הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נערה בת 17 הוכתה למוות על ידי בני משפחתה - רק כי לבשה ג'ינס
אמה של המתבגרת חיפשה אותה בבתי החולים וברחבי הכפר, ויממה לאחר מכן מצאה את גופתה תלויה על גשר מעל הנהר

נערה מתבגרת הוכתה למוות בהודו ונתלתה בפומבי, על פי החשד על ידי מספר גברים מבני משפחתה, וזאת בגלל שלבשה מכנסי ג'ינס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפגנה בהודו נגד הביקורת כלפי נשים שלובשות ג'ינסים קרועים (צילום: Getty Images)

 

אמה של נהא פסואן בת ה-17, תושבת צפון הודו, סיפרה כי בשבוע שעבר הצעירה הותקפה בביתה במקלות על ידי הסבא והדוד שלה, וזאת בעקבות ויכוח שפרץ על רקע בגדיה.

"היא שמרה צום דתי בן יום", סיפרה האם שקנוטאלה דווי פאסואן. "בערב היא לבשה ג'ינס וטופ, וביצעה את הטקסים הדתיים. כשהסבים שלה התנגדו ללבושה, נהא השיבה כי מכנסי ג'ינס נועדו ללבישה, וכי היא תמשיך ללבוש אותם".

כאשר הוויכוח הפך לאלים, הגברים במשפחתה הכו אותה עד כדי חוסר הכרה, אז קרובי המשפחה אמרו כי הם הזמינו נהג שייקח אותה לבית החולים. "הם לא נתנו לי ללוות אותם, אז דיברתי עם קרובי משפחה אחרים, שפנו לבית החולים המחוזי כדי לחפש אותה – אך הם לא מצאו אותה", האמא סיפרה.

למחרת בבוקר, האם מצאה את גופת בתה תלויה על גשר מעל הנהר.

על פי הדיווחים, עשרה בני אדם נחקרים בגין רצח והשמדת ראיות – בהם הסבים, הדודים והדודות, בני דודים ונהג הריקשה שהסיע אותם, כלאורה, כדי לטפל בילדה. ארבעה מהם נעצרו.

המקרה הקשה ממחיש עוד פעם את האלימות המחרידה שנשים ונערות נתקלות בחברה הפטריארכלית בהודו, שבה מתקפות מיזוגניות מקבלות רוב לגיטימציה על ידי זקני המשפחה.

בממוצע, 20 נשים נהרגות בכל יום בהודו בעקבות בעיות במשפחה. כמו כן, בסקר שנערך בשנת 2018 בין כל המדינות החברות באו"ם, נמצא כי הודו היא המסוכנת ביותר עבור נשים ונערות.

בחודש שעבר, למשל, נחשפו צילומים של צעירה בת 20 שהוכתה על ידי אביה ושלושה בני דודים, וזאת בגלל שברחה מבעל מכה. שבוע לפני כן, שתי ילדות הוטחו, נבעטו, נגררו משיערן והוכו במקלות על ידי בני משפחה, על כך שדיברו עם אחד הדודים בטלפון.

בתקיפה נוספת בחודש יוני, שתי נערות מתבגרות הוכו על ידי חבורה של לפחות 15 גברים בגלל שדיברו בטלפונים הסלולריים שלהן.

"זה מזעזע שבמאה ה-21 נערות מותקפות ונרצחות בגלל לבישת ג'ינס או דיבור בטלפון", אמרה הפעילה החברתית רולי שיבהאר. "הממשלה אומרת כי בנות הן בסדר העדיפויות שלה ומכריזה על תוכניות גדולות למען רווחתן, אך שום דבר לא קורה בשטח".

"בתי מקלט ומרכזי משבר בהודו הם מעטים, ורובם מנוהלים בצורה גרועה כך שאף אחת לא תרצה לגור שם. הממשלה שלנו צריכה להקצות עוד כספים ולפשר את מצבן. אך הפתרון היחיד לטווח הארוך הוא לגרום לבנות להיות יותר מודעות לזכויות שלהן".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE