הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מאז פרוץ המשבר: בואינג חוזרת לרווחיות
דו"ח הרבעון השני של השנה הצליח להפתיע רבים, שכן יצרנית המטוסים דיווחה על רווח נקי של 567 מיליון דולר והכנסות בגובה 17 מיליארד דולר. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד החברה הפסידה 2.4 מיליארד דולר

יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג חזרה להיות רווחית במהלך הרבעון השני של השנה, חודשים ארוכים לפני התחזית של כלכלני וול סטריט, וכעת החברה תבטל את גל הפיטורים שתוכנן להמשך השנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בואינג סיימה את הרבעון השני (אפריל, מאי ויוני) ברווח של 567 מיליון דולר - הפעם הראשונה שבה החברה מדווחת על רווח ברבעון מאז פרוץ משבר הקורונה בתחילת שנה שעברה. יתרה מכך, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הרבעון השני של 2020, אז החברה דיווחה על הפסד של 2.4 מיליארד דולר.

כלכלני וול סטריט ציפו שבואינג תפסיד כ-161 מיליון דולר במהלך הרבעון, לקראת חזרתה לרווחיות בהמשך השנה, אולם כאמור יצרנית המטוסים הצליחה להפתיע את כולם.

בואינג דיווחה על הכנסות בגובה 17 מיליארד דולר - כחצי מיליארד דולר יותר מהמצופה - ובעקבות ההכרזה מניית בואינג עלתה בכ-5% מאז פתיחת המסחר הבוקר (רביעי).

מנכ"ל בואינג, דיוויד קלהון, אף הודיע כי החזרה לרווחיות תאפשר לחברה שלא לפטר כ-10 אלף עובדים כפי שתכננה לעשות בעוד מספר חודשים: "אנחנו רואים שיפור בכל הנוגע לנתוני המכירות של מטוסים מסחריים, אבל נמשיך לעקוב אחר תחלואת הקורונה ושיעור המתחסנים כמדדים קריטיים ליציבות תעשיית התעופה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE