווהאן לוויראולוגיה בסין, צוברת תאוצה בחודשים האחרונים. בתחילת השבוע, רשת סי.אן.אן דיווחה כי מספר גדל והולך של בכירים בממשל ביידן תומכים בתאירויית הדליפה. במאי, הורה הנשיא ביידן לקהילת המודיעין לערוך סקירה בת 90 יום על כל הראיות הקשורות למקור התפרצות הנגיף.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE