הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טוקיו 2020: לוחמת הטאקוונדו הישראלית אבישג סמברג זוכה במדליית הארד ביום הראשון למשחקים
זו המדליה האולימפית העשירית של ישראל, והראשונה אי פעם של מתמודד ישראלי ביום הפתיחה של המשחקים האולימפיים

הישג מרשים לישראל באולימפיאדה 2020: אבישג סמברג זכתה היום במדליה הראשונה של ישראל בטוקיו, מדליית ארד, כאשר הביסה בקרב את יריבתה, נציגת טורקיה, רוקיי יילדרים, המדורגת שלישית בטורניר. זו המדליה הראשונה אי פעם של ישראל ביום הפתיחה של המשחקים האולימפיים, והמדליה בענף הרביעי בהיסטוריה של המשחקים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המדליה הראשונה של ישראל בטוקיו. אבישג סמברג לאחר הזכייה

 

בסיום הקרב, סמברג אמרה: "פתאום הרגשתי שהקרב לא שלי, אבל עמדתי בזה. היא לא הפסיקה לבעוט בי - אבל עמדתי בזה. אחרי המהפך אמרתי לעצמי 'אני רוצה מדליה יותר ממנה' - ועשיתי את זה. היה לי יום לא קל. האמנתי שזה יקרה. ידעתי שההגרלה מאוד קשה ושיש לי בית מאוד חזק. ידעתי שהתאילנדית באמת טובה, לצערי הפסדתי לה ולא יכולתי להמשיך לגמר.יש לי מדליה אולימפית בגיל 19, זה חלום שמתגשם. אני מודה למשפחה שלי". סמברג בת ה-19, מקום 16 בדירוג האולימפי, ניצחה בקרב הראשון שלה בתחרות נגד ויקטוריה סטמבו בת ה-28 מפורטו ריקו, והפכה לישראלית הראשונה שמנצחת בקרב הבכורה שלה בטאקוונדו במשחקים האולימפיים.

אמרתי לעצמי: 'אני רוצה מדליה יותר ממנה'. אבישג סמברג והמאמן, יחיעם שרעבי

 

יגאל כרמי, יו”ר הוועד האולימפי בישראל, בירך על הזכייה: “זו פתיחה סוערת. זה היום הראשון הכי טוב שאנחנו זוכרים בימי המשחקים האולימפיים וזה אומר הכל. זו ילדה בת 19 שעושה דברים מדהימים. כמובן שזה מרים את כל המשלחת, נותן דחיפה חזקה לכולם ואני בטוח שאחרים רואים זאת ורוצים גם. זו חוויה גדולה”.

בתגובה להישג של סמברג, גם שר התרבות והספורט, חילי טרופר, מסר בהצהרה: ״אבישג סמברג הפכה את החלום למציאות ומביאה לנו מדליה ראשונה עם פתיחה מדהימה לאולימפיאדה. כל כך מרגש שצעירה ישראלית בת 19 עושה את זה כבר ביום הראשון, וכנגד כל הסיכויים מביאה כבוד וגאווה לישראל. אנחנו אוהבים אותה. כשפגשתי את אבישג לפני האולימפיאדה ראיתי ספורטאית צנועה, שאפתנית, שמוכנה לעשות הכל על מנת להגיע להישגים. אבישג - אנחנו גאים בך!״

אבישג סמברג לאחר הנצחון בקרב על המדליה

 

זו המדליה האולימפית העשירית של ישראל אי פעם. 5 הגיעו בג'ודו, 3 בשייט, אחת בקיאקים וכעת אחת בטקוואנדו. 8 מהמדליות, כולל זו היום, עשויות מארד, אחת מכסף ועוד אחת מארד - של גל פרידמן באתונה 2004.

יעל ארד, ישראלית נוספת שזכתה במדליה, הוסיפה בתגובה לניצחונה של סמברג: "זאת התחלה מטורפת לשאר הספורטאים שיש להם עוד הרבה תחרויות. זה יוצר אווירה מדהימה וחשובה. היא עשתה את זה בגדול. אין ספק שהטאקוונדו יכול להצליח כמו בג'ודו. אבישג, אלו שבאו לפניה והמאמנים עושים עבודה מדהימה. היא עוד צעירה ויש לה עוד אולימפיאדות. זו חלק מהשיטה שמגדלים את הסגל של הנוער, ההשקעה בה גדולה. מילה טובה ליחיעם המאמן שלה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE