הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איש העסקים שתרם אלפי דולרים לקלינטון ואובמה הורשע שהזריק מת' לגברים תמורת מין – וגרם למותם
לפי כתב האישום, באק נהג להזמין לביתו הומלסים ומכורים לסמים, בעיקר שחורים, להזריק להם מת'אמפטמין למען מטרות מין."אם הם לא חגגו, הוא לא היה מעוניין בהם"

אד באק, איש עסקים ופעיל פוליטי שתרם מאות אלפי דולרים לדמוקרטים, הורשע ביום שלישי בהזרקת מתאמפטמין לגברים בתמורה למין, וגרם לשני מקרי מוות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


איש העסקים אד באק במשפטו (צילום: איי.פי)

 

חבר המושבעים הפדרלי הרשיע את באק בשתי עבירות של אספקת מת' וכתוצאה מכך גרם למוות, וכן בשלושה אישומים נוספים, וזאת לאחר דיונים שנמשכו יותר מארבע שעות במשפט שנערך במשך שבועיים. באק יעמוד בפני עונש מאסר מינימלי של 20 שנים, שעדיין לא נקבע.

פסק הדין ניתן ארבע שנים לאחר שג'מל מור בן ה-26 נמצא מת ממנת יתר של סמים בדירתו של באק במערב הוליווד. מהחקירה עלה כי באק רכש כרטיס טיסה עבור מור, צעיר שחור, כדי לטוס מטקסס ללוס אנג'לס כדי "לחגוג ולשחק" איתו.

"המסיבה היא הסמים, ההצגה היא המין", אמרה עוזרת עו"ד צ'לסי נורל למושבעים בהצהרת הפתיחה שלה. "אם הם לא חגגו, הוא לא היה מעוניין", הוסיפה על באק.

משפחתו של מור ופעילים למענו דחפו למעצרו של באק, והאשימו כי העושר שלו, קשריו הפוליטיים וגזעו מנעו מגורמי אכיפת החוק להעניש אותו בפני תוצאות מעשיו. למרות הרעש סביב הסיפור, באק נותר חופשי והמשיך במשך שנתיים עם הפטיש שלו. "היום הוא מריר-מתוק", אמרה לאטישא ניקסון, אמו של מור, לאחר פסק הדין, "קיבלנו ניצחון היום".

בינואר 2019, תימותי דין בן ה-55 מת ממנת יתר של מת', גם כן בביתו של באק. לפני שאיש העסקים נעצר בחודש ספטמבר, גבר נוסף קיבל מנת יתר פעמיים בשבוע בדירתו של באק, אך שרד בזכות התערבות רפואית בזמן.

אותו גבר, דיין בראון, סיפר לחוקרים שהוא התגורר במלון בסקיד רו כפגש את באק באתר היכרויות וליווי להומוסקסואלים, ועבר לגור איתו בחלק מחודשי הקיץ של שנת 2019. לדבריו, באק הזריק לו מת' כמעט כל יום במשך חמישה שבועות. לאחר מנת היתר השנייה, בראון אמר כי באק סירב להתקשר לאמבולנס, ובראון נאלץ לחייג למשטרה מתחנת דלק סמוכה.

 

תימותי דין, שמת ממנת יתר של מת' בביתו של באק (צילום: משפחת דין)

 

"לא חשבתי שיאמינו לי", אמר בראון לאחר הכרעת הדין. "כשיצאתי מהבית ההוא, לא ידעתי מה יקרה הלאה". ג'ואן קמפבל, אחת מאחיותיו של דין, אמרה לסוכנות הידיעות איי.פי על באק כי הוא "עשה כמה דברים נוראיים לבני אדם".

על פי התביעה, איש העסקים ניצל גברים נואשים שהיו חסרי בית או נאבקו בהתמכרויות לסמים, רבים מהם היו שחורים, כדי לספק עצמו מינית.

צוות ההגנה של באק הובל על ידי התובע במשפטו של או.ג'יי סימפסון, עו"ד כריסטופר דרדן, וטען כי באק "לא עשה דבר כדי לגרום למותו של אדם כלשהו". דרדן אמר כי לא מור ולא דין מנו ממנת יתר של מת', וכי השניים הלכו לדירתו של איש העסקים מרצונם החופשי. עורך הדין תיאר את שותפיו של איש העסקים כ"אנשים מניפולטיביים" שניצלו את נדיבותו כדי להשיג כסף ותרופות, וכי היה להם "את כל הסיבות כדי להגזים את החוויה שלהם".

באק, שתרם יותר מ-500 אלף דולר לפוליטיקאים דמוקרטיים, בעיקר הילארי קלינטון וברק אובמה, הורשע גם בארבעה סעיפים של אספקת מתאמפטמין, אחד מהם על אחזקת סמים ושני סעיפים של פיתוי לזנות.

"אד באק לא יפגע שוב באף אדם, ואני מודה לאלוהים על כך", אמרה ג'ויס ג'קסון, אחות נוספת של דין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE