הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דעה: ככה מריחה אנטישמיות, מכתב פתוח לאורי כהן ולעורך הדעות בישראל היום - ההשמצות נגד ירושלים מריחות מתורת הגזע
לאוניברסיטה העברית בירושלים יש אולי חטאים בעברה, אך דיכוי מזרחים - אינו אחד מהם, על הזיות גזעיות חסרות בסיס ועל קנאה המזכירה ימים אפלים בעם היהודי

איני יודע היכן לקבור בושתי ואם בושה יאה אל מול החרפה.

בעיקר מתוסכל אני לבזבז זמן יקר על הזיות גזעיות, ושבמקום להתפנות לכתיבת מחשבה-מדינית והיסטוריה עלי להתעסק באיוולת חמורה ולתבוע את כבוד היהדות, השפיות, והאוניברסיטה העברית בירושלים.

הר הצופים הוא מקום בו שבעתי דעת ואור אך גם רדיפות פוליטיות זדוניות.

בתוך כך, ציווי אבותיי "הווה מודה על האמת" מאלצני לעמוד להגנתה בשעת מתקפה חולנית זו מעל במת ישראל היום, ולחבר שורות נוקבות אלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(האוניברסיטה העברית הר הצופים ירושלים)

מאוד הצטערתי על מאמרו של אורי כהן, מונה-מזרחים ידוע, שטען כי הצלחתם האקדמית של בני אשכנז, שכאח יהודי עליו לשמוח ולברך עליה, אינה לדעתו תוצר של ברכת יה ומסורת למדנית מהוללת וחסרת אח ורע, אלא של קונספירציה גזעית אי-שיווניות שבראשה עומדים ראשי האוניברסיטה עצמם.

בשלב זה רבים מהקוראים יעזבו. הם הרי יודעים כבר שמדובר בהבל הבלים הנובע כנראה ממניעים מפוקפקים.

אך אבקש מכם להישאר עד הסוף.

שכן כשעיני קוראות על עלילות דם בהם יהודים אשכנזים מלומדים זוממים לשלוט ולדכא אחרים, אני לא שומע רק אב"חיזם, אני שומע פולנית וגרמנית.

הדבר העצוב הוא שבלי שורה של אינטלקטואלים גרמנים (וצרפתים) כושלים (בדעתם, לא בפרסום לו זכו) עם אובססיה כפייתית לכוח ו"מושגים" אין לכהן שום בסיס עמידה לתיאוריות הגזע והכוח הללו.

בטרם אשחט את טענותיו אחת על גבי השנייה בצורה אכזרית, אבקש מילה לעיתונים שנותנים במה למחשבות סוטות אלו.

אני מאוד מקווה כי הם מצוידים במשפטנים לא פחות טובים מאלה היושבים בבניין פרנק סינטרה, שכן לאחר שמאמר זה ייקרא יבינו הם שיש לירושלמים את כל הסיבות בעולם לתבוע דיבה.

בלב המאמר שעורר אותי לכתוב דברים אלה עומדת דרישה סוטה לאסוף נתונים על מוצאם של תלמידים יהודיים בישראל שנת 2021.
 
לצידה נשמעה טענה כי היעדר נתונים גזעיים הם בעצם ההוכחה לקיומה של גזענות.
 
זאת כזכור, בלי נתונים.
 
רק אדם המבלה את מרבית זמנו בתל אביב, יכול לכתוב דברים כאלה על ירושלים
 
כמי שלמד 8 שנים בעברית, אני יכול לומר דבר אחד - מזרחים, באלפיהם, אם לא בעשרות אלפיהם - לא חסרו בגבעת רם ובהר הצופים.
 
כתבתי אודות הזהות והמצוקה ההיסטורית של יהודי המזרח עוד טרם משוררים בינוניים עד שפל כרועי חסן ועדי קיסר מלמלו הזיות אתניות חסרות קשר ליהדות כדת ולאום.
 
הזרם החילוני-השחור, חוטא באותם חטאים של הזרמים החילוני-הלבן, ומדבר בשם פוקו אדורנו ומרקס. אבל הוא חוטא בחטא כפול, הוא מדבר על היותו מופלה, ומצדיק את טענות האפליה האשכנזית, באמצעות, ובכן, אשכנזים...
 
מדובר בזרם (ביוב) שאינו מדבר בשם אינטלקטואלים מזרחיים רציניים לשם שינוי עימם ישבתי כמאיר בוזגלו, ויהודה שנהב.
 
הרקע לכתיבתם היא התסכול מכך שהייצוג המזרחי לא מינף עצמו לגורם אידאולוגי פוליטי משפיע במדינת ישראל גם 44 שנים לאחר המהפך.
 
כחלון ברח, ש"ס בתקציבים, סער חצי חצי, קצב, ופואד בפלילים, סקנדלים נקשרו באלוף מרדכי, ובשר שטרית, דוד לוי בבית, הבת שלו מתהפכת ממפלגה למפלגה, וגם התקווה הגדולה אוחנה הוכיח ממה הוא עשוי בזמן הפוגרומים.
 
ועתה ללב העניין.
 
האוניברסיטה העברית היתה לי לבית בו ראיתי בוגדים וסכינאים וגם גאונים ויפים - אך הזיות מסוג אלה שראיתי במאמר של כהן - בשכאלה, טרם נתקלתי.

להלן: טענותיו של כהן ותשובתי להן.

  1. "לא משחררים נתונים על כמה מזרחים יש באוניברסיטה העברית" - מדוע יש לאסוף נתונים על קטגוריה דמוגרפית של סבים של בני אדם שהסוציולוגיה הישראלית הרצינית (ליסק, רבהון, אייזנשטדט ז"ל) חדלה להתעסק בה משנת 2010 בשל ערבוב העדות?.
  2. "מה קורה ביחסי מזרחים אשכנזים", שואל כהן, על אלו "יחסים" מדבר כהן? ומה דינו של אדם ששני סביו הגיעו מיבשות שונות?
  3. כהן מדבר על "ניהול מדיניות אנטי שיווניות בלי לתת חשבון, והדרת מזרחים" - כיצד אתה יודע על מדיניות אנטי-שיווניות אם אין לך נתונים?
  4. "כשאין כוח נגדי, כדור המדכאים מתגלגל לו ומשכפל את יחסי הכוח הנוחים לבעלי השררה" - מה הם יחסי הכוח שהסקת לגביהם, וכיצד הם מתורגמים לשררה, אם שוב אין בידך נתונים לגבי ייצוגים אתניים של בני אדם?
  5. גם לו היו בידך טיעונים כאלה, הרי שהעדפות "מגזריות", יכולות להסביר באותה מידה אינדוקטיבית "פערים" לכאורה.
  6. כותרת המאמר שלך היא "איגרת אל הסטודנטים" אם האיגרת פונה אל הסטודנטים שלדעתך רובם אשכנזים (טענה הזויה כאדם שלמד 8 שנים במוסד), מדוע שירצו להפוך את יחסי הכוח המקיוואלים המשרתים אותם?
  7. אם זה כי הם מאמינים בשיוויון ואחווה, אזי כיצד איפשרו הם לכתחילה למצב המדומיין שאתה הוזה להתרחש?
  8. אם איפשרו אותו משום חולשה, אזי יתכן ורבדי הכוח אינם קשורים באתניות אלא במעמד אקדמי... 
  9. על בסיס מה אתה טוען שראשי האוניברסיטה עסקו בדיכוי שיטתי של מזרחים? מהן הראיות הארכיביות, או ההיסטוריות לטענה נפשעת שכזו שאין לה שום הוכחה?
  10. כיצד אתה בוחן מוחות כליות ולב, כשאתה פונה לפרופ' מדינה וטוען שהוא אחראי למדיניות זו?
  11. הטענה של "שלטונות" הקמפוס (ממש משטר) בשנות השבעים כי הסטודנטים לא צריכים להשתתף בקביעת מדיניות, היא טענה שאין ולא היה לה קשר לעניין עדתי - מוזמן לעיין בארכיון האוניברסיטה העברית ולראות את החומרים...
  12. למאבק אותו אתה מתאר, של קבוצה קיקיונית ורדיקלית בשם קמפו"ס, בשנות השבעים לא היה קשר למזרחים או אשכנזים, למרות שהתנועה ביקשה לראות בעצמה כמייצגת של 'השמאל השחור' לא היו בה סטודנטים שכאלה יותר מ-4/5, ויתרה מכך, לא משום אפליה, אלא משום סטנדט קבלה לאוניברסיטה - שאולי הוא גזעני כי הוא מבוסס על מחשבה אירופאית - אז גם המתמטיקה גזענית.
  13. המאבק שפרופ' יעקב כ"ץ ז"ל כתב ביומנו על "הגמוניה" בקמפוס גם לו אין שום קשר לעניין עדתי - זהו מאבק שהונהג בידי אשכנזים נגד אשכנזים - מצטער לפוצץ את הבלון.
  14. "הסטודנטים של האוניבריסטה העברית צריכים לשאול עצמם כמה מרצים מזרחים הם ראו במהלך התואר", זה קצת נשמע לי כמו - "הגרמני הממוצע חייב לשאול עצמו כמה מרצים יהודים לעומת גרמנים טהורים הוא ראה במהלך התואר, שכן היהודים הם רק 1% מהאוכלוסייה ושליש מהפרופסורים", או שמא מר כהן, יש פערים, אך בלי נתונים מדוע להסיק שהם בגלל אפליה? אולי העובדה שאתה בעצמך נעזר בתיאוריות של יהודים אשכנזים (מרקס, מרקוזה, אדורנו) לא אומרת דרשני? ואולי אתה עכשיו תצעק גזען ותחזור לפוקו ולאדוארד סעיר "הפלשתיני".
  15. אבל עדיין חייב אני להבין כיצד המזרחים מופלים עד לרמה שיש לבצע דיון גזעי אודות שיוויון עבורם?
  16. "מהו עיצוב גבולות מרחב השיוויון" שאתה מבקש, האם אתה מבקש מכסות מזרחים בכניסה לאוניברסיטאות כמו שקיימים אצל ערבים-ישראלים, או אפרו-אמריקנים באמריקה? 
  17. כאשכנזי משכיל, ששומע שפות המדברות כנגד יהודים אשכנזים, בשם שיוויון, החשש הגדול אצלי הוא ש"רכבת השיויוון" שאתה מתכוון להוציא לדרך, אינה שיוויונית - אלה בדרך למקום אפל בהרבה
  18. "את הפיל האמיתי שבחדר אי השיויון האקדמי - המזרחים - שבחדר לא יהיה ניתן להכחיש עוד", למה בגלל שאתה לא ראית מספר מרצים מזרחים המשביע את רצונך? ומדוע אתה מונה מזרחים?
  19. "לא ניתן יהיה לכחיש עוד"
  20. אתה בטוח?

כהן, הגיע הזמן להסתכל פנימה , ככה מגיעים להיות פרופ' כ"ץ ורטנשטרייך ולא דוקטור כהן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE