הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הממשל הפדרלי מגביר את המאבק בפשיעה האלימה: מבצע מיוחד הוכרז ב-5 ערים גדולות
במשרד המשפטים הורו על הקמתם של חמישה כוחות משימה, שיפעלו בניו יורק, לוס אנג'לס, וושינגטון די. סי., שיקגו ואזור מפרץ סן פרנסיסקו, במטרה למגר את הפשיעה האלימה, עם דגש על אירועי ירי ומניעת הברחת כלי נשק לערים

חמישה כוחות משימה הוקמו במטרה להילחם בפשיעה האלימה בארצות הברית, ובפרט כדי לעצור את העברת כלי הנשק לערים הגדולות במדינה. כך על פי הודעת משרד המשפטים שפורסמה מוקדם יותר הבוקר (חמישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד, הגיע הבוקר למשרדי הרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ (ATF) ביחד עם סגניתו ליסה מונקו - שם הם הכריזו על הקמתם של חמשת היחידיות המיוחדות.

מדובר בחמישה אזורים שבהם הפשיעה האלימה גואה, לרבות ניו יורק, לוס אנג'לס, וושינגטון די.סי., אזור מפרץ סן פרנסיסקו (שכולל גם את אוקלנד, סן חוזה וסקרמנטו) ושיקגו - העיר שבה התובע הכללי יבקר בהמשך היום.

 

 

לדבריו של גרלנד, כל כוח משימה יורכב ממספר בכירים במשרד התביעה הפדרלית המקומית, סוכני ATF ורשויות החוק המקומיות. התובע הכללי הסביר כי המטרה של כל כוח משימה תהיה לחקור ולאתר חשודים בעבירות אלימות ביותר, עם דגש על עבירות נשק.

במקביל לחמשת כוחות המשימה העיקריים, ב-ATF ישלחו סוכנים ל-45 רשויות מקומיות כדי לעבוד עם המשטרה המקומית על מיגור הפשיעה האלימה.

 

התובע הכללי גרלנד (צילום: AP)

 

"יותר מדי פעמים קורה שכלי נשק שנמצאים בזירות פשע מגיעים ממרחק של מאות או אלפי קילומטרים", הסביר התובע הכללי גרלנד והמשיך, "לכן אנחנו מתרכזים בכך כעת, ביחד עם ה-ATF, במטרה לעצור את העברת כלי הנשק שמשמשים לאותם פשעים אלימים. כוחות המשימה מאפשרים לנו לעבוד במשותף במספר רשויות, ובכך לפגוע במבריחי כלי הנשק".

סגנית התובע הכללי מונקו אף הסבירה שהמהלך יאפשר שיתוף פעולה מודיעיני טוב יותר: "כולנו יודעים שהמטרה שלנו היא לתפוס את אותם אנשים שסוחטים את ההדק וגורמים למישהו להיפצע, ובמקרים מסוימים להיהרג", היא אמרה והוסיפה, "אבל המטרה שלנו היא גם לתפוס את אותם אנשים שמהם כלי הנשק הגיעו ולשבש את נתיב ההברחות".

במשרד המשפטים הדגישו כי לא כוחות המשימה אינם זמניים, והמבצע "הוא חלק בלתי נפרד משיתוף פעולה ארצי".

 

אחת מזירות הירי, אתמול בשיקגו (צילום: AP)

 

כאמור, התובע הכללי גרלנד יגיע היום לשיקגו - עיר שלא נבחרה במקרה. מדובר באחת הערים האלימות ביותר בארצות הברית מזה תקופה ארוכה.

דוגמה נוספת למצב בעיר התקבלה אתמול (רביעי) כאשר נער בן 14 נרצח ו-17 אנשים נוספים נורו במהלך 3 תקריות ירי שאירעו בתוך שעות ספורות.

חג הממוריאל דיי לפני פחות מחודשיים היה קטלני עוד יותר, כאשר 50 אנשים נורו במהלך 48 השעות הראשונות, ביניהם ילד כבן שנתיים ושני נערים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE