הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הווריאנט ההודי ממשיך להתפשט: ה-CDC צפוי להכריז על חובת מסכות בשנית
לצד היערכות מצד הרשויות המקומיות, למשל קליפורניה שבה כלל עובדי המדינה ועובדי בתי החולים והמרפאות יידרשו להתחסן, במרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) שוקלים לחדש את חובת המסכות בחללים סגורים; הווריאנט 'דלתא' מכה ברחבי ארה"ב, ומתחילת השנה, 97% מהחולים המאושפזים אינם מחוסנים

רשויות הבריאות במחוז לוס אנג'לס ממשיכות לעקוב בדאגה אחר התפשטות נגיף הקורונה, ובפרט הווריאנט 'דלתא' שמקורו בהודו, וזאת על רקע הזינוק בתחלואת הנגיף שנרשם במהלך השבועות האחרונים.

בבוקר יום שלישי פורסמו דיווחים לפיהם המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) צפויים להורות על חובת חבישת מסכות, וזאת על רקע העלייה במקרי הקורונה ברחבי המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי נתוני מחלקת בריאות הציבור שפורסמו בערב יום שני, ברחבי מחוז לוס אנג'לס מאושפזים 745 חולי קורונה. לשם השוואה, שבוע בלבד קודם לכן - ב-12 ביולי - מספר המאושפזים עמד על 372.

"כמעט כלל המאושפזים כיום בלוס אנג'לס הם כאלה שבחרו שלא להתחסן", הסבירו במחלקת הבריאות והוסיפו שהווריאנט ההודי גורם להתפשטות הנגיף, בייחוד בשכונות העניות ביותר שבהן שיעור המתחסנים נמוך באופן יחסי.

חשוב לציין כי מגמות אלה מורגשות בכל רחבי ארצות הברית, שכן לפי ה-CDC מאז תחילת השנה הנוכחית, 97% מהמאושפזים אינם מחוסנים. ראוי להוסיף כי אנשים מחוסנים בכל זאת עלולים להידבק בווריאנט דלתא, אך מרביתם אינם סובלים מתסמינים קשים ואינם זקוקים לאשפוז. 

נתונים אלו מצטרפים למחקר שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת הרפואי הבכיר New England Journal of Medicine, בו נטען כי החיסון של פייזר יעיל ב-88% במניעת תחלואה קשה של הווריאנט דלתא. אנשים שקיבלו רק זריקת חיסון אחת זוכים להגנה מסוימת אף הם, אם כי נמוכה באופן משמעותי (כ-30% בלבד).

 

שדרת הכוכבים המפורסמת, בחודש שעבר (צילום: Getty Images)

 

בתוך כך, מחלקת הבריאות בלוס אנג'לס דיווחה ביום שני על 1,966 נשאים חדשים. מחד, מדובר בפעם הראשונה מזה חמישה ימים שבה פחות מאלפיים נשאים חדשים אותרו במחוז המאוכלס ביותר בארצות הברית. מאידך, מדובר ביום ה-19 ברציפות שבו למעלה מאלף נשאים חדשים אובחנו ביממה אחת.

על אף הירידה הקלה בתחלואה, ראשי מחלקת בריאות הציבור הסתייגו והזכירו שקיים סיכוי גבוה לתת דיווח בימי שני בגלל הסוף שבוע.

ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור, הפצירה בציבור הרחב לפעול לפי ההנחיות ולעטות מסכה בחללים סגורים: "כל המאמצים להוריד את התחלואה הם חיוניים, בייחוד כשאנחנו רואים שהווריאנט 'דלתא' ממשיך להתפשט ברחבי המחוז", היא אמרה והוסיפה, "אם אנחנו רוצים להחזיר את התחלואה לרמתה הנמוכה שנרשמה מוקדם יותר השנה, עלינו לוודא שכולם יתחסנו".

העלייה בתחלואה בלוס אנג'לס אף הובילה לעומס בתחנות שבהן מתבצעות בדיקות לאיתור הנגיף. חברת '911Covid Testing', המפעילה שלוש תחנות בדיקות באזור, ביצעה בממוצע כ-80 בדיקות בכל יום עד לפני חודש. כיום החברה מדווחת על יותר מ-600 בדיקות בכל יום.

 

כלל עובדי בתי החולים והעובדים הציבוריים בקליפורניה יידרשו להתחסן (צילום: Shutterstock)

 

בעקבות המצב בלוס אנג'לס (ובכל רחבי המדינה המוזהבת), השבוע הודיעו רשויות הבריאות בקליפורניה כי בכוונתן לחייב את כלל עובדי המדינה ומערכת הבריאות הציבורית לקבל חיסון לקורונה, או לחילופין לעבור בדיקות קורונה על בסיסי שבועי, כדי להמשיך בעבודתם.

לפי הודעת מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של קליפורניה, המדינה תקים מערכת חדשה להצגת תעודת התחסנות, וזאת במקום השיטה הנוכחית שבה עובדים התבקשו לומר האם קיבלו את החיסון או לא. כלל עובדי המדינה יידרשו להשתתף במערכת החדשה, ומי שייבחר שלא לעשות זאת יידרש לעבור בדיקת קורונה בכל שבוע. כמו כן, עליו יהיה לעטות מסכה במהלך כל שעות העבודה.

בכל הנוגע לעובדי מערכת הבריאות, כלל העובדים בבתי החולים, מרפאות ובתי האבות - פרטיים וציבוריים כאחד - יידרשו לקבל את החיסון לקורונה.

"אין לנו ברירה, עלינו לעשות משהו בשלב הזה של המגפה", הצהיר מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, "מספר המאושפזים גבוה גם ככה, אך הוא יעלה עוד יותר אם נמשיך בכיוון הזה".

ד"ר מארק גאלי, שר הבריאות ושירותי האנוש של קליפורניה, הסביר שהווריאנט דלתא מהווה יותר מ-80% מהמקרים החדשים שמאובחנים במדינה: "אני חושב שכולנו נסכים שהווריאנט דלתא שינה את כללי המשחק. זה לא הקורונה שעמה התמודדנו בשנה שעברה, אלא חיה אחרת לגמרי".

המדיניות החדשה תחול על עובדי המדינה ב-2 באוגוסט ועל עובדי מערכת הבריאות ב-9 באוגוסט, כאשר לפי ההערכות עד ה-23 באוגוסט המדיניות תיושם בהצלחה.

 

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

כזכור, מוקדם יותר החודש הוכרז על שינוי משמעותי לנהלי הקורונה בלוס אנג'לס, לאחר שמחלקת בריאות הציבור הורתה על חובת חבישת מסכות בחללים סגורים - גם עבור תושבים מחוסנים.

"כמחוז שבו מיליוני אנשים מתגוררים בו, אנחנו לא נמצאים במקום שבו עלינו להיות", אמר ד"ר מונטו דיוויס, קצין הבריאות של המחוז, עם הצגת המדיניות החדשה "האופציה השנייה - להמתין ולא לבצע שינויים כלשהם - לא ריאלית בהתאם למצב כיום".

עוד הסביר ד"ר דיוויס כי ביממה האחרונה (כלומר, בין רביעי לחמישי) אובחנו 1,537 נשאים חדשים - זינוק של 83% בתוך שבוע בודד: "עד שלא נראה שהתחלואה שוב יורדת, מדיניות המסכות תישאר בתוקף", הוא אמר והוסיף, "חבישת המסכות בחללים סגורים צריכה לחזור להיות שגרתית עבור כולם, ללא כל קשר לשאלה האם הם קיבלו את החיסון או לא".

כעת, סוכנות הידיעות AP מדווחת כי בכוונת ה-CDC להורות בשנית על חובת חבישת מסכות בחללים סגורים. 

חובה זו הייתה בתוקף במשך רוב תקופת הקורונה, לצד הדרישה לשמור על ריחוק חברתי של לפחות 2 מטרים. אלא שבחודש אפריל האחרון, כאשר שיעור המתחסנים עלה והתחלואה צנחה, ב-CDC החליטו לאפשר לתושבים מחוסנים להסתובב ללא מסכות בחללים פתוחים.

חודש בלבד לאחר מכן התקבלה ההחלטה לאפשר ל'מחוסנים באופן מלא' - מי שעברו שבועיים או יותר ממועד קבלת זריקת החיסון האחרונה - להסתובב בחללים סגורים ללא הצורך בעטיית מסכה. בקליפורניה, אגב, אימצו את מדיניות זו רק ב-15 ביוני.

בדומה לנעשה בלוס אנג'לס, ראשי ה-CDC מצביעים על השכיחות של הווריאנט 'דלתא' כסיבה העיקרית לשינוי המדיניות. על אף שטרם פורסמה הודעה רשמית, ב-AP מדווחים כי ההכרזה על חובת המסכות תימסר במהלך היממה הקרובה.

 

תחנת חיסונים בלוס אנג'לס, בשבוע שעבר (צילום: AP)

 

הטלת מגבלות חדשות כמו חובת חבישת מסכות וחובת התחסנות (לעובדים ציבוריים ועובדי בתי החולים) מדגישה שהמשבר העולמי עדיין רחוק מסיומו.

השאלות הגדולות ביותר הן כיצד תיראה פתיחת שנת הלימודים החדשה בחודש הבא (בלוס אנג'לס, למשל, שנת הלימודים אמורה להיפתח בעוד פחות משלושה שבועות). כמו כן, רבים חוששים שארצות הברית שוב תיכנס לחורף כשהתחלואה מזנקת, דבר שקרה אשתקד והסתיים עם מאות אלפי נדבקים חדשים בכל יום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE