הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניצול הטבח בביה"ס בפלורידה: אבי, שהפך לתומך QAnon, טוען שאני שקרן ושהירי היה מפוברק
נער פרסם פוסט בו טען כי הטראומה מהאירוע הרצחני חוזרת אליו, וזאת לאחר שאביו מאמין לתאוריות קונספירציה כי הירי היה מבצע מכוון

נער הטוען כי הוא שרד את הטבח בתיכון בפארקלנד, פלורידה, סיפר כי הטראומה שלו עלתה שוב – וזאת בעקבות אביו, אשר מאמין ב-QAnon, שאומר כי הירי בבית הספר היה רק מתיחה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרוצח ניקולס קרוז (צילום: איי.פי)

 

הנער, שסיים את לימודיו לאחרונה, אמר שתאוריית הקונספירציה של אביו, שעלו לאחר שהפך לחסיד QAnon, גרמו לקרע במשפחה. "הוא תמיד היה תומך נלהב של טראמפ, ואחרי המגפה נכנס ל-QAnon", כתב הנער האנונימי. "אז, הוא כבר נטה להאמין לפייק ניוז ולסמוך על אנשים כמו מרג'ורי טיילור גרין. אז זה מה שהתחיל את כל העניין".

טיילור גרין, חברת הקונגרס מטעם מדינת ג'ורג'יה, ספגה ביקורת רבה מצד חבריה הרפובליקנים על כך שקידמה תיאוריות של QAanon. מוקדם יותר השנה, היא הפוליטיקאית כינתה את דיוויד הוג, ניצול הטבח בביה"ס ופעיל חברתי, כ"אידיוט".

"אנשים אמרו לי שזה יכול להיות מנגנון התמודדות להצליח להתמודד עם מה שקרה, אבל אני לא יודע", אמר הנער.

כזכור, הירי אירע ב-14 בפברואר 2018, והותיר אחריו 14 תלמידים ושלושה אנשי צוות הרוגים. היורה, ניקולס קרוז, ממתין למשפט באשמת רצח מדרגה ראשונה. רק לפני כשבועיים, קרוז הופיע בפעם הראשונה בבית המשפט לאחר תחילת המגפה.

תומכי QAnon מאמינים בתיאוריית הקונספירציה כי הירי, וטבחים אחרים בבתי ספר, הן פעולות מפוברקות שהומצאו על ידי אנשי השמאל.

הנער חשף לראשונה את דבריו בפוסט ב'רדיט', ומאוחר יותר הסיפור הפך לכתבה באתר 'ווייס', שם נטען כי זהותו של הצעיר אומתה. כותרת הפוסט היא "שרדתי את הירי בביה"ס בדאגלס, ואבי פתאום משוכנע שאני שקרן וחלק ממבצע 'דגל כוזב' [מבצע חשאי שמטרתו להשיג מטרות אידיאולוגיות]".

"זה מוזר", כתב. "אני יודע שהרוב לא ככה, אבל כל מי שמאשים אותי שאני משתמש בטראומה שלי כדי להתפרסם, לכו לעזאזל. זה דבר שחוויתי שנכתב בחופזה, שחשבתי שיגיע לכל היותר לכמה מאות אנשים. מעולם לא תכננתי לעשות רעש מסביב לסיפור".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE